"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
View attachment 527276
Min gamla Dreame L10 Ultra fick en X50 Ultra som ny kompis.

Den gamla tar sig inte över tröskeln ut till pensionärskuvösen så den får ny tjänstgöring I sovrum och hall på övervåningen, den nya kan klättra 6cm och så ska den vara bättre i hörn samt att den har AI kamera så jag har stora förhoppningar på den även om jag varit nöjd med den gamla.
Jag har haft en iRobot i3 i flera år som jag definitivt inte är nöjd med, den strular jämt, kör vilse, kör in i ett hörn och hittar inte ut, fastnar, får batteritorsk, bootar om sig själv, etc. Appen är ganska kass också, länkar i den till bruksanvisningar leder till "sidan kan inte hittas", och knappen som ska länka till en sida där man kan beställa filter och andra förbrukningsartiklar leder till en sida där man kan köpa nya robotdammsugare. Supporten är inge rolig heller, man får svar på danska och innan de överhuvud taget kan tänka sig att hjälpa till så kräver de att man skickar in kvitto eller annat bevis på inköpsdatum för att kolla om garantin gäller (vilket den säkert inte gör, för det var länge sedan.. men det finns ju andra frågor än garantirelaterade, t.ex. hur gör man en systemåterställning av hela roboten, den beskivningen var nämligen en av de där 404-sidorna.

Får väl kika på nåt annat märke, t.ex. Dreame då.

Jag tror att robotdammsugarna har blivit mycket bättre dom senaste åren. (det är det som kallas utveckling, man lär av tidigare brister)

Jag känner folk som var tidigt ute och har haft flera modeller och för varje nyare modell har det fungerat bättre.

Jag köpte nyss en Tapo, och den har fungerat bra, trots att jag har hund och det är mycket hundhår, självtömmningen har fungerat bra, utom en gång när en liten träflisa hade kilat fast och stoppade dammråttorna

Samma sak med robotgräsklippare, jag upplever att nu börjar tekniken vara mogen, även dom billigare modellerna fungerar tillfredställande, men självklart får man till viss del det man betalar för.

Besök på loppis i Härnösand... Blev en Agfa-kamera för 125:- och några stenkakor till grammofonen (Glenn Miller bla). Och en bok om stridstaktik genom de senaste 150 åren.IMG_20260402_152401249~2.jpg

Blev en beggad KIA Optima 2018.
Har haft en förut och behövde en bil tills jag hittar en elbil jag verkligen vill ha i 10 år framåt.
3838.png

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back