"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Googla "Hennessy hammocks" eller "warbonnet hammock" (det är de två som verkar bättre, men det finns massor från 600-2000 cirka) så hittar du hur mycket som helst. Finns även en massa på tuben. Verkar vara ett fruktansvärt nörderi bland utefolket det här med hängmatta.
Finns hela forum... :hihi

www.utsidan.se eller så har man svar på en sekund:hihi - max 5 sekunder

Borde du inte ha en större snurra på den där? Typ 50 hk?

Om jag hade köpt en lekbåt som användes enbart för sig själ så hade en större motor kunnat bli aktuell. Nu är det portabilitet som gäller. Måste ju kunna häkta på och av motorn och slänga in den i skuffen utan allt för stora problem. Den där uppsättningen skall ju bli en följeslagare när vi tar vår andra gamla skorv till sjöss.. Då är det nog ganska troligt att gummijollen kommer bindas uppe på fören av båten. Ville ha en motor med maxvikt på 20kg.

Om jag hade köpt en lekbåt som användes enbart för sig själ så hade en större motor kunnat bli aktuell. Nu är det portabilitet som gäller. Måste ju kunna häkta på och av motorn och slänga in den i skuffen utan allt för stora problem. Den där uppsättningen skall ju bli en följeslagare när vi tar vår andra gamla skorv till sjöss.. Då är det nog ganska troligt att gummijollen kommer bindas uppe på fören av båten. Ville ha en motor med maxvikt på 20kg.
Skämtade bara, men kolla in zapcat eller speedcat på tuben :)

Kullager, stora jävlar (6308 och 6310 närmare bestämt). Nu ska svarven bli tight och fin igen! :)

De gamla lagren var inte friska, centerringarna gick att rubba flera mm i sida... :gnissla

Viss prisskillnad på att handla stora lager i sverige jämfört med utlandet också märkte jag, billigaste jag kunde hitta här hemma slutade totalen på 1300 spänn! Beställde från uk för 300kr ink frakt, kändes lite mer rimligt när man renoverar en svarv för ett par tusen kronor i inköpspris...

17.

Kommer inte riktigt överens med min race-rigg och tänkte testa något annat. Om det skiljer 0.3 sekunder på draget med detta och Ghost-hölstret.. So be it.
Har du provat att dra med Safariland/Bianci hölster?
Använder dom själv i jobbet och kan ju snabbt konstatera vilket som är snabbast av dom två samt vad jag själv hade valt om jag var tvungen att dra så snabbt som möjligt, allt som har nån form av lock eller spärr stjäl tid.

29658_0.jpg

Har du provat att dra med Safariland/Bianci hölster?
Använder dom själv i jobbet och kan ju snabbt konstatera vilket som är snabbast av dom två samt vad jag själv hade valt om jag var tvungen att dra så snabbt som möjligt, allt som har nån form av lock eller spärr stjäl tid.

Hölster med spärr går automatiskt bort för IPSC då den måste vara "tillslagen" om det finns.

Har tillverkat ett par Kydexhölster och samtliga har varit riktigt snabba att dra ifrån så det blir nog prima.

Hölster med spärr går automatiskt bort för IPSC då den måste vara "tillslagen" om det finns.

Har tillverkat ett par Kydexhölster och samtliga har varit riktigt snabba att dra ifrån så det blir nog prima.

Är du bra på kydex? Försöker göra en snygg kolvkam. Vad sågar du med?

Investerade i ett nytt korsband igår, eller en sena togs från mitt lår, så jag investerade väl från mig själv.
Så det blir inte så mycket hojåka för mig i juli, men hoppas på några mil i från och med augusti :)

korsband_fordj.jpg

Investerade i ett nytt korsband igår, eller en sena togs från mitt lår, så jag investerade väl från mig själv.
Så det blir inte så mycket hojåka för mig i juli, men hoppas på några mil i från och med augusti :)

View attachment 408474

Varför väntade du inte till hösten? Mitt korsband är donerat från knäskålen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti