"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Beställde ett par extra boots. Kan vara skönt att köra med lite kortare boots ibland. Kanske lite skönare att gå med om man har tur istället för SIDI bootsen när man stannar för en pisse paus...

tcx-roadster-2-air.jpg

Kan man inte få en liten recension på dessa såhär en månad senare? Har funderat på samma.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Kan man inte få en liten recension på dessa såhär en månad senare? Har funderat på samma.

Jävligt sköna. Jag gillar dem och kommer köpa höga boots av samma märke nästa säsong. Jag tycker det är bättre känsla i dessa än SIDI bootsen jag har när man tex kör.
Som sagt skönare att gå med om man behöver typ stanna och gå lite.
Rekommenderas av mig.

Hade inte testat dem innan men lyckades pricka rätt skostorlek när jag köpte via nätet. Dock syns smuts mer när det är vita boots men de finns ju även i fler färger.

Både xlmoto och Fc-moto säljer dem.
TCX Roadster 2 Air heter de.
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jävligt sköna. Jag gillar dem och kommer köpa höga boots av samma märke nästa säsong. Jag tycker det är bättre känsla i dessa än SIDI bootsen jag har när man tex kör.
Som sagt skönare att gå med om man behöver typ stanna och gå lite.
Rekommenderas av mig.

Hade inte testat dem innan men lyckades pricka rätt skostorlek när jag köpte via nätet. Dock syns smuts mer när det är vita boots men de finns ju även i fler färger.

Låter ju suveränt, stort tack för att du tog dig tid :tummenupp
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Nyligen flyttat och hyresvärden tillåter inte gasolgrill på balkongen, så behövde uppgradera mig från min gamla kära Weber Q1000.
Blev nerbjuden till Malmö på grillkurs genom jobb för några veckor sedan och var sjukt imponerad av deras nya Pulse elgrillar, alltid trott att elgrillar är rent skräp men tydligen inte.
Investerade idag i en Pulse 2000, inte hunnit provgrilla den än, det får bli imorgon.
Nästa steg blir att snickra någon schysst ställning till den som inte tar upp halva balkongen...

a0f23e481381dee764470fe981e918d2.jpg
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Grilla med el, vart är världen på väg?

Riktigt smidigt!
Total kontroll över precis allting som sker i grillen, är man rädd för att det inte ska smaka grillat så kan man lugnt släppa sargen och komma in i matchen, resultatet blir precis lika bra som med gasol.
Vill man ha rökig smak på köttet är det bara att slänga in en röklåda med lite spån i :tummenupp
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
"Full kontroll"? Elgrillen gör med grillningen vad Google gjort med diskutionen. Tar livet av den.
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Bild har jag inte men jag köpte ett kapell. Held Professional. Det var på MC-varuhuset och säljaren drog utan vidare av 200 spänn när jag frågade om han kunde matcha AVA MC:s pris så jag slapp åka ner till Vårby. Det är service det. Så får man nöjda kunder..... :Bugar
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det blev ett radhus idag.

Så. Nu är man "hyresgäst hos banken igen"

Att det ingår btedband och 8 valfria kanaler (av ett begränsat utbud jämfört med det totala) i samfällighetsavgiften blev en trevlig överraskning.

Nu är det bara flytt, renoveringar och få lägenheten såld kvar. Hur svårt kan det vara? :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blyfri topp, alukylare, grenrör, insug och luftfilter till min Mini från -74 :tummenupp :bananaimage.axd.jpginlet.jpgluftfilter.jpgs-l500.jpgs-l1600.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Blev helt ok, behöver ett par gummi, resår eller kardborreband som livlina men dundra några mil såhär utan fail. Snöa in på vajerlås, 112 spänn st hos olokala fiskhandlaren... Hittade tillslut linlås, jag ser ingen skillnad, på brädgården = 10 pack för 90 pengar någonting. Visserligen inte rostfritt men det duger för ändamålet.

Ingen superfinish men ska testa såhär o se om konceptet håller, hatar odugliga GPS-enheter till överpris. Såpass att jag aldrig köpt någon så jag vet vad jag talar om minsann! :glömdet

20180602-074303.jpg


20180602-080908.jpg


20180602-083544.jpg


20180602-190501.jpg


20180602-182605.jpg


20180602-185833.jpg


screenshot-20180602-191239-gallery.jpg


20180602-185753.jpg


20180602-201938.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top