"Det här köpte jag idag!"-tråden

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Bästa uppgraderingen för 19 spänn, enda straffet är väl att dom måste loss för att laddas så får se om den håller i en hel kvart.
20231126-152156.jpg

20231126-154412.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Sådan lyx har dom tagit bort på min lur och köra sladd på språng i usb c är dumheter.

Det jag är lite tveksam till är just silikonsladden som kanske släpar i/fastnar o drar. Hade hellre vald någon vävd sladd men det låg inte på den hyllan.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Annars finns väl lurar med USB-C kontakt nuförtiden?
Ja, fast nu skrev ju Klockringaren att syftet var att kunna använda kvalitetslurar med sladd som han redan ägde.

Vill man ha ännu bättre ljud finns ju även hörlursförstärkare med inbyggd D/A-omvandlare som går att koppla till mobilen via USB-C och som kan driva mer högkvalitativa lurar. Finns även varianter med bluetooth.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Väga motorolja var tanken, mest en "kul" grej om jag kan fram någon vettig data typ kanske. Ska bara hitta några datablad först så jag har något att jämföra mot. Vågen klarar upp till 5kg, heltal och gradering 1 gram. Kan kobtrollväga mot en jämförelsevis dyr portovåg.

Om jag hittar något koolt för rimlig peng kan det bli en uppsättning kontrollvikter.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ett par H4 till en 11 år gammal bil med trötta lampor och troligen klent kablage.
Bilen är med i Osrams lista.
Verkligen stor skillnad.
Kostade dryga 1300:- på Amazon.se
Ska nog köpa ett par till och sätta i de gamla hojarna med H4.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
I och med att de inte är rundstrålande kan ljusbilden se lite funky ut.
Funkar nog bäst i projektorstrålkastare.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
I o m att de är besiktningsbara i just den bilmodellen så är det nog en ok ljusbild.
Spontant tyckte jag det var lite bredare ljus, men då original H4 var som två pisshål i snön så är väl jämförelsen inte den bästa.
Osram har en lista på vilka bilar och hojar som är godkända.
Husbilen är med där så den får en omgång när nuvarande dör. Det är så jävligt att byta på den så jag gör inte det i onödan.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
I o m att de är besiktningsbara..

Nja kanske.
Alltså, dom bygger lite av en hype här men "bara" (dom har säkert lagt ner ett gediget arbete) för att dom har fått det godkänt av något någonstans i EU är inte samma sak som att resten rättar sig i ledet. Föreskriften förblir orörd tillsvidare = samma bedömningsgrund föreligger. Det finns dock kryphål som jag tror dom använt sig av för detta, vilket är OK men för marknadsföring direkt negativt.

Sist men inte minst för slutkund, hur ska denne påvisa att det är just den ledlampan som kanske är godkänd till just den bilmodellen vid kontroll? Demontera lampan på 5 sekunder och sedan montera den lika snabbt med ett godtagbart resultat?

Hoppas dom är billiga och att det ligger några reservlampor i handsfacket.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top