"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Hej. Har en såndär. De är skitnajs, MEN väldigt låg effekt. Duger till att koka en kopp kaffe med typ. Skall du koka upp mer vatten kommer du får vänta länge. Dock är den alltid med, bara för att den inte tar ngn plats....
Var ute i skogen med den i går. Brann som en svetslåga. Grym effekt. Gissar att kvalitetskontrollen lämnar en del i övrigt att önska, om din är trött och med låg effekt. Upplever att min lilla levererar på samma nivå som min 34 är gamla Prius (tror jag det är, den är så sliten så inga märken eller dekaler finns kvar längre...).

Nya (nåja, bättre begagnade) järn samt en bag :)

vega-vm-02-satin-iron-new.jpg

CART BAG_4_V2-642x642.jpg

DSC_3303.JPG

b5d498c6e1457f8bdb1ce5efc8aa9625.jpg

Äntligen!
Jag har jagat rätt hoj sen augusti 2020.
Provat alla möjliga ni kan tänka er, allt från 15- 140000tkr
Men det blev en tenere 2016
Riktigt nöjd

Ja jättefin maskin.
Grymt lättstyrd,häftig motor.
Men lite för mycket pengar sen väldigt komplicerad maskin.
Helt klart värt att testa tror t7an är svårslagen.
Men själv vill jag gärna åka enstånka.

Vattenpump, termostat, termostathus, och rem till 7.3L diesel. Mörkt, regnigt, och två hästar som inte ville stå still på en parkering utanför en bildelsaffär.

Körde nästan två mil utan kylning, servostyrning, servobromsar, och laddning, med ett ekipage på ca 18,000 lbs. Bromsarna på släpet är elektroniska, så kunde bromsa dessa manuellt från dragbilen.

Gör helst inte om det. Reparationen höll dock 300 mil, så lite nöjd får man känna sig

766ecad46ed8fbd92f7894d7004d8115.jpg

7aff9fa3fc9ad89dc9c608f063618486.jpg

Hade aldrig hänt på en elbil...

Sant. Vilken elbil skulle jag valt för att ta mig 350 mil på tre dagar med det släpet?

Jag är för elbilar och har en tri-motor Cybertruck på order, men jag tror inte ens den är lämplig för en sådan här transport.

Var ute i skogen med den i går. Brann som en svetslåga. Grym effekt. Gissar att kvalitetskontrollen lämnar en del i övrigt att önska, om din är trött och med låg effekt. Upplever att min lilla levererar på samma nivå som min 34 är gamla Prius (tror jag det är, den är så sliten så inga märken eller dekaler finns kvar längre...).

Min brinner också som en svetslåga, men eftersom munstycket är så litet så blir effekten inte samma som på ett kök
som har en brännare som är fem cm i diameter. Koka upp en liter vatten med den där och gör samma sak med en "stor" gasbrännare och ta tid så får du se.

Ny pulsklocka, Polar ville ha dryga 2000 för att byta batteri i den jag har så de fick inte ha kvar mig som kund.
Och ett par snickarbrallor, de nuvarande gav upp i hela grenen när jag klättrade i träd för att ta bort grenar, lite ironiskt.

/R

Jag försökte köpa en svetshjälm där i tisdags.
Helt tomt.
Enligt personalen hade all svetsutrustning sålts inom en halvtimme från att de öppnade på måndag.
Så är det alltid :-D

Taktiken är att hänga på låset alternativt känna till vilka butiker i sitt område där åtgången inte är riktigt lika stor. Jag har ofta fått reklamblad på måndag eftermiddag och då har man ingen chans men upptäckte att på Lidls hemsida kan man se reklamen 1 vecka i förväg.

Idag knep jag en multimeter för 149:- med auto-range. De har även en tångmultimeter men den mäter tyvärr inte likström.
Ett tips är att vara beredd på att Lidl har som taktik att 90% av kunderna i butiken ska köa eftersom bara en kassa är öppen. Detta kan förhindra aggressioner eller hjärnblödning.

Bifogat

• lidl.jpg
    lidl.jpg
    581.6 KB · Visningar: 32
Last edited:
Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back