Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte köpt ännu, men håller på att leta efter... en Samsung Galaxy surfplatta!
https://www.karl-webmaster-johansson.top/samsung-galaxy-tablet-surfplatta-kopes.html
Nackdelen med surfplattorna är att de lider av samma jävla skitfel som alla mobiltelefoner lider av... begränsad livslängd på batteriet dvs det är inte utbytbart på ett lätt och smidigt sätt. Samt att operativsystemet Android även det har mycket begränsade uppdateringar från surfplattetillverkarens sida.![]()
Köpte
Ett inverterelverk på 1.8kwh
Ett nollspänningsrelä
Ett kopplingsskåp.
Tanken är att vid långa strömavbrott kunna driva fasen till belysning på bottenvåning, internet och wifi samt pannans cirkulationspumpar.
Vid 900 watt har elverket en drifttid på 7.5 timmar.
View attachment 523444
View attachment 523445
View attachment 523446

När Strömmen gick i Höganäs kommun 2018 sedan så försvann möjligheten ringa telefonsamtal direkt, jag har Halebop som går på Telias nät och möjligheten skicka SMS var borta efter en timme (tydligen kravet från PTS 1 timme ska basstationen funka utan el)Jag har en UPS på pannan så pumpar fortsätter att gå tills det brunnit ut så att jag slipper koka pannan.
Tanken är att gå över på elverk och förlänga så att jag klarar längre perioder.
Mitt internet är mobilt bredband med riktantenn så då klarar jag mig tills nödströmmen hos Telia tar slut.
Jag gissar att man måste låta en behörig elektriker installera och testa brytaren för Ö-drift, för är det någonting dom är kinkiga med är det att man bakmatar nätet när deras gubbar är ute och skarvar kabel.Med ovan nämnda prylar, är det ”bara” att koppla in dessa, utan nätägarens vetskap?
För 20 år sedan lät jag installera ett 3-fas elverk (drivs med Honda 390cc och 1-1 system) var då tvungen att koppla via en reservkraftsomkopplare, samt jorda med flera meter nedgrävd kopparkabel (se bilder).
Hela huset är inkopplad, men så klart gäller det att vara återhållsam med förbrukare.
Inte många gånger har behövt använda den, men är bra att ha, inte minst för att få upp vatten från den djupborrade brunnen…
View attachment 523492 View attachment 523493
Har tittat på att skaffa ödrift via batteriet på min solanläggning så att det blir automatiskt.Med ovan nämnda prylar, är det ”bara” att koppla in dessa, utan nätägarens vetskap?
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |