Det här har jag för mycket av-tråden.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Dunk.exe har hängt sig.....

Började fundera idag att jag har ju rätt mycket dunkar i varje utrymme, så jag samlade ihop dom för att få en överblick.
Jag och frun stod sedan och tittade på eländet och skrattade lite..
Fan det är ju sjukligt vad man dragit på sig genom åren och inte är det konstigt att man ibland tycks ha för lite utrymme.

Vad har ni för mycket av?307534198_776768490316765_8105489202367877470_n.jpg
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har också mycket dunk, jag har dock gett bort frikostigt genom åren så jag har nog bara en tredjedel av vad du har.

Men jag har mycket skrot, sånt som skulle ha varit kastat för länge sedan som istället har stuvats in i ett hörn.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Inte mycket. Brukar ge bort eller slänga allt som inte används. Har kanske 8 kubikmeter prylar som borde ges bort eller slängas.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dunk.exe har hängt sig.....

Började fundera idag att jag har ju rätt mycket dunkar i varje utrymme, så jag samlade ihop dom för att få en överblick.
Jag och frun stod sedan och tittade på eländet och skrattade lite..
Fan det är ju sjukligt vad man dragit på sig genom åren och inte är det konstigt att man ibland tycker man har för lite utrymme.

Vad har ni för mycket av?View attachment 476540

Såna där har man alltid för lite när man ska till Finland och shoppa.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte jättemycket större men en hög och lång t5 lastar nog dubbelt så många kubikmeter skulle jag gissa. Men ungefär lika många kilon.

Jo, och räknar man lite larvigt med att det blir 20kg per dunk så blir det ju långt under lastvikten..... Tills ölen ska med....

Jag vet inte vad man köper i finland nuförtiden och vad finnarna köper här?

Är det ens någon gränshandel (förutom drivmedel) nu?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jo, och räknar man lite larvigt med att det blir 20kg per dunk så blir det ju långt under lastvikten..... Tills ölen ska med....

Jag vet inte vad man köper i finland nuförtiden och vad finnarna köper här?

Är det ens någon gränshandel (förutom drivmedel) nu?

Vet knappt jag heller men jag hörde att kött och ost är billigare.
Själv har jag mest bara handlat diesel, och en Toupla chokladbit. Ibland lite lakrits för omväxlingen men lakrits säljer jag själv så det tar emot lite att köpa lakrits av någon annan.
Kanske stannat på grillen och köpt ett par korvar med senap, inte för att den är världens godaste korv utan mer för att det är någon slags tradition.

Lite bröd kan jag också köpa ibland.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vet knappt jag heller men jag hörde att kött och ost är billigare.
Själv har jag mest bara handlat diesel, och en Toupla chokladbit. Ibland lite lakrits för omväxlingen men lakrits säljer jag själv så det tar emot lite att köpa lakrits av någon annan.
Kanske stannat på grillen och köpt ett par korvar med senap, inte för att den är världens godaste korv utan mer för att det är någon slags tradition.

Lite bröd kan jag också köpa ibland.

Som barn hade jag en faster i Karungi, då köpte finnarna smör och svenskarna köpte tobak och sprit.
Vi åkte över många gånger och handlade.

Och jag köpte lakrits, det skulle jag nog göra än i dag, finsk lakrits är annorlunda...
(jag gillar Svensk lakrits också)

Finskt bröd är ju bara spånplatta med varierande fuktighetsgrad
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För att återgå till tråden, Radioapparater finns det dom som tycker att jag har för mycket av.

Jag tycker väl själv att det kan börja räcka nu, jag har ett trettiotal... I vardagsrummet...
Fast det finns alltid något nytt jag vill ha...
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
För att återgå till tråden, Radioapparater finns det dom som tycker att jag har för mycket av.

Jag tycker väl själv att det kan börja räcka nu, jag har ett trettiotal... I vardagsrummet...
Fast det finns alltid något nytt jag vill ha...
Jag har en och det är alldeles för mycket. Det enda jag använder den till är som bord för skrivaren. och det är den inte speciellt bra till heller.
IMG_20220921_062422.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har en och det är alldeles för mycket. Det enda jag använder den till är som bord för skrivaren. och det är den inte speciellt bra till heller.
View attachment 476552

Ah, en sen philips radiomöbel, ganska liten och nätt, en sån har inte jag...

Jag har förvisso tre andra radiomöbler (dit räknas bara sådana som står på egna ben på golvet) och på dom står det ännu fler radioapparater...

Alla tangenter är dessutom hela, det är lite ovanligt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Projekt... :gnissla
stjärnan.jpgDSC_3882.JPG20220817_203040.JPGFirebird 2.JPGElly.JPGMinin.jpgRD350 1.jpg20220914_160226.JPGIMG-20210126-WA0000.jpgIMG-20201122-WA0002.jpg

Ehm, ja... :gnissla

Detta är inte ens alla... Har ett antal till men fick inte ladda upp fler än tio bilder i ett inlägg, så det fick räcka såhär... :hihi
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top