Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VeganfikaView attachment 525143
Köpte ny personlig kaffemugg till jobbet.
Ville ha något kul som ändå inte är så synligt för alla.

- Is that a crash helmet?Med inköp av Cafe racer behövdes en passande hjälm.
Ventilkåpspackning. Eller vänstra kommunistpartiet?VKP=VinkelKardanPunkten?
- Den haj-ubåten har min sambobabe sagt att hon ska tillverka åt mig i hönsnät och Papier-maché. Får se om hon gör verklighet av det.Finns en 4-5 meter hög Tintin-raket på Bryssels flygplats har jag för mig.
Min Tintin-favorit var "Rackam den rödes skatt" (stavning?).
Åh, vad jag vill ha den ubåten!![]()
Ett onyktert beslut på nyårsafton att inte fika eller äta godis på två månader.Veganfika![]()
Dumt.Ett onyktert beslut på nyårsafton att inte fika eller äta godis på två månader.![]()
Nåja, det kunde vara värre, att hålla sig nykter i 2 månader.Ett onyktert beslut på nyårsafton att inte fika eller äta godis på två månader.![]()
Det kan löna sig i längden, jag har skippat godis/fika (nästan, man ska leva och inte bara överleva) och dragit ner på mängden mat, speciellt sånt som kan omvandlas till alkohol, potatis, ris, pasta mm, från 108 -> 88 sen september. Några öl och andra maltdrycker slinker ju ner.Ett onyktert beslut på nyårsafton att inte fika eller äta godis på två månader.![]()
Vinnande koncept.Det kan löna sig i längden, jag har skippat godis/fika (nästan, man ska leva och inte bara överleva) och dragit ner på mängden mat, speciellt sånt som kan omvandlas till alkohol, potatis, ris, pasta mm, från 108 -> 88 sen september. Några öl och andra maltdrycker slinker ju ner.
(ev att promenader har bidragit oxå, 10000 steg om dagen minskar magen)
Starkt jobbat - gjorde en liknande från 107-77 i min ungdom. Håller fortfarande den vikten 50 år senare men de första åren var jobbiga. Mycket träning (cykel o styrkelyft) parat med örnkoll på matintaget - det går inte att slappna av, då sticker vikten iväg som en raket.Det kan löna sig i längden, jag har skippat godis/fika (nästan, man ska leva och inte bara överleva) och dragit ner på mängden mat, speciellt sånt som kan omvandlas till alkohol, potatis, ris, pasta mm, från 108 -> 88 sen september. Några öl och andra maltdrycker slinker ju ner.
(ev att promenader har bidragit oxå, 10000 steg om dagen minskar magen)
Förra året hade jag ett tema att vara utan någonting varenda månad.Nåja, det kunde vara värre, att hålla sig nykter i 2 månader.
Jag hittade skinnstället jag använde för drygt 30 år sedan, det låg nedpackat i en låda i mit förråd. Det hade krympt.Starkt jobbat - gjorde en liknande från 107-77 i min ungdom. Håller fortfarande den vikten 50 år senare men de första åren var jobbiga. Mycket träning (cykel o styrkelyft) parat med örnkoll på matintaget - det går inte att slappna av, då sticker vikten iväg som en raket.
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |