"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Kanske inte just den färgen, och antagligen inte fluffig heller...:hihi Men en vit konstlädermuff, varför inte? :tummenupp

Kolla priset på originalratt.
Förr var det ganska vanligt att mercorna var i toppskick invändigt, förutom ratt och växelspaksknopp som var nedslitna.
Många bytte då till läder eller trä.
Det förtar mercedeskänslan.
 
Kolla priset på originalratt.
Förr var det ganska vanligt att mercorna var i toppskick invändigt, förutom ratt och växelspaksknopp som var nedslitna.
Många bytte då till läder eller trä.
Det förtar mercedeskänslan.

Ska kika på't!
 
Köpte några liknande på Jula. Gav ingen som helst värme. :(

Det ingår inga batterier med de du köpte...

;)

Det finns både billigare och dyrare än Lidl's men kvalitén är inte alltid bundet till priset så jag tyckte dessa var värt ett försök. Återkommer med info om funktionen, kanske redan i helgen.
 
Min gamla 911 Turbo :)

Vad sitter det för fälgar på den idag? När jag var ute efter en extra uppsättning fälgar för ett par år sedan letade jag efter ett par begagnade BBS E88. Tanken var att ha dem som banfälg, men det dök tyvärr inte upp något till salu just då. Fick tag i en begagnad originaluppsättning istället till min som fått tjäna som banfälg. Är det magnesiumcentrum på fälgen du köpt eller aluminium?
 
Vad sitter det för fälgar på den idag? När jag var ute efter en extra uppsättning fälgar för ett par år sedan letade jag efter ett par begagnade BBS E88. Tanken var att ha dem som banfälg, men det dök tyvärr inte upp något till salu just då. Fick tag i en begagnad originaluppsättning istället till min som fått tjäna som banfälg. Är det magnesiumcentrum på fälgen du köpt eller aluminium?

Jag hoppas att ni i porschepöbeln följer di svenske (8 av 60 ekipage) i Safarirallyt, som håller på och bevisar ytterligare en gång att 911or är terrängbilar.
http://www.eastafricansafarirally.com/
 
Helrätt:tummenupp Möjligen är Fuchs snäppet råare.

Vad sitter det för fälgar på den idag? När jag var ute efter en extra uppsättning fälgar för ett par år sedan letade jag efter ett par begagnade BBS E88. Tanken var att ha dem som banfälg, men det dök tyvärr inte upp något till salu just då. Fick tag i en begagnad originaluppsättning istället till min som fått tjäna som banfälg. Är det magnesiumcentrum på fälgen du köpt eller aluminium?

Sitter Fuchs 7/8 x16 på. Dessa är 8/9 tum breda så jag kan få lite mer gummi i backen. Breda Fuchs är sjukt dyra och jag fick dessa till hyfsat pris. De va också fälg mod nr1 på åttiotalet så passar mitt lilla projekt perfekt! (Lite lättare än Fuchs också)

De är tredelade bbs Rs med smidda aluminium center, tror inte jag skulle vilja köra med gamla magnesium fälgar, speciellt inte på gata där jag tillbringar 97.5% av körtid
 
JA, eller åtgärdas på något sätt iallafall. Lättare recond på insidan så blir det nog bra, till det priset får man väl räkna med lite pyssel antar jag men det blir nog bra ändå till slut hoppas jag :)

Är det färddatorn man ser till höger i instrumentgruppen? :D
Strunta i ratten och satsa på att laga rosten istället.. :gråta
 
Namnet kom väl från någon sydamerikansk tävling? Dom är fina gamla 911 rallybilar, men tror jag föredrar Escort mk1 när det gäller gamla rallybilar.
Japp, namnet kommer från Carrera Panamericana. Stämmer dock att det betyder tävling.

Lagt handpenning på denna!

Åker och hämtar på måndag när jag fått lön! :banana :yoparty :tummenupp :banana
Jag vill inte låta för negativ men om du inte redan varit och tittat på den och kollat upp historiken hade jag gjort det ganska noga. Tittar man på inredningen ser den ut att ha gått bra mycket mer än 20 000. Vid de miltalen kan en bil med skinn se ut som ny om man har tagit hand om den men även om man behandlat den illa borde inte stolar, mittarmstöd osv se ut sådär, i min mening.

Sökte lite på företaget och de verkar ha fått lite blandade omdömen, så att säga. Dock kanske en sökning på vilken bilfirma som helst skulle ge liknande resultat. Förhoppningsvis är allt som det ska vara och stämmer det att den dessutom är rostfri så är det bara att gratulera. Utifrån dina önskemål i tråden om bil du hade för ett tag sedan låter det som att den är precis vad du sökte. :)
 
Är det färddatorn man ser till höger i instrumentgruppen? :D
Strunta i ratten och satsa på att laga rosten istället.. :gråta
Vetifan vad det är... :D
Enligt uppgift är den helt rostfri, och jag planerar inte att köpa den om den inte är det. Trött på rostiga bilar :)
Är den inte bara smutsig som fan? Ingen jävla fejkläder rattmuff det ser ju förjavligt ut! Stilig vagn annars! :)
Ska självklart försöka rengöra den först:tummenupp Hittar jag inget som smälter in bra så får det vara, men tänkte att kanske till och med en fejklädermuff ser bättre ut än synlig skit :)
Jag vill inte låta för negativ men om du inte redan varit och tittat på den och kollat upp historiken hade jag gjort det ganska noga. Tittar man på inredningen ser den ut att ha gått bra mycket mer än 20 000. Vid de miltalen kan en bil med skinn se ut som ny om man har tagit hand om den men även om man behandlat den illa borde inte stolar, mittarmstöd osv se ut sådär, i min mening.

Sökte lite på företaget och de verkar ha fått lite blandade omdömen, så att säga. Dock kanske en sökning på vilken bilfirma som helst skulle ge liknande resultat. Förhoppningsvis är allt som det ska vara och stämmer det att den dessutom är rostfri så är det bara att gratulera. Utifrån dina önskemål i tråden om bil du hade för ett tag sedan låter det som att den är precis vad du sökte. :)

Ska självklart kolla upp den noga :)
Nu är jag ju ingen expert, men just läder är ju lite känsligt för det där med underhåll och tenderar att åldras i förtid utan vård så jag skulle gissa att det ä'r vad som hänt och jag ska självklart försöka vårda upp den om jag köper bilen. Men givetvis ska all historik kollas grundligt, för dyr bil för att jag ska orka bli blåst :)

Sant, men jag tror det är lite som du säger att det ser ut så för de flesta. Och de har ju iallafall fått till större delen positiva omdömen så jag får väl hoppas att det är ett fåtal neggokunder som klagar till överdrift... Vi får se när jag väl är där och kan granska bilen och se vad som är vad :)
Tack, jag hoppas det :)
 
Jag hoppas att ni i porschepöbeln följer di svenske (8 av 60 ekipage) i Safarirallyt, som håller på och bevisar ytterligare en gång att 911or är terrängbilar.
http://www.eastafricansafarirally.com/

Nej, jag har inte följt det. Såg att:

Björn Waldegård has retired from this year’s East African Safari Classic following an incident on today’s 154 kilometre Jeshini competitive section

Stig Blomqvist är dock kvar.

De är tredelade bbs Rs med smidda aluminium center, tror inte jag skulle vilja köra med gamla magnesium fälgar, speciellt inte på gata där jag tillbringar 97.5% av körtid

Hade heller inte valt att köra med gamla magnesium fälgar på gata eller bana för den delen heller med ett par begagnade fälgar man inte vet vad det utsatts för. Köper jag ett par BBS fälgar får det bli ett par med aluminium centrum. BBS har dessutom ett utbytesprogram för att få bort gamla magnesium centrumen från marknaden. Man är medveten om riskerna med dem. Nytillverkning av magnesium centrum görs för historic racing.
 
Spärrnyckeln uppfann jag i min ungdom (på ritbordet) och tänkte bli rik tills några veckor senare när en kompis hittade en befintlig i sin grannes servicebuss... Nåväl genom åren har jag använt ett otal olika märken men aldrig handlat något set till mig själv privat, tills idag :tummenupp

Visst är sexkantsfattning att föredra i de flesta fall men så länge det inte är supernoga med att inget material släpper (läs; meka flygplan) så brukar tolvkant ändå fungera tillfredsställande, dessutom använder man inte dessa verktyg för att dra/lossa stora moment. Fördelen är enkelheten att omsluta verktyget på vad som det nu ska skruvas på, jag dubbelkollade dock om samma sorts set finns med sexkant men hittade inget och slog till på detta.

Bacho S4RM/3T - Tre nycklar som bemästrar 8-19mm - Smart!

bt3-1.jpg


bt3-2.jpg


bt3-3.jpg


Valde ut den minsta nyckeln för närmare inspektion eftersom desto mindre verktyg innebär att det är svårare med alltifrån finish till kvalitet.

bt3-5.jpg


bt3-4.jpg


Spärreglaget gav vid första synintryck lite Biltemakänsla men visade sig erbjuda distinkta klick och funktionsmässigt smartare än 20 över till 20 i reglaget som vi är vana vid eftersom det inte är lika lätt att komma åt av misstag.
bt3-6.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top