Det är nog dags att byta hoj....

Saknas effekt i Viffern? .....

No! 200+ med skjuts och en ölback på pakethållaren utan problem med effektfulla gnist-sprut från stödet i kurvorna. Omkörningar på 6'an från 70-80 om man vill....

Freppa, provkör iaf en. Du ångrar det inte även om du i slutänden köper något annat.
 
Nu får Chrille ursäkta mig, men en VFR är en GUBBSYNTH-HOJ, även den från 89, dessutom en 750 som inte har särskilt mycket vrid, fz750 från samma epok klådde den rätt rejält i bottendrag.
Men visst är ljudet gott.. en rc30 är ju iofs inte heller fel, men fortfarande inget bottendrag, och dessutom jobbig körställning.

Hayabusan är en av de trevligaste stora dieselhojar jag kört, snäll motor och trevligt stabilt chassi, dessutom lättsvängd och modern, insprutningen gör hojen helt underbar, precis som jag helt klart gillade sprutet på gixxer1000.
Men grejen med hayabusan är att den faktiskt går att köra riktigt lugnt, den går bekvämt och när man vill ha effekt, så finns den där i sjukt överflöd..
Den dag jag ska köpa en racetourer blir det definitivt en hayabuss.
 
oFFkeFF skrev:

Hayabusan är en av de trevligaste stora dieselhojar jag kört, snäll motor och trevligt stabilt chassi, dessutom lättsvängd och modern, insprutningen gör hojen helt underbar, precis som jag helt klart gillade sprutet på gixxer1000.
Men grejen med hayabusan är att den faktiskt går att köra riktigt lugnt, den går bekvämt och när man vill ha effekt, så finns den där i sjukt överflöd..

Jag kan inte annat än att hålla med oFFkeFF ! :squid
 
Skall faktiskt provköra en i eftermiddag.
Just nu är provkörningslistan:
Gixxer1000
Hayabusa
Honda CBR 900
R1
Gixxer750
Ducce ST4S (eller nåt sådant)
 
Freppa skrev:
Skall faktiskt provköra en i eftermiddag.
Just nu är provkörningslistan:
Gixxer1000
Hayabusa
Honda CBR 900
R1
Gixxer750
Ducce ST4S (eller nåt sådant)
Svikare :(
 
Viper skrev:
glöm inte zx9:an!!!! :tummenupp

// Viper

Där håller jag faktiskt också med, zx9'an är också en trevlig cykel om man vill åka lite sträckor, men ändå ha en rätt racig hoj. Den är väl egentligen mest lik en gsxr1100 i användningsområde.
 
Kanske denna ?

Hayabusa -99, svart/silver, 1890 mil, nyservad & nybes ua, nästan nya däck, bra drivpaket, SV-såld, KK-sträckare bytt, säljes pga tidsbrist...
OBS!! 69 900!!! EJ prut!
Andreas, 08-7712977 kväll, 070-6088835
 
oFFkeFF skrev:
Nu får Chrille ursäkta mig, men en VFR är en GUBBSYNTH-HOJ, även den från 89, ....

Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...
 
jag är inte heller impad av vfr750, jag har visserligen inte kört alla tillverkade modeller. Jag tycker de låter och käns trötta (även om det inte är så illa på papperet).
Säkert bra allround pendlar hojar eller nåt sånt, men kul.....NEJ.
 
Chrille skrev:
Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...
VFR -89 är en traktor som kräver underhåll, köp en slitterny Honda med 5 års garanti
 
Chrille skrev:
Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...

Heja! Heja ! :1pajas :1pajas :1pajas :bow :bow :bow
:notme
 
Till mitt eget försvar vill jag bara säga: Alla måste inte älska VFR. Jag förstår det även om det gör er till sämre människor.
 
Chrille has spoken, but not convinced (Masa du över till Stockholm och tvinga i mig lite sprit så kan vi diskutera det hela)

Göran: Jag ringde på den igår. Killen skulle ringa tillbaka idag för en eventuell provkörning

Tack för alla förslag. Kom gärna med fler åsikter (Kul och se hur ni resonerar :))

/Freppa
 
Chrille skrev:
Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...

Hehe, jo visst var det en sporthoj, men en 89 är riktigt gammal nu, vilket jag tror freppa ville komma bort från. Eller menar du en nya VFR?
 
Chrille, att VFR klarar 200 med en ölback räknade jag med, men sen då? När jag pratar pulver vill jag ha hysteriskt acc även efter 200, 250 ska förvinna i ett nafs. Löjligt? Visst, skyldig, men det är väldigt kul. Sen vet man ju att om hojen sticker som satan även efter 200 så gör den det innan dess också :) Inget slår kubik, förutom mer kubik, min tes och den står jag för. Däremot så anser jag att en VFR är lagom åt Freppa, jag vill inte att han ska fara runt på en 170hk-hoj och leka Potatis, jag gillar ju Freppa. Men han är kapitalist, och en sådan åker inte en -89, utan en -99.
 
Naturligtvis menade jag inte att Freppa ska köpa en 89'a. Den sista 750 är ett hett tips eller varför inte den första 800'an? Sen blev dom fulare....

200 blås med passagerare och ölback är alldeles lagom då det redan är åt h-e för fort med skjuts enligt undertecknad. Enda gången VFR inte lirade tillräcklig var på Atorp-rakan. 240 i mätarfart är mycket riktigt tunt, men det löser man genom at köpa en nyare hoj.

Enda orsaken att jag tjatar om 89'an är att det är samma motor i alla 750'or med endast enkel förfining från år till år. Dvs outslitlig, skottsäker och med det underbara ljudet som ytterst få hojar kan matcha..
 
Oljekyld: Jag gillar dig med. Och mig själv. Hel och ren, inte trasig och död. De enda jag inte är så begeistrad över är avsaknaden i vrid hos 750 cyklar i jämförelse med gam-gixxern. Skall provköra och se om det är obefogat.
 
Freppa SKA HA en X11.... sjukt bottenvrid och grymt ljud.... och försäkringsklass 6 (hos bilsport) med 130hk på hjulet

Sen har den ju en till synes löjlig liten kåpa som faktiskt fungerar utmärkt...

Åk och prova en.... :tummenupp
 
Back
Top