"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Fyndade en sån här till min "gigantiska" trädgård :D Men nu kom jag på att jag vill ha frontmonterat aggregat så jag letar redan ny :(

Stiga_Compact_E.jpg

Finansiera nyköpet genom att klippa mina gräsmattor......

Ähh, det är redan finansierat då tjejen hade glömt sitt visakort framme på bänken :brynad
Nu måste jag bara bygga en vibrationsfri grogghållare så att min Rom&cola inte blir skakad, och den får gärna ha inbyggd kylning. Någon med en idé över hur det ska gå till :va

Ähh, det är redan finansierat då tjejen hade glömt sitt visakort framme på bänken :brynad
Nu måste jag bara bygga en vibrationsfri grogghållare så att min Rom&cola inte blir skakad, och den får gärna ha inbyggd kylning. Någon med en idé över hur det ska gå till :va

Ett rör fyllt med en trög vätska med ett kopp inuti som håller din grogg kanske?

Upphängningen kan göras av silicontrådar.

Viktiga krejjer det här, NASA har säkert massor med topphemlig forskning i ämnet.

Ett rör fyllt med en trög vätska med ett kopp inuti som håller din grogg kanske?

Upphängningen kan göras av silicontrådar.

Viktiga krejjer det här, NASA har säkert massor med topphemlig forskning i ämnet.

Hmm, du kanske är något på spåren där! Jag ska försöka få tag på en lärare på MIT under dagen och se om han kan få några studenter att ta tag i detta SNARAST då det faktiskt ligger i allas intresse!

Men helvete! Du ska ha en midjestyrd Stiga Park med hydrostat och fyrhjulsdrift! Du blir värst i kommun och flickorna lämnar snigelspår vid blotta anblicken på besten. :brynad

En sån här!

Är inte den här ännu tuffare isåfall :va
Skämt åsido så har jag mailat en firma nu och frågat vad jag kan få för min i inbyte mot deras Stiga park i nyskick. Ingen 4wd, det känns lite onödigt på min flacka tomt på 1300kvm :brinnerup

Men grogghållaren är fortfarande ett problem :gråta

Är inte den här ännu tuffare isåfall :va
Skämt åsido så har jag mailat en firma nu och frågat vad jag kan få för min i inbyte mot deras Stiga park i nyskick. Ingen 4wd, det känns lite onödigt på min flacka tomt på 1300kvm :brinnerup

Men grogghållaren är fortfarande ett problem :gråta

Nja, såg lite för rymdig ut med den där hytten. Sen är det ju en diesel. :död

Tror inte det funkar så bra, men fäst en sån här i någon form av hållare som du sedan ställer glaset i. Värt att prova.

Annars är Guws förslag bättre. Att hänga mugghållaren i något dämpande, t ex. såna gummistroppar som man fäster presenningar med.

Edit:

Så!

24o59bn.jpg

Last edited:
Har varit i USA på semester och när vi var där så köpte vi en iPad och den är helt suverän!! :tummenupp :)

Bifogat

• ipad.jpg
    ipad.jpg
    18.5 KB · Visningar: 75
Saknar bild men... Bokat o betalt solsemester i Sverige! :yoparty 18 Juni - 4 Juli.
Flyger ut från Cork till Dublin med BoskapsTransport (Ryanair) och lyxar till det med SAS till Arlanda. Trött på flygbussen ut till Skavsta. Plus att syrran med familj bor 20 minuter från Arlanda, gör saken bättre. :D

Stockholms skärgård i midsommar. Hells yes!
(Sen att man har en massa gravar att besöka kanske inte är det mest uppmuntrande) :(

powerset.jpg

Fast från staterna.. Lär ju behöva köpa en ny laddare eftersom den levereras för
US uttag.. Dock känns dom 159:- helt värt det då jag bara betalade $336 ink frakt för två.. 3500:- inkl tull och moms... Liiiiiiiite skillnad mot svenska priser på 4500:-

powerset.jpg

Fast från staterna.. Lär ju behöva köpa en ny laddare eftersom den levereras för
US uttag.. Dock känns dom 159:- helt värt det då jag bara betalade $336 ink frakt för två.. 3500:- inkl tull och moms... Liiiiiiiite skillnad mot svenska priser på 4500:-

Kan du länka till sidan du köpte dom ifrån!?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph