Det går att leka med fartkameror...

Mythbusters behöver skaffa en snabbare bil.

precis de klippet tänkte jag lägga upp när jag såg mythbustersavsnittet på tv. Fail från deras sida.. de va väl i de avsnittet de tog in nån jävla hök som dök framför kameran men kameran fottade bara köttbiten? :rofl

Kan de ge dispens för hastighetbegränsningar till ett företag så är det märkligt.

Tycker det framgår dåligt men jag gissar att det är "vinterhastigheten" dom söker dispens om att slippa. Många 110-vägar i dom där trakterna blir ju 90-vägar på vintern osv.

Om det nu spelar nån roll för en polisman med laserpistol på vintern i norrlands inland finns som tomten bara i fantasin.

Många 110-vägar i dom där trakterna blir ju 90-vägar på vintern osv.

Om det nu spelar nån roll för en polisman med laserpistol på vintern i norrlands inland finns som tomten bara i fantasin.

Dom har gjort lite mer än så med 110 vägarna, ifall du kollar inslaget från SVT

problemet är bara att laser och kameratomtarna finns i, i alla fall i norrbotten.

På Discovery testade "Mythbusters" hur fort man måste köra för att fartkameran inte skulle hinna registrera hastigheten..................

Resultat: "TOTAL BUSTED"

/KentW

Mythbusters spöade kameran med en jet-driven bil som körde drygt 400 om jag minns rätt. Det var en bakåtriktad kamera. Jag har hört att det räcker med ca 170 för att klå kamerorna som registrerar bilar för trängselskatt, men det kan nog vara ganska svårt att håller den hastigheten på sthlms infartsleder.

Dom har gjort lite mer än så med 110 vägarna, ifall du kollar inslaget från SVT

problemet är bara att laser och kameratomtarna finns i, i alla fall i norrbotten.

Ja jag har redan sett det men handlade dispensen om den hastigheten? det framgår ganska dåligt.

Laser finns inte vintertid i norrbotten. Tro mig jag har nog kört 10000mil där vintertid. Laserpoliserna tinar fram på våren när asfalten smälter fram.

Laserskåpen står ju där dom står året och när dom är aktiva vill jag inte spekulera i.

Å fan hade lagt in den? :näsblod Flash-player har lagt av på min dator så jag kan inte se några you-tube klipp alls just nu.

Hur fort var det som dom behövde åka för att slå kameran?

De körde väl runt 170 mph, dvs runt 270, precis som du gissade.

Ja jag har redan sett det men handlade dispensen om den hastigheten? det framgår ganska dåligt.

Laser finns inte vintertid i norrbotten. Tro mig jag har nog kört 10000mil där vintertid. Laserpoliserna tinar fram på våren när asfalten smälter fram.

Laserskåpen står ju där dom står året och när dom är aktiva vill jag inte spekulera i.

Ah, inslaget handlar inte om dispensen.

det är ju sänkta hastigheter som är problemet, trafikövervakning ökar ju bara problemet.

Lite roligt att se olikheter mellan länder, någon berättade om sin mc resa i Indien där polisen gärna delade en pipa i gathörn med befolkning och senare trampade dimmiga vidare i tjänsten, hur länge dröjer det innan det dyker upp fartkameror i Indien? :D
:banana
*Fniss* :)
Det var dock inte trafikrelaterat, utan det var ett par lokalsnutar i Rishikesh, på en gata där en del sadhus ("holy men of india") håller till, och en hel del turister då.

Men trafikpoliserna där bryr sig sällan hur fort man kör. Har blivit vinkad en gång att sänka farten på sin höjd. Förvisso finns det hastighetsskyltar i Indien, men ingen bryr sig om dem, bokstavligt talat. På vissa vägar, speciellt större vägar i anslutning till en storstad hade varje fordonstyp sin egen hastighetsgräns, personbil fick köra fortast, näst fortast var MC, sen lastbil & trehjulingar. Fanns dock lite småroliga uppmaningar skyltade på sina ställen, typ "Please drive, dont fly", "No hurry, no worry", "Dont drive sleazy, take it easy" och ett antal till som jag inte kommer ihåg..
:hihi

För övrigt behövs det inga fartkameror i Indien, potthålen gör jobbet väl när det gäller hålla hastigheterna nere och uppmärksammheten på körningen hög!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti