"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Jäklar vad fräsigt! Beställningsvara? :yoparty

Jaoh, beställningsvara.

Känns lite efterapning på den klassiska motorcykelölen "Bölkstoff".

Inte alls omöjligt, men det får du ta upp med Jonas Darnell. ;) Skaparen av Herman Hedning.

Ett utlåtande innan kvällen så man vet om man skall beställa?

Vafan, bitter & kränkt, den måste man ju bara ha tag på.

Heh, petade in ett par i kylen och började städa garaget, glömde helt bort ölen i kylen och sedan var klockan rent mycket, men ikväll blir det att smaka på den.
Har inget emot att bjuda på ett par heller, för den delen... Jag verkar köpa öl i en något lägre takt än under tonåren/studietiden men dricker nästan inget alls längre, så det blir bara mer och mer som står i garaget. :D

http://tjock.se/strupen/art/270658/herman_hedning_blir_l/
Bitter & kränkt finns inte att beställa än. Blir en back sån med sedan. Skojöl. :D

Last edited:
Jaoh, beställningsvara.

Inte alls omöjligt, men det får du ta upp med Jonas Darnell. ;) Skaparen av Herman Hedning.

Det är några år sedan man bälgade i sig Bölkstoff, men som jag minns den så är det en god, tysk lager med tilltalande historik.
Själva ölen äe naturligtvis en popkulturföreteelse efter att "Werner" blev populär i Tyskland.
Men eftersom seriefiguren är baserad på en sann historia (skaparen blev full och övermodig, varpå han påstod att han kunde spöa barägarens nya porsche med sin gamla Horex - Resulterade i bygget av en tremotorig (har jag för mig) Horex som inte klarade uppdraget.) samt att bryggeriet är ett gammalt anrikt företag som inte infört patentkorkar av imageskäl utan aldrig infört kapsyler, så anser jag att ölen kan drickas med stolthet i alla sammanhang. Är man intresserad av att snobba sig med uddaöl, så är det ett bra val.

Visserligen köpt igår, men ändå :)

Audi A5 Sportback 3.0 TDi 2011, 239hk, Quattro, S-line inv. och utv., S-Tronic automat (paddlar på ratten), Bang & Olufsen 14 högtalare. :kär:tummenupp

Untitled-1.jpgIMG_0544.jpgIMG_0542.jpgIMG_0560.jpgIMG_0558.jpgIMG_0550.jpg

Svenska verkstäder verkar ju vara bemannade av stubbmongon som inte går att få tag på så idag fick det bli en
Haynes_manual_Kawasaki_gpz900r_zx10_gpz10000rx_zzr1100.jpg
så får jag försöka fixa skiten själv :4skrika

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP