Det går att leka med fartkameror...

Haha fan vilken kul tråd, hade inte sett den förut!

Tror det kommer dröja länge innan man måste vara orolig för fartkameror så länge man sitter på en MC.

Vilket jagandes, börjar det gå till överdrift? är det judar man jagar? :rolleyes:

Polisen har tröttnat på fortkörande bilister som döljer ansiktet då de passerar en fartkamera. Snart riskerar den förmodade syndaren ett hembesök - av just polisen.

RPS vill nu starta en uppsökande verksamhet hos dem som till exempel kör för fort i samma bil utmed samma vägsträcka flera gånger. Lokal trafikpolis får bedöma hakans form på den misstänkte, klädsel och annat.

http://svt.se/2.22620/1.1780519/fortkorare_kan_fa_hembesok_av_polisen

Kan nog vara årets värsta, i alla fall top 3.

Gratulerar till titeln! :yoparty

KGK som tog 3e platsen nu då med andra ord ^^

Det var för några år sedan detta hände.
men det var några killar som tog en traktor och ställde den framför en fartkamera och sen sprayade dom håret på killen som satt på traktorn bakåt och drog förbi gärnet med en mc,

Sen var det en artikel i tidningen, "Världens snabbaste traktor?" så fick man se killen på traktorn med håret bakåt och en rolig min i över 300 (hojen kom aldrig med på kortet)

Synd att man inte sparade den bilden :)

På Discovery testade "Mythbusters" hur fort man måste köra för att fartkameran inte skulle hinna registrera hastigheten..................

Resultat: "TOTAL BUSTED"

/KentW

Det var för några år sedan detta hände.
men det var några killar som tog en traktor och ställde den framför en fartkamera och sen sprayade dom håret på killen som satt på traktorn bakåt och drog förbi gärnet med en mc,

Sen var det en artikel i tidningen, "Världens snabbaste traktor?" så fick man se killen på traktorn med håret bakåt och en rolig min i över 300 (hojen kom aldrig med på kortet)

Synd att man inte sparade den bilden :)

de är ju en kawasaki reklam juh! (tror de va kawa)

och hur skall de ha tid/råd att göra hembesök ? de har ju knappt tid att fika mellan gripanden idag :arsele

Vilket jagandes, börjar det gå till överdrift? är det judar man jagar? :rolleyes:

Polisen har tröttnat på fortkörande bilister som döljer ansiktet då de passerar en fartkamera. Snart riskerar den förmodade syndaren ett hembesök - av just polisen.

RPS vill nu starta en uppsökande verksamhet hos dem som till exempel kör för fort i samma bil utmed samma vägsträcka flera gånger. Lokal trafikpolis får bedöma hakans form på den misstänkte, klädsel och annat.

http://svt.se/2.22620/1.1780519/fortkorare_kan_fa_hembesok_av_polisen

Haha fan vilken kul tråd, hade inte sett den förut!

Tror det kommer dröja länge innan man måste vara orolig för fartkameror så länge man sitter på en MC.

Med dagens regelverk är det ju lugnt.. Däremot tycker jag/vi ska tänka oss för när vi passerar fartkamerorna, det är onödigt att väcka en opinion bara för att vi kan. Jag brukar sänka farten lite och inte göra obscena gester, fastän jag hatar övervakning. De som gillar övervakning kan se filmen "de andras liv"..

/JPS

och hur skall de ha tid/råd att göra hembesök ? de har ju knappt tid att fika mellan gripanden idag :arsele

Fascinerande är att så fort tekniken finns så tar en myndighet chansen och visar sin lägre natur och gör hembesök, jämför hakor osv., visade sin lägre natur kanske de redan gjorde när de ställde ut kamerorna men det här är ju klart ett steg värre.

De verkar helt enkelt inte kunna låta bli att visa upp dom sidorna.

Lite roligt att se olikheter mellan länder, någon berättade om sin mc resa i Indien där polisen gärna delade en pipa i gathörn med befolkning och senare trampade dimmiga vidare i tjänsten, hur länge dröjer det innan det dyker upp fartkameror i Indien? :D

KGK som tog 3e platsen nu då med andra ord ^^

:banana

Last edited:
På Discovery testade "Mythbusters" hur fort man måste köra för att fartkameran inte skulle hinna registrera hastigheten..................

/KentW

Lite OT nu men vilket mythbusters avsnittet är det? Vill se :yoparty

Kawa reklamen:

[YOUTUBE-ID]vkZcK_kvU_Y&feature=related[/YOUTUBE-ID]

/KentW

resultat totaly busted... men då bör man ha i åtanke att det var fotta bakåt kameror som testades..

så våra svenska kameror funkar det nog med eftersom du bara behöver passera. på en bakåt kamera så skall du köra så jäkla fort så att du är hel tinom synhåll .. och det är garanterat svårare..

Vilket parti ska jag rösta på om jag vill skicka dagens Vägverk till fattigstugan?
Seriöst menad fråga. Det är viktigt för mig att använda demokratiska metoder.

resultat totaly busted... men då bör man ha i åtanke att det var fotta bakåt kameror som testades..

så våra svenska kameror funkar det nog med eftersom du bara behöver passera. på en bakåt kamera så skall du köra så jäkla fort så att du är hel tinom synhåll .. och det är garanterat svårare..

[YOUTUBE-ID]ph-qv4gYAE8[/YOUTUBE-ID]

Mythbusters behöver skaffa en snabbare bil.

Vilket parti ska jag rösta på om jag vill skicka dagens Vägverk till fattigstugan?

Det parti som tar upp vägfrågorna kommer nog vinna många röster i Norrbotten, SD börjar bli stora så de kan göra en skillnad.

Stora konsekvenser vid sänkt hastighet

http://svtplay.se/v/1694419/stora_konsekvenser_vid_sankt_hastighet

Över 7 procent för SD i ny undersökning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6147198.ab

Kan de ge dispens för hastighetbegränsningar till ett företag så är det märkligt.

Biltestföretagen vill slippa de de nya hastighetsbegränsningar som kommer att införas på vägarna i Norrbotten.

De nya lägre fartgränserna gäller på 325 mil av Norrbottens vägar.
För biltestföretagens del handlar det om 50 mil väg. De flesta ligger i områden kring Arvidsjaur och Arjeplog.

Vägverket säger sig ha förståelse för bilföretagens begäran. Eventuella dispenser ska dock avgöras av länsstyrelsen eller Transportstyrelsen.

http://svt.se/2.73401/1.1749682/bil...ns?lid=senasteNytt_364044&lpos=rubrik_1749682

Last edited:

/KentW

Mythbusters är för långsamma eller hade en riktigt jävlig kamera som motståndare.

Topgear klarade av att "slå" en fartkamera för några ett par år sen. Frågan var hur snabb bil man behövde. Har för mig dom körde nån Honda Type R och Merca E-klass AMG först men det räckte inte. Sen provade de med en TVR och då han inte kameran med. Tror farten var någonstans 260-280km/h.

Mythbusters är för långsamma eller hade en riktigt jävlig kamera som motståndare.

Topgear klarade av att "slå" en fartkamera för några ett par år sen. Frågan var hur snabb bil man behövde. Har för mig dom körde nån Honda Type R och Merca E-klass AMG först men det räckte inte. Sen provade de med en TVR och då han inte kameran med. Tror farten var någonstans 260-280km/h.

Se ovan. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...