"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Glöm inte coachen för trägårn!

Nej jag vet, det slog mig häromdagen! Eftersom tomten i princip bara utgörs av sprngsten så tippade vi ner 20x lastbilar med lite grövre jord där. Min förhoppning är att det skall hinna spridas ut innan vintern kommer på riktigt så att det får en chans att sätta sig under vintern. Sen får vi se vad vi kan göra av det hela!

Ja, när är man inflyttad? När gräset är utrullat och den nyanlagda trädgården doftar av blommor? Isf blir inflyttningsfesten 2016 nångång :)

När kylen är påslagen och ismaskinen installerad, då är man inflyttad. Så med andra ord ungefär precis när man har fått kåken vindtät.

Edit/ Jag slog på stort nu när jag åkte upp ensam med gammel-katten till stugan för att slagga kvar. En räksmörgåstårta för oss två att dela på, två flaskor sprit (inte för att dricka upp båda, bara för att variera), en påse chips och groggvirke.
Nu kan ensamfesten börja :yoparty

Last edited:
Bilen visade sig vara allt annat än bra, och nu försöker dessutom bilfirman blåsa mig på pengar så nu ska jag gå och skriva I förbannadtråden... :mad: :huvet

Nej jag vet, det slog mig häromdagen! Eftersom tomten i princip bara utgörs av sprngsten så tippade vi ner 20x lastbilar med lite grövre jord där. Min förhoppning är att det skall hinna spridas ut innan vintern kommer på riktigt så att det får en chans att sätta sig under vintern. Sen får vi se vad vi kan göra av det hela!

När man fyller upp mycket på en tomt, så fungerar det bäst att odla potatis ett par år.
Efter harvning och ringvältning är det löjligt plant.
I evighet, amen.

Haha. Försök få ned en traktor med harv på den där tomten :hihi:hihi

IMG_1446.JPG

:)

Den här köpte jag inte idag men i förgår :)
En BMW 123d, jag är riktigt nöjd än så länge! Ruggigt skön och rolig att köra, bränsle snål och 400nm i vrid borde räcka för att dra ett släp med hojarna till sommarn :)

Bifogat

• 123D Industrial Lights.jpg
    123D Industrial Lights.jpg
    241.8 KB · Visningar: 137
Lite sent på det, var en månad sedan köpet. Och detta är min enda bild, vilket suger. Men ändå, älskar! :)1384345_10153359739710531_965025415_n.jpg

Efter många om och men fick jag äntligen hämta min nya hoj igår:-) Längtar nåt sjukt till nästa säsong:-)
Min 1190.jpg

Den här köpte jag inte idag men i förgår :)
En BMW 123d, jag är riktigt nöjd än så länge! Ruggigt skön och rolig att köra, bränsle snål och 400nm i vrid borde räcka för att dra ett släp med hojarna till sommarn :)

Vad ligger skatten på. Och vad låg snittförbrukningen runt i kring? Är spekulant.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti