Det är väl löning idag?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
En vän oroar sig för att inte få lönen förrän på måndag och därmed inte kunna gå ut och supa idag :fyllisar

Men visst ska lönen komma idag och inte måndag?

Villee skrev:
En vän oroar sig för att inte få lönen förrän på måndag och därmed inte kunna gå ut och supa idag :fyllisar

Men visst ska lönen komma idag och inte måndag?
Det är olika policy på olika företag. De flesta (jag t.ex) fick min idag. Din vän måste väl ha telefonbanken? Bank via internet? Gå förbi en bankomat/minut och kan göra kontoutdrag?

Som sagt, olika!
Vissa kör enligt principen 25:e=lördag utbetalning fredag / 25=söndag utbetalning måndag.
Andra (som jag :banana ), 25=helg utbetalning innan helgen.

Gulsnabbtrajja skrev:
Som sagt, olika!
Vissa kör enligt principen 25:e=lördag utbetalning fredag / 25=söndag utbetalning måndag.
Andra (som jag :banana ), 25=helg utbetalning innan helgen.

Hm ok, men engång när jag pappa skulle ha löning lördag och så fråga jag "så du får pengarna på måndag?" så sa han bestämt "Nej, det är lag på att pengarna måste vara hos mig senast lördag, alltså får jag pengarna idag." Vad tror ni om det?

Hm, kompisen verka iaf orolig som sagt då han inte skulle ha råd att gå ut ikväll annars, han jobbar på donken förresten om någon har koll på deras policy.

då bör han få lön i dag. Eftersom den 25:e är på söndag så får de felsa lönen i dag dom som får den på måndag till hör katogorins om får lön den 27:e. Tja de är i alla fall vad jag är van vid och lärt mej.
Mvh Kakan

Villee skrev:
Hm ok, men engång när jag pappa skulle ha löning lördag och så fråga jag "så du får pengarna på måndag?" så sa han bestämt "Nej, det är lag på att pengarna måste vara hos mig senast lördag, alltså får jag pengarna idag." Vad tror ni om det?

Hm, kompisen verka iaf orolig som sagt då han inte skulle ha råd att gå ut ikväll annars, han jobbar på donken förresten om någon har koll på deras policy.

Jag som jobbar på ett företag som betalar ut lön den 27:e då!

Får vänta ända tills tisdag... :(

Är det löneutbetalning den 25:e, gäller att man senast då får bidraget utbetalt om det skulle råka infalla på en helgdag. Alltså idag och inte på måndag.
Party on...

:fyllisar

Jaoo, om man ändå fick ut så mycket lön att man kunde spara lite oxå, det skulle vara kul! =))

Urbantiger> Privatföretag, typ. =)

//Niklas

Prillan73 skrev:
Rätt synd om oss faktiskt....... :(

Men den som "spar" han har....eller....... :tungan

På måndag. :gråta

Jag har två jobb med utbetalningsdag den 26 och 27... Mitt bankonto är lika tomt som... ja som... jättetomt... :3freak
Tur att jag jobbar i helgen! :brinnerup

Jag fick lönespec igår men pengarna trillar väl in idag eller på måndag skulle jag tro. Ett par tusen närmare ny hoj iallafall :rock

:) inte kul å behöva vänta på sin lön till den 27:de
Själv får jag som vanligt in två löner :tummenupp :) så jag kan inte klaga jag :tungan

Flamma77 skrev:
Dags att ge chefen en utskällning! :tungan

Johanjulgran skrev:
Om jag inte mins helt fel så är han chef över sig själv.

Jag får väl ställa mig framför spegeln. Fast den där jäkla chefen är inte lätt att löneförhandla med, det är en snål jäkel.

UrbanTiger skrev:
Sitter du inne, LR ?
Då får du väl ut dina stålars när du muckar :banana

Näh, som sagt så är jag egen företagare. Alltså får jag ingen lön, de pengar som eventuellt blir över efter att man betalt alla utgifter är det man får spendera. Är kontot tomt så är det helt enkelt :)

Jag får lön från danmark, vilket betyder att den kan komma lite närsom...
Hoppas jag får lön innan december varjefall :näsblod

Tom skrev:
Näh, som sagt så är jag egen företagare. Alltså får jag ingen lön, de pengar som eventuellt blir över efter att man betalt alla utgifter är det man får spendera. Är kontot tomt så är det helt enkelt :)

Men det är det ju aldrig, din jäkla IT-nisse :D

Rock on!

//jaG

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard