Det är tydligen helt ok o dra från soppanotan

Det är inget ovanligt att polisen skiter i smitare, utöver det om man nu mot förmodan skulle bli tagen av polisen är det bara o säga att man glömt betala o punga ut med pengarna så händer inget.

Så om någon vill ha gratis bensin är de bara tuta o köra skulle de hända ngt med dig eller din hoj skulle du nog kunna sätta dit macken för skadegörelse alt misshandel eller båda och få skadestånd dessutom

Inom en snar framtid så kommer det troligen bara gå att tanka på kort eller förskottsbetalning, dygnet runt.

Så dyr som soppan har blivit så kanske man blir rånad på tankkorten snart på macken.

För nästan 10 år sen jobbade jag på Shell i förorten..

Då hade vi såna rullar som höll ned ciggpaketen i raderna som vi kastade genom rutorna på Zigojnarbilarna..

Då hade vi såna rullar som höll ned ciggpaketen i raderna som vi kastade genom rutorna på Zigojnarbilarna..
Den smarta bensinstjuven rullar långsamt därifrån, och om någon kastar något på bilen så har han "glömt" att betala, och tar mackbiträdet inför rätta.

Kul att komma med i brottsregistret för en sån sak.

Alternativt är det någon mindre nogräknad som stannar bilen och spöar upp mackbiträdet ordentligt.

Den smarta bensinstjuven rullar långsamt därifrån, och om någon kastar något på bilen så har han "glömt" att betala, och tar mackbiträdet inför rätta.

Alternativt är det någon mindre nogräknad som stannar bilen och spöar upp mackbiträdet ordentligt.

Har inte alla nattöppna butiker div tillhyggen bakom disken?

Jag har smitit från bensinnotan.
Kortet funkade inte i automaten.
Rullade fram och tankade "kassa".
Åkte.
Efter ett par mil slog det mig.
Vände.
Skämdes som en hund.
Blev idiotförklarad.
För att jag vände..

Kändes bra ändå.

Har inte alla nattöppna butiker div tillhyggen bakom disken?
När jag jobbade på mack så hade vi det, men det hjälper föga om Allan har ett slagträ bak i bilen, eller värre.

Olustig situation att försätta sig i för några hundringar som inte ens är dina bara.

Hade vi med. Vet att ena arbetskollegan som också jobbar natt har en sådan till hands.

Har vart användbar. Han såg förut att en bil som tankade antagligen inte skulle göra rätt för sig. Så han sprang ut, och då kör dom förbi han i full fart. Då slänger han den dära metallklumpen i deras bakruta. Sen hade dom även mage att hota honom efter det dära! :3freak :banana

Frugan gjorde ngt liknande på sitt förra kneg.Rusade ut genom bakdörren o hotta hammaren så den landade på taket på Zigenarens bil.
Följden blev att han hotade henne.Inte så kul för ngr hundra spänn...

självklart måste man tänka på konsekvenserna men jag skulle inte tveka. :)

Klart inte mackarna vill att man betalar med kort direkt i pumpen.'

Va i spanien för ett tag sen.
När man kör in bilen där kom det fram en kille och tankade bilen åt mig.
Jag gav han pengar för bensinen och körde därifrån.
Lite ogenomtänkt sa jag till min bror att...
-Fan vilken bra service. så borde vi ha hemma.
Han bara garvade åt mig och kallade mig pucko, och frågade.
-Hur mycket glass, godis, korv, tidningar, mjölk mm passade du på att köpa, när du ändå var och tankade.
-Inget svarade jag. jag gick ju aldrig in på macken.
-Nä Just det svarade han. Och hur bra är det för macken?

Mackarna livnär sig ju på inpulsköp av massa godis och trams.
Missar dom den försäljningen går macken med brakförlust direkt.
Dom vill att vi ska gå in i butiken efter att vi tankat. Och där ska vi gärna stå i kö så vi hinner komma på alla saker som vi kan passa på att köpa.

Förskottsbetalning skulle kunna vara bra. Då macken får oss att gå in i butiken två gånger. Och bli extra sugna på massa snuskgodis.
Men det blir åt andra sidan lite struligt. Så man väljer att tanka med kort i stället och inte går in alls.

Desutom tycker jag inte att det är hela värden.
Nästa gång ett barn blir våldtaget eller någon kille blir misshandlad till döds på stan. Så hopas jag att polisen prioriterar det och inte ägnar tiden åt att jaga någon som har tjuvtankat.

Jag tycker jag dagligen läsar trådar på sporthoj där folk gnäller för att polisen lägger resurser på att stoppa er när ni kör för fort eller kör på bakhjulet.
Och att dom ska fokusera på viktigare saker.

Menar ni att stöld av 50 liter bensin, är en typisk sådan viktig sak?

Själv har jag blivit attackerad av knarkare och fyllon vid två tillfällen då jag stoppat snatterier när jag jobbade natt på en mack. Dessutom lyckades jag bli skuren med kniv av en annan knarkare som inte fick komma in och handla på macken när tjejen som jobbade natt skulle bli ensam (jag gick hem).

