Det genom tiderna bästa gitarrsolot genom tiderna är??

En till duo som var jävligt vass är Bernie Marsden/Mickey Moody solot i "Lonely days, Lonely nights" är överjävligt.

Jag vill slå ett slag för blueskillarna!! Kanske inte de råsnabba onanigrejorna men FEELING!
Favorit: SRV! Lyssna på Lenny eller hans version av Voodoo Chile! Helt egen stil och bra sväng.
...eller varför inte de äldre sakerna av George Thorogood?
Finns ju andra också som den gamle legenden Robert Johnson, han som enligt ryktet sålde sin själ till djävulen.
Vad gäller "duetter" som Chris var inne på så är ju inte Accept med Fast as a Shark att förglömma!

Starstriker skrev:
Det var ett jävla tjat om stygga hårdsrockslåtar, hårda gitarrsolon och råaste rockband här. Kan ni inte skapa en HÅRDROCKSTRÅD istället för att starta 1000 nya trådar med i princip samma innehåll?

Ja det är mycket hårdrock representerat här så jag slår ett slag för ett annat bra solo, nämligen det i moonlight shadow, med han vad han nu heter.

supernaut skrev:
Ja det är mycket hårdrock representerat här så jag slår ett slag för ett annat bra solo, nämligen det i moonlight shadow, med han vad han nu heter.
Mike Oldfield är det som spelar gitarr i vilket fall.

Precis som i förra tråden vill jag slå ett slag för solot i Eagles - Hotell California :tummenupp

Avslutnings-solot i Metallica - Nothing else matters och Solot i Metallica - Blackened det när dom kör i skalor med både gitarrerrna och basen.
Kungligt. Allra läckrast Live när James och Kirk står mitt emot varandra och kör.

Jag gillar solot i Imperiet - Blå himlen blues. Han slår väl mest bara på strängarna och matar på, men det passar in så jävla bra. Skön känsla.

Starstriker skrev:
Det var ett jävla tjat om stygga hårdsrockslåtar, hårda gitarrsolon och råaste rockband här. Kan ni inte skapa en HÅRDROCKSTRÅD istället för att starta 1000 nya trådar med i princip samma innehåll?

Bästa gitarrsolot behöver väl inte vara i en hårdrockslåt. Varför ignorerar du inte bara rock-trådarna istället för att gå in och gnälla i varenda en? Jag tycker t ex att alla blocket-trådar är tråkiga och meningslösa. Det är väl bara att skita i dom.

Måste ändå säga Joe Satriani iaf... men bara just EN låt, som vartefter den lider så blir den ett enda långt orgiastiskt gitarrsolo!
Och det är när han spelar lugnt och fint för en gångs skull, ja till en början iaf.
Låten är "somwhere over the rainbow" (från musikalen) och denna hade ju även Rainbow som lite titellåt.

OM ni hittar denna med Joe - ladda ner och få en ofrivillig sädesavgång!

Jag brukar ha denna som avslappning/stretchlåt på de spinningpass jag har på jobbet! :lol Jodå det funkar - för jag driver folket SÅ hårt att denna är en västanfläkt mot när de ska uppför VÄRSTA backen till Ich Bin med Rammstein!
Hehe...DÅ går det TUNGT!

Men som sagt: Joe. Lyssna på den!

Dr.Bike skrev:
Måste ändå säga Joe Satriani iaf... men bara just EN låt, som vartefter den lider så blir den ett enda långt orgiastiskt gitarrsolo!
Och det är när han spelar lugnt och fint för en gångs skull, ja till en början iaf.
Låten är "somwhere over the rainbow" (från musikalen)
Big bad moon med Joe Satriani är också grym.Slide :Bugar Och när det handlar om gitarrsolon måste "mind´s eye" med Vinnie Moore få vara med också.Den är instrumental och borde ju räknas som ett enda gitarrsolo.

Solot i början på "Money for nothing" med Dire Straits/Mark Knopfler, helt sagolikt!
Sen är de flesta solon med Brian May (Queen) fruktansvärt bra. Som t.e.x när han gästar Foo Fighters och spelar i "Tired of you". Han får till ljud som man inte tror är möjliga.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back