Det drar lite i köpnerven.... *suck*

Fan vad kul att få lite synpunkter runt min beslutsångest.... :tummenupp

Det är väl lite som du säger J-Bone, att jag haft min TLR i över tre år och känner att det börjar bli dags för något nytt, men fortfarande gillar TLR'ens speciella utseende och karaktär.
Synd att det inte finns TLR -04 :D

Samtidigt så skulle det ju vara kul att prova något annat. Jag gillar R1'an som hoj, särskilt 02-03. Men gillar inte riktigt att dom är så vanliga som dom är, kanske ytterligare en anledning till att jag gillar "tillern", relativs ovanlig.
Men med det där seatpipes systemet från Mototechno så blir ju R1'an garanterat lite annorlunda och speciell, och framförallt snyggast av alla!!! :D :bow

Sen vore det ju kul att prova en "riktig" radfyra, har ju bara ägt en 600 innan TLR'en. Har givetvis provat R1'or, gixxers, och sånt. Men man vet ju aldrig riktigt hur en hoj är förräns man ägt den, och fått smaka på den ett tag...

Just nu står valet mellan att ha kvar, och modda TLR'en lite (har redan gett bud på en ny sving på EBay, ny bakände, och letar efter nya kåpor), en Ducce 996, Aprilia RSV Mille Factory, Eller en R1 med Mototechno system....

Nej, beslutsångesten består.... :sjuk

bgix skrev:
Ursäkta att jag inte instämmer i jubelkören men avgassystemet är ett av de mer idiotiska jag sett.

I stället för att montera dämparen på dess optimala plats fortsätter avgasröret UTANFÖR SWINGEN med minst en extra halvmeter. Onödig extra vikt och antagligen också effektförlust bara för utseendets skull - blää!

"I beg to differ!"

Halvmeter??? :confused:

Enligt tillverkaren på deras sida:
Horsepower +8.5 HP (without remap)
Weight Savings -7 lbs lighter than stock

Äsch.. testa vet jag.

Fast det är klart.. är man förtjust i twinmaskiner så kanske man har svårt för radfyra?
För mig är det tvärtom, jag provkörde en 999'a, det var nåt jag då aldrig skulle köpa. Tråkig motorkaraktär :fakta

Men det är ju inte omöjligt å sälja rettan sen å byta tillbaka till twinmaskin om det inte skulle falla dig i smaken.
Men jag tror att du skulle uppskatta R1'an grymt mycket. Det är en ruskigt trevlig hoj..

Ja, det är klart... Gillar man den inte, är det ju bara att byta tillbaka till en TLR.... :)

Macke skrev:
Ja, det är klart... Gillar man den inte, är det ju bara att byta tillbaka till en TLR.... :)

Kan vara svårt att hitta fina ex bara... 00 är ju sista årsmodellen i Svärje.

Nä, behåll Tillern ett år till sen får du tag i en kanonfin beggad RSV -04 nästa höst. Det är nog en riktig dräpare! (fast inte lika kultig som Tillern såklart ;) )

Vet vad du menar, det är omöjligt att åka radfyra efter det att man har vant sig vid v-twin :fakta Fast jag får erkänna att retta från 03 ändå är en helt ok hoj. Men jag skulle nog tröttna :rolleyes:

Nej det är bättre du köper en spetta och monterar detta kittet :tummenupp

Bifogat

• drc_me_10_wallpaper.gif
    drc_me_10_wallpaper.gif
    96.8 KB · Visningar: 50
fler bilder.............

Bifogat

• drc_me_7_wallpaper.gif
    drc_me_7_wallpaper.gif
    68.3 KB · Visningar: 49
en till.............

Bifogat