Det blir aldrig grönt ljus!!!!!!!!

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Jag har problem att få grönt ljus vid korsningar när jag kör husqvarnan. Jag brukar oftast få stå och vänta tills en bil kommer eller köra mot rött ljus!!:mad: . Tog en tur nyss vid 23:00 tiden då det inte är några bilar ute och jag fick fan stå och glo 5-6 minuter vid ett övergångsställe med ljus och vänta på en bil för att polisen stog lite längre bort vid macken och käkade munkar:mad: . Jag har provat att köra fort,sakta,sicksack vid bevakade korsningar men inte fan får jag grönt ljus:huvet .

Hur fungerar bevakade korsningar? Känner dem av metallen? Nån som har tipps på vad jag ska göra för att få grönt ljus!?

Dem enda alternativen jag har är att:

1. Dra en stor plåt efter mig
2. Åka i grupp med andra(Det bästa alternativet men det är inte alltid man har nån att åka med)
3. Sälja skiten

Vill tilläga att detta nästan aldrig händer när jag kör kmx:en(den är lite tyngre).

Ge mig tipps nu!!:gnissla

Last edited:
Jag har problem att få grönt ljus vid korsningar när jag kör husqvarnan. Jag brukar oftast få stå och vänta tills en bil kommer eller köra mot rött ljus!!:mad: . Tog en tur nyss vid 23:00 tiden då det inte är några bilar ute och jag fick fan stå och glo 5-6 minuter vid ett övergångsställe med ljus och vänta på en bil för att polisen stog lite längre bort vid macken och käkade munkar:mad: . Jag har provat att köra fort,sakta,sicksack vid bevakade korsningar men inte fan får jag grönt ljus:huvet .

Hur fungerar bevakade korsningar? Känner dem av metallen? Nån som har tipps på vad jag ska göra för att få grönt ljus!?

2. Åka i grupp med andra(Det bästa alternativet men det är inte alltid man har nån att åka med)
3. Sälja skiten

Vill tilläga att detta nästan aldrig händer när jag kör kmx:en(den är lite tyngre).

zicksacka lite innan rödljuset det brukar hjälpa att aktivera sensorerna i backen.

Haha jag fick också så med miton häromdan fan va sur jag blev stog där jätte länge.
Blev helt enkelt att jag fick göra det som jag helst inte gör, köra mot rött :huvet

zicksacka lite innan rödljuset det brukar hjälpa att aktivera sensorerna i backen.

Ska prova att köra ännu saktare och sicksacka ifall det funkar.

Haha jag fick också så med miton häromdan fan va sur jag blev stog där jätte länge.
Blev helt enkelt att jag fick göra det som jag helst inte gör, köra mot rött :huvet

Det är ju så jäkla jobbigt när det blir så:mad: Brukar följa efter bilar så det blir grönt men det är ju så kul heller:rolleyes:

90% av alla gånger får jag rött...det börjar gå mig på nerverna:rolleyes:

jag har problem med det vid vissa rödljus. ett av dom där det nästan aldrig är någon trafik som tur e. och sen i alla bussfiler i princip. (erfarenheter från moppetiden).

Antagligen har du väl gjort något ont mot trafikgudarna så det är din bestraffning som pågår.

jag kör alltid mot rött, rulla fram till korsningen börjar, kommer där inga bilar så bränner du :tummenupp

Jo men det är mycket skit man får ifall man åker fast:( Var ute i en kvart och såg fem polis bilar:näsblod

har själv frågat snuten om vad man ska göra (under moppetiden) och de sa att man kunde rulla fram till korsande väg, såg man ingen kunde man köra :)

Så där är det även för mig ibland, fast jag har så mycket mer magnetiskt material i min hoj än din Husa. Orkar jag inte vänta och ingen bil kommer och ställer sig bakom mig och löser problemet så brukar jag köra ändå.

Ett trick har jag: ofta syns det spår i gatan före rödljus, det är frästa skåror som går på diagonalen över körfältet. Ställer man sig på dom så funkar trafikljuset ofta, ty i skårorna ligger magnetslingorna.

Mvh
Jörgen

Finns det ingen sanning med att man kan blinka med hellyset för att aktivera rödlyset? :confused: :gnissla

oftare probs med offroads då dom är lätt o har mycket plast.

Magnetsligorna ligger alltså över hela hörfältet? Spelar ingen roll fall man ligger i mitten eller ut i sidan? Isf kan man ju tro att den lättare känner av fall man ligger i ett hjulspår, då det lär finnas mindre asfalt och annat ivägen när vinterdäcken fräst sönder allt...:va

Magnetsligorna ligger alltså över hela hörfältet? Spelar ingen roll fall man ligger i mitten eller ut i sidan? Isf kan man ju tro att den lättare känner av fall man ligger i ett hjulspår, då det lär finnas mindre asfalt och annat ivägen när vinterdäcken fräst sönder allt...:va

Det stämmer.
Det som spelar roll är däremot att man lätt ställer sig för långt fram med en hoj. Slingan måste känna att ett magnetisk föremål har stannat ovanför dem för att trigga för grönt ljus. När man tittat efter ser spåren i korsningar där dessa syns så ser man att de ligger på ett standardavstånd på ca 4 meter från stolpen.

Det stämmer.
Det som spelar roll är däremot att man lätt ställer sig för långt fram med en hoj. Slingan måste känna att ett magnetisk föremål har stannat ovanför dem för att trigga för grönt ljus. När man tittat efter ser spåren i korsningar där dessa syns så ser man att de ligger på ett standardavstånd på ca 4 meter från stolpen.

kan vara bra att veta, får hålla ögonen öppna efter det nästa gång då :) tack Jürgen!

FuckYou-Burnouta ca 100m före korsningen och frammåt. Centrifugalkraften gör så att däckets kraft nerdåt blir ungefär densamma som för bilar. :fakta

Jag limmade fast ett par neodynmagneter (Starka) i botten på kåpan och efter denna åtgärd har jag sällan problem med rödljus som inte slår om.

3. Sälja skiten

Jag vet precis va du snackar om hur pain som hellst men du kan köra om du blir stående för det är bara gå efter skyltarna eftersom lyserna är "trasiga" och stoppar snuten dig så är de bara säga att du har fått vänta som en idiot och dom funkade inte..

Men du kan blinka me helljuset en bit innan för nästan alla vägkorsningar, för dom har ljussensorer som ska slå om till grönt för utryckningfordon så fort du får rött och de är mycket trafik så prova de, för du får grönt då me om du har tur:)

sedan kan du sicksacka eller försöka träffa sträcken i marken och kör där inte där bilarna har nött ner asfalten.. funkar hur bra som hellst:)

Så de är bara bränna på för fan:) lycka till

// sandersen

Jag limmade fast ett par neodynmagneter (Starka) i botten på kåpan och efter denna åtgärd har jag sällan problem med rödljus som inte slår om.

Smart!:Bugar Får bli nåt i den stilen ifall jag inte får bukt på problemet.

Jag vet precis va du snackar om hur pain som hellst men du kan köra om du blir stående för det är bara gå efter skyltarna eftersom lyserna är "trasiga" och stoppar snuten dig så är de bara säga att du har fått vänta som en idiot och dom funkade inte..

Men du kan blinka me helljuset en bit innan för nästan alla vägkorsningar, för dom har ljussensorer som ska slå om till grönt för utryckningfordon så fort du får rött och de är mycket trafik så prova de, för du får grönt då me om du har tur:)

sedan kan du sicksacka eller försöka träffa sträcken i marken och kör där inte där bilarna har nött ner asfalten.. funkar hur bra som hellst:)

Så de är bara bränna på för fan:) lycka till

// sandersen

Ska testa men min el i qvarnan är för svag av någon anledning:va jag kan inte använda blinkersen när jag kör med halv/hel ljus:D

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back