Det drar lite i köpnerven.... *suck*

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Efter att ha sett dom grymma avgassystemen som Mototechno har till 02-03 R1 (se http://www.mototechno.com/ ). Så börjar det suga ordentligt i köpnerven... :p

Jag som alltid varit inne på tvinnar... TL1000R, skulle kanske byta till 996 eller 999:a till våren nu. Eller kanske en Mille R -03, med massor av kooolfiber och radialbromsar. Är det verkligen möjligt att byta "tillbaka" till en radfyra efter fyra säsonger på en tvin..? Kommer jag sakna mullret, avgassmällarna, och vridet allt för mycket...?
:confused:

Hittade den här på blocket: http://www2.blocket.se/view/1432059.htm?l=0&c=1
En -02 R1, 1970 mil, fullservad, ser fin ut... För bara 79.900:-
Man kanske kan sälja Akrapovic titanium sliponet för några tusenlappar. Sedan omedelbart ringa in en beställning till Mototechno... Så jäkla snyggt!!! :bow
Och det kostar bara $1250 för hela kittet, "pipes, muffler, brake light, carbon fiber heel plate, glass fiber tip, license plate mount & hardware".

Sen har man sveriges snyggaste bakdel, garanterat!

Usch.... Vad gör jag nu då???? :confused: :confused: :confused:

Hjääälp! Varför är man inte miljonär så man kan ha flera hojar?

Jag kan hjälpa er båda att svara på den frågan! :tummenupp
Ni är inte miljonärer för att ni inte har några miljoner. :fakta

Gör inget dumt nu, de kommer att kännas som du åker på en trimmad symaskin. Köp en Mille -R istället, där snackar vi skönhet med mycke kolfiber. Dessutom är den inte så fruktansväst vanlig som en Retta..

Hrrmpff...

förstår ingenting av den här tråden :confused:

;)

Bifogat

• wtffatmustard.jpg
    wtffatmustard.jpg
    21.6 KB · Visningar: 515
Macke skrev:
Efter att ha sett dom grymma avgassystemen som Mototechno har till 02-03 R1 (se http://www.mototechno.com/ ). Så börjar det suga ordentligt i köpnerven... :p

Jag som alltid varit inne på tvinnar... TL1000R, skulle kanske byta till 996 eller 999:a till våren nu. Eller kanske en Mille R -03, med massor av kooolfiber och radialbromsar. Är det verkligen möjligt att byta "tillbaka" till en radfyra efter fyra säsonger på en tvin..? Kommer jag sakna mullret, avgassmällarna, och vridet allt för mycket...?

Man kanske kan sälja Akrapovic titanium sliponet för några tusenlappar. Sedan omedelbart ringa in en beställning till Mototechno... Så jäkla snyggt!!! :bow
Och det kostar bara $1250 för hela kittet, "pipes, muffler, brake light, carbon fiber heel plate, glass fiber tip, license plate mount & hardware".

Fan vad grymt blås!!! KÖP!

Jag försökte verkligen att åka radfyra i sommar efter att ha åkt TLR förra året. Det räckte med att lämna in gixxern på service och låna en SV1000S över dan...sen var det bara att byta. Tycker dom här jäkla twinnarna är allt för beroende framkallande. Enklast vore väl om man aldrig haft en twin..då hade det gått bra med radfyra eftersom man inte vetat bättre då :D

Typiskt att man köpte en TLR då....
Konstigt att det kan vara så beroendeframkallande att man knappt kan köpa en radfyra efter att kört en Twin ett tag... :confused:

Eller är man bara larvig när man tror att man kommer sakna det? Det kanske bara är att handla en radfyra, åka, och vara glad?

Äsch... Som jag håller på kommer jag aldrig få hojen såld. Hade den uta på annons tidigare, det var iaf två som hörde av sig, men så fort det började närma sig ett köp så började jag tveka... Ville inte riktigt skiljas från gumman.... :p

jo, du är baar larvig, har du inga fåniga griller i huvet om känslor och ljud så är det väl baar att åka på allt du gillar, varför ha begränsningen som vissa har.
En sån där TL är ju slö och tung mot en R1 om än inte lika hysterisk.

Macke skrev:
Konstigt att det kan vara så beroendeframkallande att man knappt kan köpa en radfyra efter att kört en Twin ett tag... :confused:

Eller är man bara larvig när man tror att man kommer sakna det? Det kanske bara är att handla en radfyra, åka, och vara glad?

Äsch... Som jag håller på kommer jag aldrig få hojen såld. Hade den uta på annons tidigare, det var iaf två som hörde av sig, men så fort det började närma sig ett köp så började jag tveka... Ville inte riktigt skiljas från gumman.... :p

Tänkte precis som du oxå..att det skulle gå bra att åka radfyra. Visst kan det vara kul ett tag, men sen saknar man ljudet, vridet, känslan och allt som hör till twinnarna. Det är lätt för dom som aldrig ens kört en stor twin ett xxx-antal mil att rekommendera en radfyra. Ställ om frågan i TL-tråden och se vad svaret blir :D

Trivs du med twinkänslan så finns det väl ingen anledning att byta till radfyra? Gillar du inte den så är det ju bara att byta.

Varför jämt gå i samma fotspår? Varför inte prova på nått nytt? :whip

Jag vill gärna ha en Sporttwin nån gång, och ska ha det också :slicka

asch, det såldes en TLs lokalt här i sommras, jag var o provkörde den faktiskt, eftersom man hört så mycket här om v twinnar.
Så jäkla kul var den ju inte, tröttare än min gammla zzr jag hade inte lika bänglig men ändå ingen kurvmaskin tyckte jag.
Den hade några sånna där ljudliga rör med så det lät väl en del, snaaaaaaaaaaaaaaaark snaaaaaaaaaaaaaaaark ungefär.
Inget för mig även om den inte var så dyr.
Jag verkar ha missat poängen, eller så är det alla andra sport vtwinnar som är häftiga.

Har man tvin hoj så gillar man det..
Då är det nog svårt att byta...

Har varit inne på att köpa en TL1000R...
Men tycker om att varva ordentligt.. :rodnar

Så det förblir rad 4:a i fortsättningen oxå...

//N

En del verkar ha bestämt sig redan innan de testar en twin att den inte kommer att vara något för dem och en del tycker helt enkelt inte om dem precis som en del av oss inte gillar radfyror. Och visst, sporttwinnar går inte hem hos alla och däri ligger ju en liten del av charmen också.

Däremot vågar jag påstå att majoriteten av alla som är fast i twinträsket har tidigare ägt radfyror och det säger väl en del...

Macke skrev:

Det ÄR beroendeframkallande och att döma av ditt tvekande så vill du nog egentligen inte skiljas från gumman, jag tror att du skulle sakna henne. Är det inte bara det att du har haft samma hoj i fyra år och vill testa något annat? Det finns ju så otroligt mycket bra och roliga mods till Tillern som du kan göra för att behålla den där "spännande" känslan. Den blir dessutom ännu mer personlig och kultfaktorn är höööög på tillern.

Men för all del, prova en R1 ett tag om du känner för det, jag tror att du snart kommer tillbaka till träsket ;)

Man ska aldrig säga aldrig men för min egen del så känns det lååååååååångsökt att jag skulle köpa radfyra igen (tycker de låter tråkigt och är "sterila", saknar känsla), däremot kanske en v-fyra någon gång om det kommer något riktigt ballt (en GSV-R för gata kanske)? Men då får den fan inte följa den nuvarande mallen som verkar gälla för design av supersporthojar, skittråkigt.

:)

Det här däremot är en riktigt läcker maskin, köp en sån så blir jag lite sotis.

Bifogat

• mgs01_01.jpg
    mgs01_01.jpg
    34.7 KB · Visningar: 289
Macke skrev:

Muller??? ja du detta muller är som musik för öronen, eller hur?
Men vet du vad, en Retta på 11000varv på 5:ans växel det är som en F-18!!!!!!!!

Jag gillar båda, men du ska nog ta o testa en rad4 nu, du kanske gillar kicken.

//R

Re: Re: Det drar lite i köpnerven.... *suck*

Ravetrancer skrev:
Muller??? ja du detta muller är som musik för öronen, eller hur?
Men vet du vad, en Retta på 11000varv på 5:ans växel det är som en F-18!!!!!!!!

Jag gillar båda, men du ska nog ta o testa en rad4 nu, du kanske gillar kicken.

//R

:fakta :fakta :fakta :hej

haha, sant båda har kanske sina fördelar, eller det har de väl.
Ljudet på v-twinnen gjorde ju att man tyckte det gick segare med antar jag.
Hör man en hetsig radfyra utan att se den som accar hårt så kan det låta som det går bra mycket värre än en v-twin i samma läge.
Jämför 4t stånka och 2t cross.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...