Det dummaste ni transporterat med MC

Inte på mc men på Aprilia scooter..polare i bak och kappsäck (!!) framför benen.

På MC: ett fyrpack Guinness som ramlade i sär..hade glömt mitt nät så jag hade dem på tanken (tankskydd i läder)..saktade ner och försökte rädda en burk som föll..burken föll och pajade i gruset på vägen och sprutade ner hela mig och hojen så vi luktade gammal alkis :yoparty

åkte o handlade en stor matkasse en gång och hängde den på hö bakspegel, mjölk mjöl pyttipanna you name it..
när jag kommit en bit hem blir jag om körd av en m3.a full av "turkar" som skriker o viftar med fc halsdukar..
Har en regel att aldrig bli omkörd utan att köra om efteråt med hojen,
sagt o gjort ner ett par växlar och ger gas då blev det ganska jobbigt för påsen åkte in i frambromsen..blev lite wobbel men det fixade till sig, sket nästan mer knäck då än när jag körde över lodjuret

Jobbade på konsum för några år sen och hade varje torsdag leverans till en hemkunskapen på en skola. Var bara jag i butiken som hade ett fordon en torsdag och det var min GSX600F. Den fick agera budhoj genom att jag band fast en mjölkback bakpå och sen fick jag åka tre vändor fram o tillbaka för att få dit allt dom beställt. Lite småvingligt men skolungarna tycke det var kul.
Upptäkte även att der är svårt att kasta sig upp snyggt på en hoj med en stor jävla mjölkback bakpå.....

En 36 W lysrörsarmatur + en CD-hylla + en tygbag + en glasvas och litet annat. Prisutdelningen gick min väg på Joyride härom året. :tungan

Körde hem ett golvvärmepaket + 1 paxfläkt + 1 kakelskärare + 3 pkt kabelpaket a´100 meter + 1 fogspann + diverse andra kakelverktyg. Allt paketerat i sina kartonger uppe på varandra på cutsen, fastspännt med ett spännband. Blev som ett torn. Var lite nervös att grejerna skulle blåsa av, så det gick inte fort. :(

Jag körde två brudar samtidigt på hojen en gång.. Det gick fint. Körde nog inte längre än 1 km ifrs

Kokt med bröd med senap och ketchup.

Detta vad var min skjuts höll i under fem kilometer i runt 160km/h. Brödet var sönderlitet, senapen och ketchupen bortblåst. Korven var väldigt kall.

Polarn som fick den var tveksamt tacksam.

:rofl :rofl
XRV-Henning skrev:
2116456 Kokt med bröd med senap och ketchup.

Detta vad var min skjuts höll i under fem kilometer i runt 160km/h. Brödet var sönderlitet, senapen och ketchupen bortblåst. Korven var väldigt kall.

Stortryne skrev:
2116375 4 pers på en Suzuki K50 för många år sedan. Gick lite trögare än vanligt :dummer

:yoparty Jag har oxå åkt med fyra gubbs på en k50. :banana Men den är ju nästan byggd för de! :tummenupp

XRV-Henning skrev:
2116456 Kokt med bröd med senap och ketchup.

Hur får man iden att ha en korv med bröd med sig på hojen? :lol

ttiwwp.gif

:lol

Pizza på tanken har hänt några gånger. Funkar kanon inne i stan. Man lär sig efter ett tag att vända öppningen på kartongen bakåt... :hihi

Ën uppsättning dator med skärm å burk å hela köret...tills jag kom fram och hade bara en skärm hel... :argpådato

Ej på MC men en Puch dakota. En polare och jag hade varit och kritat sidlinjer på en plan och pallade inte gå och asa på den mackapären så jag satte mig baklänges på Dakotan och höll i åbäket medans han körde i 50knyck (lite vingligt ibland).

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon