Fick en samtal från en tjej i fre om att mitt hoj stod utanför hennes trappuppgång,såklart stulen.från garaget som jag delar med en annan kompis som också har en r1,båda hojarna var avställda då vi var på semester .stod två bilar i samma garage som e våran me.mitt stod kvar när jag kommer till platsen typ 10 min från garaget,den andra hade dom åkt iväg me....tjejen hade ringt polisen och tagit kort på tjuvarna,jag sitter o väntar i bilen med en rattkrycka samtidigt som jag väntar på polisen,då jag inte får röra mitt hoj tills polisen kommer.Då kommer tjuvarna tillbaka med kompisens hoj,ställer hojen brevid min o drar över överdraget o går i huset...tänkte dra ut o banka allt jag kan med rattkryckan på båda sketungarna men tänkte efter o inte göra saken värre för mig själv.3 timmar senare kommer polisen :kocko .tar sketungarna på förhör då jag pekat ut dom och har en vittne med bildbevis.(Tjuvarna jo...2-4 somaliska sketungar på 17-20 år,ingen svensk leg,bara papper från migrationverket)polisen släpper dom efter 2 timmar på plats förhör.
vilka idioter tjuvar hojar för att sen ställa dom utanför sitt lägenhet.
skador på mitt hoj....bruten ´styrlås,tändning,sönder frambromsskiva(efter att dom har fillat upp skivan för att få bort abus skivlås,repor på hela hojen,skrapad slipon,spricka i toppkåpa +bakkåpa ,motormässig vet jag inte än.
kompisen var det ungefär samma skador,men hans bromsskiva var hel,eftersom han hade en abus hänglås o det behövde dom inte filla i skivan för att få bort.
nu står hojarna på yamaha,men det kommer säkert inte bli nån åkande en tid framåt + 3000kr i självrisk.
Vet inte vad som händer med sketungarna men man får hoppas på det bästa.Ibland önskar man att man hade gått ut o gett dom stryk .men då hade jag säkert åkt ditt för misshandel.det finns ingen rättvisa.det enda polisarna e bra på e nog att sätta dit dig för fortkörning o felplacerad regskylt.