Det gröna helvetet

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
GSXR1100R skrev:
Man kan stå på rätt så bra, men där det är hus och hästar tar jag det lugnt.

Japp samma här, mitt samvete är inte så rymlig att jag vill offra andras liv på bekostnad av mitt nöje, men visst hade det varit trevligt om det hade varit en riktig bana......
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
GSXR1100R skrev:
Man kan stå på rätt så bra, men där det är hus och hästar tar jag det lugnt.
*Superlight* skrev:
Japp samma här, mitt samvete är inte så rymlig att jag vill offra andras liv på bekostnad av mitt nöje, men visst hade det varit trevligt om det hade varit en riktig bana......
Ähh... Risken är väl att man blir betraktad som moraltant om man tycker så...
Håller mer er, full gas (så mycket var och en kan / vågar) där det går och sansat tempo i bebyggelse. I övrigt har jag inga moraliska aspekter på hastighet :D

Jag vill gärna ha T- shirt om det går att ordna!
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
TheDude skrev:
Haha! Skön dekal superlight :tummenupp

Tackar, jag hade ju funderat på att göra en sådan i många år, så det blev faktiskt det första jag gjorde nu när jag fick hem dekalskäraren :)

Ska nog ta och göra en 1000 x 1000mm att ha på väggen i verkstaden oxo..... :tungan
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Maverick_ou812 skrev:
Ähh... Risken är väl att man blir betraktad som moraltant om man tycker så...
Håller mer er, full gas (så mycket var och en kan / vågar) där det går och sansat tempo i bebyggelse. I övrigt har jag inga moraliska aspekter på hastighet :D

Jag vill gärna ha T- shirt om det går att ordna!

Nä! Häckeberga precis som vilken annan allmän väg som helst ÄR ingen jävla racebana!!! Framför hus o dylikt tar man det lugnt...är en snabb runda runt häckeberga värt att köra på en unge för? Varför stod polisen mitt ute i ingenstans i somras? Kanske för att nån husägare där hade klagat? Kör gärna fort (det gör jag..är varken moraltant eller ängel...bara långsam...) men tänk efter för helvete!!!
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
rookie skrev:
Nä! Häckeberga precis som vilken annan allmän väg som helst ÄR ingen jävla racebana!!! Framför hus o dylikt tar man det lugnt...är en snabb runda runt häckeberga värt att köra på en unge för? Varför stod polisen mitt ute i ingenstans i somras? Kanske för att nån husägare där hade klagat? Kör gärna fort (det gör jag..är varken moraltant eller ängel...bara långsam...) men tänk efter för helvete!!!
Finns en tråd om dig http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=66456

Jag har kört där mer än 200ggr (ingen lögn) och jag körde fortare innan än jag gör nu men det e bara för jag har en son att tänka på.
Kör sakta där man ska köra sakta men kör gärna asfort där jag kan.
Chansar inte i dolda kurvor eller krön men annars går det undan.
Jag har ALDRIG sett en unge på vägen där.
Jag tror bara du är avis för att inte du kan ......

puss puss
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Mr K skrev:
Finns en tråd om dig http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=66456

Jag har kört där mer än 200ggr (ingen lögn) och jag körde fortare innan än jag gör nu men det e bara för jag har en son att tänka på.
Kör sakta där man ska köra sakta men kör gärna asfort där jag kan.
Chansar inte i dolda kurvor eller krön men annars går det undan.
Jag har ALDRIG sett en unge på vägen där.
Jag tror bara du är avis för att inte du kan ......

puss puss

Vill ogärna ge mig in i diskussionen eftersom jag inte har så mycket erfarenhet...kan bara säga att jag håller med dig om allt du skriver...och jag tror dessutom du inte läste / missförstod min synpunkt... Det jag menade var att det ÄR ingen RR bana och det man kanske ska tänka på är just de grejjor du skriver om...att fatta att man kanske ska köra sakta på vissa ställen...att man kanske inte ska chansa ibland osv...

I övrigt så JA, du har helt rätt...jag ÄR långsam....å andra sidan har jag inte kört där 200ggr...än...å andra sidan e jag nog äldre än en hel del med A-kort och har haft B-kort längre än en hel del oxå...och är ganska rädd om livet jag med...
 

crazy martin

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Ort
bunkeflostrand
Hoj
tl1000s bad matherfucker
rookie skrev:
Vill ogärna ge mig in i diskussionen eftersom jag inte har så mycket erfarenhet...kan bara säga att jag håller med dig om allt du skriver...och jag tror dessutom du inte läste / missförstod min synpunkt... Det jag menade var att det ÄR ingen RR bana och det man kanske ska tänka på är just de grejjor du skriver om...att fatta att man kanske ska köra sakta på vissa ställen...att man kanske inte ska chansa ibland osv...

