"Det här köpte jag idag!"-tråden

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
För de som vill så finns det att inhandla billigt på Amazon.
Köper ni saker på Amazon kan jag rekomendera att kolla på priser och utbud på Amazon.DE istället för bara hålla sig till den svenska varianten. Samma företag och samma inloggning. De skickar från Tyskland. Det går oftast lika snabbt som från Sverige och är ibland redigt billigare.
Tack för tipset om Amazon.de. Även med halvt bortglömda kunskaper i tyska är det betydligt begripligare än den maskinöversatta svenskan på svenska Amazon. Fast för just dom här smärgelduksrullarna var det billigare med Banggood. Lite billigare och mycket billigare frakt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
1611079786891.jpeg

Gamla pannlampan behövde repareras för tredje gången, så köpte nåt riktigt istället.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köpte ett par Traverse 2 tidigare. Enda att 'gnälla' på är väl att dom blir kalla i rumpan när man står still och det blåser. Men med underställ på så löses det problemet. Nästan lite varma över +10 grader.

Vore skoj med en återkoppling om nått år eller 2 om hur dom funkar och håller.
Tidiga intryck av 5.11 Quantum TDU efter någon veckas bruk:

Gillar magasinfickorna inne i lårfickorna. Till skillnad mot traverse finns det då i bägge lårfickor, en för plånbok och en för mobil i mitt fall.

Rymligare fickor än traverse.

Bakfickor, det saknar traverse. Ingen dealmaker för mig då de inte används.

Grova kardborrband till ficklocken. Jag hade velat ha hela fickans bredd och inte som nu med två bitar på var sida på locket/fickan.

Mindre stretch än traverse men ändå tillräckligt för att göra sitt jobb.

Tajt passform för att vara TDU. Får nätt och jämt byxbenet över mina Meindl.

Bra passform för min kropp. Jag är 178/79 otränad och kör på stl 30/34. Skulle kunna gå ner till 32 i längd tror jag men gillar långa byxben.

Har inte tvättat än så hur mkt de svarta brallorna blir grå vet jag inte.

Tunt och behagligt tyg. Inga vinterbrallor direkt.

I stort prisvärda byxor såhär långt.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En sån här (beställde för ett par dagar sedan men fick hem den idag):

oura.jpg

 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
För lite klass på kaffet on the road.

Screenshot_20210206-181654_Samsung Internet-01.jpeg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Diskmaskinshelvetet jag siktat mig in på har typ varit restad i 2 månader men så för några dagar sen börja den ploppa upp lite här o var i landet för att försvinna lika fort. Igår stod det 18st i lager så jag tog en funderare på att det kanske var värt ett försök. Imorse stod det 3st i lager och det gick således inte att reservera p.g.a. lågt antal, fast jag välkommen till Gävle 16 mil bort om jag prompt ville boka en.

Kula.

Dom öppnade kl 10 så jag for iväg i tid (fast en dag försent..) för att kunna hänga på låset.

Ställde mig på proffsparkeringen, tror jag.

20210210-092925.jpg


Stod där närmare en halvtimme, hände väl inte så mycket men kunde roa mig med att kolla på när dom hacka asfalt och plogade längs fasaden utan att krossa någon ruta.. men fort gick det inte.

Oh en skruv, gratis man tackar.

20210210-093319.jpg


Bokstavligen först in..
-Hej hylla 58 är det till vänster eller höger?
-Där borta till vänster pekade hon som öppnat.

Ingen tid för vagn, först saldo.. orka!

20210210-100733.jpg


Tomt och tomt, knallar runt i hopp om magiska ting som man gör vid dessa tillfällen. Går bort till någon servicedisk jag passerat på vägen in, där hänger någon trött hantverkare över en vagn och disken..
-Ja o så tänkte jag beställa en bänkskiva av dig.

Ger upp och tar ett sista varv.
-Harkel, hej vad letar du efter? en tvärhand Maradona dyker upp från ingenstans.
-Hej, ja den där stod det 3st i lager, först in men det gick åt helvete..
-Jaha, dom står här borta också.. 13st informera han efter att ha tittat i handdatorn.
-!?
-Tack tack, då hämtar jag vagn.

Ska inte klaga på saldofel åt rätt håll men om dom nu ska fronta en maskin måste dom ställa där då och inte ett käft i facket som saldot pekar på.. i en annan gång? Är väl inte alltför många som fönstershoppar omkring på ett hämta själv lager?

20210210-100635.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En kap/gersåg inklusive bänk:
gersåg.gif

Makita LS0815FL + Deawst06, köpt på kampanjpris hos lokala XLBygg. Ordinarie pris på såg + bänk = 7500kr, nu båda ihop för 4995kr. Tyckte det var en rätt sjyst deal, motsvarande såg från Bosch kostade ca 5500kr utan bänk så detta kändes helt klart mer prisvärt med tanke på att de båda maskinerna hade i princip identisk spec.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Behövde en ny mugg, hittade den här snygga när jag köpte ett nytt 15 drev till 701an
 

Bifogat

  • received_869735493880642.jpeg
    received_869735493880642.jpeg
    153.2 KB · Visningar: 19

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En kap/gersåg inklusive bänk:
View attachment 458699

Makita LS0815FL + Deawst06, köpt på kampanjpris hos lokala XLBygg. Ordinarie pris på såg + bänk = 7500kr, nu båda ihop för 4995kr. Tyckte det var en rätt sjyst deal, motsvarande såg från Bosch kostade ca 5500kr utan bänk så detta kändes helt klart mer prisvärt med tanke på att de båda maskinerna hade i princip identisk spec.

Jag fick tipset att testa vinklar och sånt i början för att se så sågen är korrekt inställd.
Visserligen på min Makita bordssåg, som var perfekt, men som tips kan det vara värt att göra på kapen också. :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag fick tipset att testa vinklar och sånt i början för att se så sågen är korrekt inställd.
Visserligen på min Makita bordssåg, som var perfekt, men som tips kan det vara värt att göra på kapen också. :)
Tack för tipset, det ska jag göra :tummenupp
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Tack för tipset, det ska jag göra :tummenupp
Något att ha med sig att göra med lite oregelbundna mellanrum.
Man vet ju aldrig om det slår sig under tiden man använder den.

Kontemplativa stunder i garaget med en bräda för att mäta vinklar utan krav på prestation kan nog inte få det erkännande det förtjänar!
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Nytt tält med avancerat tyg som inte ska bli så varmt av solen och är väldigt mörkt inuti!
Slå upp det själv ska jag också klara av!
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top