"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Nja, men ny brunn, väg till stugan, entré till huset osv osv. Så slipper jag leja.
Vet kompisar som gjort samma. Köpt en liknande maskin och när är färdig sålt för samma pengar så i princip fått det gratis.

Sen att dom tyckte det var så roligt att i stort hela tomten blivit uppgrävd är en annan sak.....

Vet kompisar som gjort samma. Köpt en liknande maskin och när är färdig sålt för samma pengar så i princip fått det gratis.

Sen att dom tyckte det var så roligt att i stort hela tomten blivit uppgrävd är en annan sak.....
Det var lite tanken faktiskt, men sidoverksamhet i bolaget är kanske inte fel...

Bajslampa, alltid bra att ha på mörka hundpromenadkvällar!
Är det inte en sån här ficklampa man skall ha då?

Är det inte en sån här ficklampa man skall ha då?
Det ena utesluter inte det andra :)

Det var lite tanken faktiskt, men sidoverksamhet i bolaget är kanske inte fel...
Bara tänk på så du inte råkar gräva av någon el/vatten/fiber när hjälper någon bekant. Kan bli väldigt dyrt om man inte har försäkring många som inte tänker på att kolla upp innan olyckan händer.

Har hört talas om en som lyckades dra sönder en fibermatning av större modell det fick bytas en lång sträcka plus lång driftstörning.

Min farfar var grävmaskinist och min far jobbade åt honom ett tag, man har fått höra historier om odokumenterade riksledningar som kom upp i dagen när dom försökte få ackordet att gå ihop.
Nu har dom lyckligtvis bättre kabelsökare och hittar det mesta

Tänker att det kanske finns en del saker som man mår bättre av att inte se.

1000023502.jpg
Fyndade denna på Tradera för en tusing, hämtade ut paketet idag. Supernöjd hittills! 😁

Bara tänk på så du inte råkar gräva av någon el/vatten/fiber när hjälper någon bekant. Kan bli väldigt dyrt om man inte har försäkring många som inte tänker på att kolla upp innan olyckan händer.

Har hört talas om en som lyckades dra sönder en fibermatning av större modell det fick bytas en lång sträcka plus lång driftstörning.
Www.ledningskollen.se

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...