I övrigt så JA, du har helt rätt...jag ÄR långsam....å andra sidan har jag inte kört där 200ggr...än...å andra sidan e jag nog äldre än en hel del med A-kort och har haft B-kort längre än en hel del oxå...och är ganska rädd om livet jag med...


jag har inte häller sett några barn springande där ute. o jag har kört där typ 100 gng.säg mig dr.watson varför står snuttarna där? för de vet att vi kör där.de som kan den vägen kör före (johan tex. i snabba gruppen) o han vet var man kan vrida på rullen o var man ska ta det lungt. man bara hänger på sen(i ditt fall). men för dig kan vi göra en grupp till. 3e grupp. då kan köra hur du vill. som du själv sade: du har ingen erfarenhet av den "ringen"!! så....du ska inte ha nån tshirt eller hur?
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Stopp, stopp nu pojkar!
Vi tycker alla samma sak så nu sjunger vi "We shall ovecome" tillsammans och kramas!
Klart som fan att vi ska köra Hackeberga Ring!
Och rookie, du ska ha en T- shirt, du lär rasta mig så det sprutar om det!
Ett tag till iallafall...
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
rookie skrev:
...å andra sidan e jag nog äldre än en hel del med A-kort och har haft B-kort längre än en hel del oxå...och är ganska rädd om livet jag med...
Jag är 2 år äldre än dig och är en av de som kör snabbt. Haft A-kort i 15 år och kört mer än 20000mil på hoj .......
Jag vill inte heller dö ...... kan du inte bara låta os köra som vi vill utan att gnälla ...... plz

kramiz
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Mr K skrev:
Jag är 2 år äldre än dig och är en av de som kör snabbt. Haft A-kort i 15 år och kört mer än 20000mil på hoj .......
Jag vill inte heller dö ...... kan du inte bara låta os köra som vi vill utan att gnälla ...... plz

kramiz

hummpf :lol A kort sedan 1974 (Utan Uppehåll )men jag kör ju bara 2500-3000 mil/år och alltid lungt och fint :lol
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Kan man inte ta trycket som en rolig grej bara och inte bokstavligen? :va
Den som har iq nog att skaffa hojkort har även iq nog att förstå att det inte är en "ring" i den bemärkelsen...geez, moralkärr(n)ingar! :tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr K skrev:
Jag är 2 år äldre än dig och är en av de som kör snabbt. Haft A-kort i 15 år och kört mer än 20000mil på hoj .......
Jag vill inte heller dö ...... kan du inte bara låta os köra som vi vill utan att gnälla ...... plz

kramiz

Dock har du liksom många andra gjort ofrivilliga dikesbesök på denna "bana" jag drog igång snigeltruppen onsdagar för dom som är rädda om sitt eget och andras liv, visst jag har oxo kört som en dåre på dessa vägar, har säkert lagt 500 varv på "banan".

Det händer fortfarande ibland att jag får hjärnsläpp och gasar satan i häckeberga, jag vet inte varför och efteråt så funderar jag om det va värt det, förr eller senare så krockar man med en traktor eller något, dock aldrig när jag har folk som jag inte känner med mig, jag vill inte trissa upp tempot så att någon kör över sin egen förmåga.

På våren är det värst, man är körsugen som satan och vägen har fortfarande sand på vissa partier, men när polarna frågar varför jag kör saktare och saktare i häckeberga för varje år så vet jag att det går åt rätt håll.

Jag provade en -04 GSXR750 på små krokiga vägar och insåg snabbt att med en sådan lättkörd hoj så kör jag snart ihjäl mig, därför behåller jag mitt gamla ånglok som säger ifrån när det går för fort.

/Gammal men feg
 
Last edited:

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
GSXR1100R skrev:
/Gammal men feg

Tror inte det är frågan om feghet. Snarare erfarenhet o bra omdöme.
Visst kan man gasa på vissa sträckor men det gäller att tänka. Har fått känna på hur fort det kan gå åt helsike. Och då körde en annan inte fort när man tappade kontrollen.

/En som håller sig i snigelpatrullen ett bra tag till
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
gamle skrev:
hummpf :lol A kort sedan 1974 (Utan Uppehåll )men jag kör ju bara 2500-3000 mil/år och alltid lungt och fint :lol
Det är kul att köra med dig och dom andra uvarna, snabbt och snyggt för det mesta, ser fram emot många långa rundor nästa vår.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top