Även om jag klarat mig bra från allt så förespråkar jag ändå att man tar det lugnt med att förstöra kriminellas bilar, det kan sluta riktigt illa för en själv.

1. Det finns inga smarta besnistjuvar. En smart tjuv rånar Ikea, inte en mack för 263:-.
2. Rullar de på plattan var det smäll/spark med basebollträ i näven som gällde. Kastandet med järnrullar gällde de som kommit runt hörnet (man var tvunge att köra runt byggnaden där jag jobbade så man kunde genskjuta via bakdörren).

Det ska också sägas att det inte var i Djursholm jag jobbade, så man visste vilka som var vilka om man säger så.

1. Det finns inga smarta besnistjuvar. En smart tjuv rånar Ikea, inte en mack för 263:-.
2. Rullar de på plattan var det smäll/spark med basebollträ i näven som gällde. Kastandet med järnrullar gällde de som kommit runt hörnet (man var tvunge att köra runt byggnaden där jag jobbade så man kunde genskjuta via bakdörren).

Det ska också sägas att det inte var i Djursholm jag jobbade, så man visste vilka som var vilka om man säger så.

Verkar finnas en del mindre smarta anställda på bansinmackar också.
Som är villiga att riskera sin egen hälsa samt risken att torska för övervåld och förstörelse för att en bensinmacksägare ska spara 263kr.

Jaha, då damp svaret fr Bylingen ner i inkorgen.

"Hej Torbjörn!
Nej det är inte straffritt att hjälpa någon stjäla bensin. Som det låter så blir det i så fall medhjälp till stöld.
Bevisningen är sedan polisens sak, men det underlättar om tankningen är dokumenterad med övervakningsfilm.
Bengt Persson, Kriminaljouren i Malmö."

Med andra ord, Bylingen skiter i det här.
Jag har reagerat på att några i tråden menar att man får acceptera småbrott.
Det är bl a den inställningen som gör det möjligt för småkriminella att hitta på en det ena än det andra.
Det är tamigfan allas vårt ansvar att säga ifrån och sätta gränser.

Jaha, då damp svaret fr Bylingen ner i inkorgen.

"Hej Torbjörn!
Nej det är inte straffritt att hjälpa någon stjäla bensin. Som det låter så blir det i så fall medhjälp till stöld.
Bevisningen är sedan polisens sak, men det underlättar om tankningen är dokumenterad med övervakningsfilm.
Bengt Persson, Kriminaljouren i Malmö."

Med andra ord, Bylingen skiter i det här.
Jag har reagerat på att några i tråden menar att man får acceptera småbrott.
Det är bl a den inställningen som gör det möjligt för småkriminella att hitta på en det ena än det andra.
Det är tamigfan allas vårt ansvar att säga ifrån och sätta gränser.
Tycker du inte att de som har det som jobb ska sätta gränserna? Jag tycker inte alls man ska acceptera småbrott, men min extjej som också jobbade på samma mack blev påkörd av en smitare när hon skulle stoppa honom, hamnade på huven och höll på att hamna under hjulen. Det är inte värt det för några få hundra kronor.

Själv har jag råkat illa ut för att jag aldrig accepterade snatterier eller liknande, det är svårt att leva som man lär. Ångrar jag mig? Nej, men jag hade ångrat mig som fan om kniven jag blev skuren med hade penetrerat mer än bara några hudlager.

Jag föreslår någon slags lagändring eller teknikförbättring som tar hand om smitarna istället för att lägga ansvaret på mackpersonal som varken är utbildad eller rustad att bekämpa brott.

EDIT: För att inte prata om den uppenbara risken att själv bli åtalad för en massa saker.

Tycker du inte att de som har det som jobb ska sätta gränserna? Jag tycker inte alls man ska acceptera småbrott, men min extjej som också jobbade på samma mack blev påkörd av en smitare när hon skulle stoppa honom, hamnade på huven och höll på att hamna under hjulen. Det är inte värt det för några få hundra kronor.

Själv har jag råkat illa ut för att jag aldrig accepterade snatterier eller liknande, det är svårt att leva som man lär. Ångrar jag mig? Nej, men jag hade ångrat mig som fan om kniven jag blev skuren med hade penetrerat mer än bara några hudlager.

Jag föreslår någon slags lagändring eller teknikförbättring som tar hand om smitarna istället för att lägga ansvaret på mackpersonal som varken är utbildad eller rustad att bekämpa brott.

EDIT: För att inte prata om den uppenbara risken att själv bli åtalad för en massa saker.

Jag är helt på din linje. VI ska sätta gränserna, Bylingen ska se till att så få som möjligt överskrider dem. VI måste ställa krav på offentligt anställda, jobbar själv inom den offentliga sektorn (dock inte inom Polisen) och jag ställer gärna krav på mig själv o mina kollegor och jag efterlyser konkreta krav från allmänheten. Hur ska annars stat, kommun och landsting kunna veta hur befolkningen vill att vi ska utföra våra uppdrag?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!