Det är juh fan billigt att försäkra sporthoj.

Nu vet jag inte vad jag har hem,men detta var om jag oxå tar hemförs. hos If,annars skulle det bli 1800:-/mån...Ingen överdriven skillnad egentligen,nu vill man ju bara åka... :yoparty

Kamikaze kid skrev:
Nehepp...

Trafikförsäkringen gäller inte heller då menar du?
Om man har LF tex?
De vet ja faktiskt inte, men de kanske du har koll på.... ?

Om man fyller i en skadeanmälan korrekt och skriver: Vid bankörning på Sviestad så dammade jag in i "Per Svensson" vid en inbromsning från 240km/h. Dvs, olyckan var mitt fel,,,, skicka min självrisk på 5000 så kan ni pynta resten... ok? :va

Jawbreaker skrev:
har kollat runt lite och det ska tydligen kosta för min 1700:- i mån/ 300 avställd för en halvförsäkr. 929 RR -00

32 år i sthlm..

Detta förslag var från If.

Några bättre tips? :va
Pappsen min hade en blade, samma årsmodell, 6400:-/halv/helår i sthlm... Men han är ju lite äldre... 50+ *dåligt att de ska va sån skillnad*

Mmm som faan,farsan e väl 55 och har inte kört hoj på en sisådär 25 år...han skulle oxå hamna där... men men... var bor du? e brostugan död nuförtiden? hörde att sheriffen brukar vara där med blåslampa... :huvet

fezt skrev:
De vet ja faktiskt inte, men de kanske du har koll på.... ?

Om man fyller i en skadeanmälan korrekt och skriver: Vid bankörning på Sviestad så dammade jag in i "Per Svensson" vid en inbromsning från 240km/h. Dvs, olyckan var mitt fel,,,, skicka min självrisk på 5000 så kan ni pynta resten... ok? :va

Det du vill veta finner du nog här!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=66965

Åkersberga... 3mil norr om sthlm...

ja tror att brostugan är öppen på sommaren.. onsd eller torsd har ja för mej, men man får nog invänta våren.
De é väl lugnt att snuten står där... Ja tror de är mycke för alla bahjulsåkningar som det var där

Hojen står ju hemma i vardagsrummet. Det ska bli sol o varmt nästa vecka. Klart man måste ut o köra in den lite grann. Se är det gött me lite gatåka till vardags i sommar också så man inte glömmer bort hur man gör mellan rejsen.

fezt skrev:
Åkersberga... 3mil norr om sthlm...

ja tror att brostugan är öppen på sommaren.. onsd eller torsd har ja för mej, men man får nog invänta våren.
De é väl lugnt att snuten står där... Ja tror de är mycke för alla bahjulsåkningar som det var där

Cool, läste nånstans i nån tråd ang just Brostugan att snuten var "tyskt" nitiska med kontroller av typ allt...miniblinkers,miniskyltar, ljuddämpare osv osv... delade ut böter som en lapplisa på tjack...

Bor på söder så vi lär väl synas när asfalten blir ren o torr :yoparty

Hemförsäkringar!!!

Gör som jag! Kör på hemförsäkringen :FU

Hehe Skojade man försökte vara lite :lol .

Jag och gumman Gixxer Anki har länsförsäkringar! :tummenupp

Jag betalar 1300 i mån helförsäkrat hela året och då har jag en självrisk på 8000 ( Suzuki 1000 R 01) :squid

Gixxer Anki bet 500 i mån tjejförsäkrad och helförsäkrat hela året ( Suzuki 600 R 01) :tuttar

Å vad jag och :squid längtar till våren och sommaren, ha det

MVH Oldman och Gixxer Anki :tummenupp .

Last edited:
Jag håller med, det är för billigt, tänkte sätta upp en namlista med protester mot de billiga klass 7 hojsförsäkringarna.
Nån som har några bra slagord man kan gasta?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph