Det är hårt att vara Lökmeck[tm]

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag är deltidsanställd av Jorpes som lökmeck i SS600, eftersom han inte har råd med meck hela helgen (det är dyrt med öl) så skulle jag köra upp till Anderstorp i gryningen, planen va att köra min GSX1100R eftersom att Nissastigen kräver mycket power.

Kvällen innan så får jag gas i förskitaren och tillbringar 3 timmar i garaget med lite mysmeck istället för att grilla kött, två av fuggarna va täppta och nu går gixxern som ett troll.

Söndag morgon väcks man 05.30 för att packa och köra dom mysiga milen upp till banan, som vanligt tar jag rygg på någon bil som har bråttomt så att man får behålla KK ett tag till.

Resan går bra med ett tanksopp och tre stopp extra för att skruva fast backspegeln som viker in sig hela tiden.

Anländer i tid till banan 08.50 och får blunda mig förbi alla P vakter fram till huvudingången, Jorpes möter upp med stressad blick och skriker att styrdämparfästet är trasigt samt att warm upp börjar 09.40, givetvis så vill inte vakten släppa in min hoj på bandepån så jag får köra ett par km grusväg upp mot Funkis parkeringen.

Det är varmt som en bakugn och nu väntar en trevlig språngmarch upp till Jorpes tält där tockmecket redan pågår, vi borrar ur den trasiga skruven och sätter dit en bult istället, vi lyckas bli färdiga i tid och Jorpes rullar ut för att sätta ett par bombvarv.

Direkt efter warm up så körs det stor tant (R600/R1000) och det vill man ju inte missa så Jorpes får vänta tills racet är klart, under tiden har valmers fotvandrat ett par kilometer innan han hittar entren, sur som vanligt gnäller han om allt och alla.

Efter racet går vi upp till Jorpes depå, där står Jorpes och hoppar jämfota, vi ska vara på grid show om 20 minuter och nu får ni kränga däck fort som f-n.

Eftersom både jag och valmers är söndagströtta så fumlar vi med bromsbelägg och annat som man grejsar med förutom att kränga däck då.

Vi hinner precis upp med hojen till grid show där Don Q dyker upp ett par minuter senare, efter grid show så kör alla förare sina motorer till varvtalsstoppet och Don Q lägger ett fet börnis ut mot publiken.

Vi kollar en extra gång att allt är på plats sen pluggar vi i DV i väntan på race SS600.

Jag lyckas få i mig en korv men valmers kan inte äta ännu, han muttrar något om sen natt på Harrys och jurassic park..

Nu är det dags att rulla ut mot race i SS600, eftersom jag inte bara är mek utan dessutom fotgraf samt filmare så får jag springa upp till betongläktaren i slutet av startrakan för att hinna i tid (hjärtflimmer).

Jag filmar hela racet med Mr Blinds kamera och Jorpes äger i bottenstriden, han slutar på 20:de plats och vinner det gör Papunen före Crazy Mike och Haaland.

Nu vankas parc ferme och sedan ska hela tivolit plockas ner igen, det går ganska fort att packa porrbussen och vi är klara strax efter 16.30.

Hemresan vill jag helt glömma eftersom det är aptråkigt att snabbspola E:6 an mellan Halmstad och Svedala.

Kvällen tillbringar med att somna innan jag ens hunnit lagt mig.

Last edited:
Schysst läsning! :hihi

Men det måste va värt allt slit för det är väl jeffligt skoj trots allt, va?

EMR hade givetvis uppladdning på hemmaplan på Harrys på lördag kväll, hemma och i säng runt halv två, två. Upp halv fem, mer än tre timmars sömn inför en rejsdag är onödigt. Avfärd från Karlstad halv sex.
Der führerwagen fixade resan till Anderstorp på tre timmar. Väl framme blir man dirigerad av ARC:s parkeringsvakter:
"Hej, jag måste till stora entrén, ska (lök)meka. Vart parkerar jag då?"
"Ja, det blir här det."
"Jaha, men är inte detta fel håll? *misstänksam*"
"Nej, du ska parkera här."

OK, parkerar och rycker ur ryggan ur bilen, och följer folkströmmen. Men vänta nu, detta MÅSTE vara fel håll. Där har vi en ARC-gubbe:
"Hej, jag ska möta en kille vid stora entrén. Hur kommer jag dit?"
"Ja, det är bara att följa publikströmmen."
"Jaha.....men alltså, jag ska till entrén där bilarna kör in?"
"Ja, följ strömmen bara."

Traskar rakt ut i skogen efter all publik, full av onda aningar. Mitt inne i skogen inser jag att smålänningarna (snåla jävlar) har dirigerat mig till Norra entrén. Ringer GSXR1100R, som givetvis inte orkade masa sig bort till Norra med depåpasset (som jag trodde fanns). Jaha, bara att försöka ta sig bort till huvudentrén då. Traskar bort till parkeringsvakten:
"Jag ska till huvudentrén, kan jag flytta bilen?"
"Nej, det går inte nu."
"*mummel*"
"Du kan inte göra det nu."

Fotvandrar över halva Gislaveds socken bort till huvudentrén. Väl där ringer GSXR1100R och berättar att depåpass kan du glömma. Kunde alltså ha betalat in mig borta vid Norra istället, och sluppit traska en halvmara. Det är kul med RR, särskilt om man inte kör själv.

Dagen avslutas med att släpa ett set däck, som en kompis skulle ha, bort till bilen, som står halvvägs till Halmstad.

valmers skrev:
EMR hade givetvis uppladdning på hemmaplan på Harrys på lördag kväll, hemma och i säng runt halv två, två. Upp halv fem, mer än tre timmars sömn inför en rejsdag är onödigt. Avfärd från Karlstad halv sex.
Der .

Jag inser att mina lökmekar måste få på sig ett mera städat yttre så de kan passera genom grindarna. :tuttar

Valmers muttrade hela dagen om träningsverk i benen. GSXR 11-miljarder om hur hans backspegel skulle gå sönder.

I det stora hela skötte sig mekstaben exemplariskt. Bagateller om ett helt löst sittande framhjul utan att låst axel-låsnings-bultarna verkade inte bekymra herrarna.

Vi skall inte tala om kedjan som hade slack på 1 dm en kvart efter rejs.

När Blind summerar dagen o kollar på filmem som 11-miljarder filmat ser vi till vår förvåning mest betongblock o gräs. Aha, det var taket på Cavallibussen som han hade tittat på... sn---khummer!

Tack för en kul helg alla...

/E

Orkar inte läsa men vad är en lökmek?
Lipar alla när du skruvar eller vaddå?

majtii skrev:

david_points_640.jpg

P.S. Don't quit your day job.

/
008.gif

valmers skrev:
EMR hade givetvis uppladdning på hemmaplan på Harrys på lördag kväll, hemma och i säng runt halv två, två.

Harrys - är inte det för gamla människor, typ russin? Du är väl bara tjugotolv, eller var det tjugotretton?

Det var köttmarknad på nöjes iaf, som vanligt... :tuttar

Skön läsning GSXR1100R! :tummenupp

Hagster skrev:
Harrys - är inte det för gamla människor, typ russin? Du är väl bara tjugotolv, eller var det tjugotretton?

Det var köttmarknad på nöjes iaf, som vanligt... :tuttar

Skön läsning GSXR1100R! :tummenupp
Du är en amatör. Man kan sitta på vilken uteservering som helst i rännan på Kungsgatan. Dessutom gick du väl hem ensam som vanligt.

majtii skrev:
Om du inte orkar läsa så är du inte intresserad, en lökmeck lökar runt i depån med en ljummen folkis i handen och är mest ivägen för dom andra, lökmecken berättar gärna vilka fel andra gör och hur bra han är på att mecka, lökmecken vill igentligen köra RR men är sällan nykter nog att klara av ens att meka, dessutom saknar lökmecken talang och har aldrig några pengar, en parasit i RR depån som snikar in sig i andras bussar och dricker sönder alla öl han hittar.

valmers skrev:
Du är en amatör. Man kan sitta på vilken uteservering som helst i rännan på Kungsgatan. Dessutom gick du väl hem ensam som vanligt.

Klart jag är en amatör, jag är ju... 12-13 år yngre än dig. När jag når upp till din ålder så kommer jag vara klok och vis och köra audi. Och jag åkte inte hem ensam nej... Men du var väl tvungen att avfärda alla 40taggare för att du skulle upp tidigt antar jag? :7peta

Hagster skrev:
Klart jag är en amatör, jag är ju... 12-13 år yngre än dig. När jag når upp till din ålder så kommer jag vara klok och vis och köra audi. Och jag åkte inte hem ensam nej... Men du var väl tvungen att avfärda alla 40taggare för att du skulle upp tidigt antar jag? :7peta
Appapp, någon gammal möghacka som tyckte synd om dig och följde med dig hem räknas inte.

Strider skrev:
Skaffa riktiga mekar så ska du se att det går att slå DQ oxå.
Ja det är nog det som saknas, full av talang är ju Jorpes iaf, vi andra är full av annat...

GSXR1100R skrev:
Om du inte orkar läsa så är du inte intresserad, en lökmeck lökar runt i depån med en ljummen folkis i handen och är mest ivägen för dom andra, lökmecken berättar gärna vilka fel andra gör och hur bra han är på att mecka, lökmecken vill igentligen köra RR men är sällan nykter nog att klara av ens att meka, dessutom saknar lökmecken talang och har aldrig några pengar, en parasit i RR depån som snikar in sig i andras bussar och dricker sönder alla öl han hittar.

Jag vill va' som du-hu-hu...

GSXR1100R skrev:
Vackert... :kär
Vem ska man bjuda på fålle för att få en sån position då? :Bugar :fyllisar

jorpes skrev:
Jag inser att mina lökmekar måste få på sig ett mera städat yttre så de kan passera genom grindarna. :tuttar

Valmers muttrade hela dagen om träningsverk i benen. GSXR 11-miljarder om hur hans backspegel skulle gå sönder.

I det stora hela skötte sig mekstaben exemplariskt. Bagateller om ett helt löst sittande framhjul utan att låst axel-låsnings-bultarna verkade inte bekymra herrarna.

Vi skall inte tala om kedjan som hade slack på 1 dm en kvart efter rejs.

När Blind summerar dagen o kollar på filmem som 11-miljarder filmat ser vi till vår förvåning mest betongblock o gräs. Aha, det var taket på Cavallibussen som han hade tittat på... sn---khummer!

Tack för en kul helg alla...

/E
Hyr in Mumlans 50 manna team till Falkenberg, dom är proffsiga och dricker bara Cola, kostar iof en slant med det ska va dyrt med rejsing har någon sagt.

valmers skrev:
Om inte (lök)mekarna är bakis har man missuppfattat hela idén med RR.
Sova 3 timmar räcker bra om man ska lökmecka, men i Mumlans team så skickas mekanikerstaben i säng vid bollibompa, hela teamet nattas av Mumlan som läser godnattsagor ur verkstadsmanualen på Halländska.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna