Det är nått fel som inte är riktigt rätt...

Pacman, ja just det, olja ist f vatten gör ju att alla rörelser i slangen blir lugnare. :tummenupp

Robban_C skrev:

Ska ta och gå igenom den listan och se om det löser sig. Tackar ödmjukast för all hjälpen alla. :)
Men om jag är tillräckligt inspirerad så blir det nog en synkning och rengöring också.
Tror jag börjar kika på det imorn. Återkommer med resultat om det intresserar :)

Det är alldeles för vanligt med trådar i mekforumet som slutar utan resultat. Så återkom du.

Robban_C skrev:
Det är alldeles för vanligt med trådar i mekforumet som slutar utan resultat. Så återkom du.

Vad är det handlare brukar säga?

"Nöjda kunder hör aldrig av sig"

Kanske nånting liknande för oss meckar-Xberter på SH? :rolleyes:

Så sant.
Men för de övriga som läser trådarna och har liknande symtom så kanske det vore bra att få veta vad felet var emellanåt.

Jag hade av tank och luftburk idag! Förgasarbryggan lät jag sitta kvar ett tag till, då jag troligtvis hittade felet. Alla fyra insugsgummina hade rejäla torrsprickor som högst troligt gick rätt igenom. Ska köpa nya sådana och byta, samt göra rent fuggarna.
Vad pratar vi om för pengar när det handlar om nya insugsgummin?

Valentinic skrev:
Jag hade av tank och luftburk idag! Förgasarbryggan lät jag sitta kvar ett tag till, då jag troligtvis hittade felet. Alla fyra insugsgummina hade rejäla torrsprickor som högst troligt gick rätt igenom. Ska köpa nya sådana och byta, samt göra rent fuggarna.

Känns det inte skönt att hitta en trolig felkälla? Insugningsgummin borde inte vara allt för dyra, tror jag! :tummenupp

R.Lehtipalo skrev:
Känns det inte skönt att hitta en trolig felkälla? Insugningsgummin borde inte vara allt för dyra, tror jag! :tummenupp

Jo absolut! :)
Blir jobbigt om det inte blivit bättre efter bytet av gummina och rengöring/synkning av fuggarna bara :tungan .
Men jag tänker fortfarande på hur hojjens lutning kan påverka motorgången vid ett sådant fel?

Har också tänkt på ett annat liiiitet fenomen som uppstod innan den började gå riktigt kass. Brydde mig inte om det egentligen först, men nu när den började krångla allt mer så tänkte jag på det. Iaf så på något sätt så var det som att jag behövde vrida gasrullen mer för att samma acceleration skulle komma. Kändes nästan som gaswiren ändrat bana. Trodde bara det var inbillning först, men det kanske var en del av resultatet av trasiga gummin. :3freak
Tack återigen. :)

Valentinic skrev:
... 1. Men jag tänker fortfarande på hur hojjens lutning kan påverka motorgången vid ett sådant fel?

2. ... Iaf så på något sätt så var det som att jag behövde vrida gasrullen mer för att samma acceleration skulle komma. ...
1. Har aldrig tänkt på det men spruckna gummin ger (förutom barn :D) mager gång. Om då flottörnivån lutar olika så kan man kanske tänka sig att den blir så mager (eller mindre mager) att det påverkar motorgången. Svårt att säga om det kan vara så men helt omöjligt är det nog inte.

2. En motor som går magert blir orkeslös. Alltså accar det dåligt trots att man tokvrider på rullen.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret