Köpte inte du en annan hjälm för någon månad sedan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Köpte inte du en annan hjälm för någon månad sedan
Snodde du den????
- Njae det var nog mer än någon månad sedan. För ett halvår sedan möjligen.Köpte inte du en annan hjälm för någon månad sedan
- Passar smaklökarna.Passar? Man härdar väl ut tills den sitter som den ska naturligtvis, bara den är hard 2 the boNe.
Mina 2 2-kronor eller vad minsta valören är nuadays..
Nu citerade du det rätta svaret också, men jag valde att leasa för att slippa välja något "på riktigt".Snodde du den????
Dagens bilar (o hojar) är produktionsoptimerade - inte serviceoptimerade......Personalrabatt man tackar ? Vattenpumpskit är alltså kamremssats med vattenpump ?
![]()
Passa på att kika på vad tillverkarna misslyckas med nowadag..s.
Jaaag hårfön..
-Är den typad för kula?
-Inte en susning, order från kund och då monterar vi.
Jag *knapp tryck*
-Jodå, 750kg bromsat/obromsat.. dom väger iofs en bit *svår huvudmatte* men jo den klarar det på B-kort.
-D-värde?
-?
-Vad klarar kroken, en Brink ändå?
-Jadu, följer inte ens med en monteringsanvisning till dom här universalkrokarna..
-Men registreringskravet var oviktigt, vad har den för typ/modellbeteckning då?
-Brink demonterbar.
![]()
-Fan va seriöst.
-Mm elen är intressant den också.
-Kamremsbyte?
-Precis, våt rem.
-?
-Kika här.
![]()
-..? Hur får du ut remmen då?
-Uppåt.
-..? Hur då?
-Lossa här, ut med packboxen och drevet sitter med friktion så bara att plocka bort.
-Bara.. och varför?
-Ja jag har funderat på det själv, intervallen är inge längre och svårt o tro att den blir så mycket snålare/mindre friktion.
-Håller med du.
-Nu är klockan nästan 100, bäst jag fyller olja idag.
-Smart, vad rymmer den.. 2 liter?
-3.3L.
-Nära.. här är skruven du letat efter.
-? Jaha, till insuget uja..
![]()
-Jo o här ser du, för att få loss insuget måste man släppa ner motorn.
![]()
![]()
-..
-Den här är fin också, samma typ av kontaktstycken här bredvid varann.. går lite lattjo när man kopplar fel. (lambdasond/oljetryckmojäng för kamaxel)
![]()
-Gick åt några flaskor till den här motorkonstruktionen.
-Sen är det filter här (oljetrycksmojängen), här (samma för bakre kamaxeln) och här oljetrycksregulatorgivare (begrep inte helt).
-Och 3 cylindrar.. kamremmen på min 50hk båtsnurra är dubbelt upp mot den där.
![]()
-Visst är det fantastiskt, inte sugen på att börja skruva igen?
-Nej.
Ja så är det väl med det mesta man ska brottas med, byggt runt det och alltid grundbulten man behöver åt. Traktorn är iofs rätt tacksam, eller ja tills dagen kommer när jag svarvat sönder kopplingen = då måste man klyva traktorn.Dagens bilar (o hojar) är produktionsoptimerade - inte serviceoptimerade......
Som en BMW........Ja så är det väl med det mesta man ska brottas med, byggt runt det och alltid grundbulten man behöver åt. Traktorn är iofs rätt tacksam, eller ja tills dagen kommer när jag svarvat sönder kopplingen = då måste man klyva traktorn.
Jag leasade också förut... Samma gröna färg, men Clubman ALL4.
Trevligt - om den är Kinatillverkad (vilket nästan alla ATV-tillbehör är) så öppna hjullagren o kolla att de är ordentligt infettadeDen här köpte jag, men inte idag utan i förrgår. View attachment 488503
Antar att den är kinesisk även om skylten indikerar Norrköping (Peking!). Det är förvånansvärt många smörjnipplar på den så den är antagligen inte tänkt att vara "engångs".Trevligt - om den är Kinatillverkad (vilket nästan alla ATV-tillbehör är) så öppna hjullagren o kolla att de är ordentligt infettade
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |