Jag har haft en iRobot i3 i flera år som jag definitivt inte är nöjd med, den strular jämt, kör vilse, kör in i ett hörn och hittar inte ut, fastnar, får batteritorsk, bootar om sig själv, etc. Appen är ganska kass också, länkar i den till bruksanvisningar leder till "sidan kan inte hittas", och knappen som ska länka till en sida där man kan beställa filter och andra förbrukningsartiklar leder till en sida där man kan köpa nya robotdammsugare. Supporten är inge rolig heller, man får svar på danska och innan de överhuvud taget kan tänka sig att hjälpa till så kräver de att man skickar in kvitto eller annat bevis på inköpsdatum för att kolla om garantin gäller (vilket den säkert inte gör, för det var länge sedan.. men det finns ju andra frågor än garantirelaterade, t.ex. hur gör man en systemåterställning av hela roboten, den beskivningen var nämligen en av de där 404-sidorna.View attachment 527276
Min gamla Dreame L10 Ultra fick en X50 Ultra som ny kompis.
Den gamla tar sig inte över tröskeln ut till pensionärskuvösen så den får ny tjänstgöring I sovrum och hall på övervåningen, den nya kan klättra 6cm och så ska den vara bättre i hörn samt att den har AI kamera så jag har stora förhoppningar på den även om jag varit nöjd med den gamla.
Får väl kika på nåt annat märke, t.ex. Dreame då.