Det är fel på dagens ungdom! (Uppskatta dina vänner!)

Jag har en Husaberg 450 men den åker man inte 2000 mil med på en sommar, den har man och leker med i hemmaskogarna, men den är många som leker i enduroskogen året om. Funderar starkt på att skaffa motard-hjul till den och sen R1:an till bana.

Hade jag haft den budgeten så :(
Men tittar lite på en XT660R eller en KTM 640 Duke, vet inte riktigt, Tror KTN är roligare men också dyrare.

Kör du grus kan jag rekommendera SOE (Svenska Offroad Entusiasterna) om du inte redan hittat dit.
Körde själv lite grus ett tag och hittade flera likasinnade där. Direktlänk till deras forum.

Jo jag hänger en hel del på det forumet och alla andra grus/äventyrsforum men det verkar som att jag är rätt ensam om det intresset här i Sundsvall.

Finns väl rätt många anledningar till att medelåldern är typ 40 bast?

Dyrt och krångligt att ta körkort
Dyra försäkringar för alla under 40
90% av alla man pratar med har blivit itutade av (sin mamma?) att man kör ihjäl sig direkt. "mc-döden" i tidningarna är nog skyldig här också.. dom vägrar ju ge sig.

Sen när folk är 40 har dom kanske lärt sig tänka själva och inser att dom inte kommer köra ihjäl sig direkt, dom har ordnad ekonomi och försäkringspremierna är hyfsade. Då tar dom tag i det lagom till 40årskrisen.

Är väl så det går till i Sverige på 2000 talet.

Hade jag haft den budgeten så :(
Men tittar lite på en XT660R eller en KTM 640 Duke, vet inte riktigt, Tror KTN är roligare men också dyrare.

Jag hade en Husa 450 -05, riktigt kul skogshoj, urstark och klättrar i träd på fyran (nästan), är man oerfaren blir det lätt att det är hojen som bestämmer och inte du. Du borde hitta en hyffsat fräsch sån för 20k, hittar du motsvarande 660/ktm för dom pengarna?

Tänk också på att husan är renodlad offroad cykel och väger mindre än de andra två, jag gick igenom isen med min och fick vatten till strax under pungen en gång. Hade inte velat ha en 40kg tyngre hoj då kan jag lova!

Bifogat

• husa_n.jpg
    husa_n.jpg
    90.9 KB · Visningar: 64
Last edited:
Får vi definitivt göra. Inte så jätte långt från hässlehåla.

Skaffa en enduromoppe, bli medlem i FMCK Hässlehulla och kör så det stänker på deras bana vid Hovdala samt träffa motiverat folk med lika intresse.
Varit där flera gånger, bra anordnat. 250-tvåtakt räcker mer än väl, billigt och bra.

Skaffa en enduromoppe, bli medlem i FMCK Hässlehulla och kör så det stänker på deras bana vid Hovdala samt träffa motiverat folk med lika intresse.
Varit där flera gånger, bra anordnat. 250-tvåtakt räcker mer än väl, billigt och bra.
Japp så enkelt är det

Sen har jag ju Bushido på "armlängds avstånd", men inte fan hjälper det när ingen av oss kör utan mest ligger och meckar.:3freak

Det är fan skandal att vi aldrig varit ute och kört ihop, våra hojar lyckas alltid strula i omgångar så att när en är ute på vägarna står den andra och skäms i garaget:D

Vi får försöka styra upp det där så kan ju TS haka på, ett litet gäng ska vi väl kunna dra ihop :)

Bästa sättet att hitta likasinande är att göra sånt som man vill att folk man träffar ska vara intresserade av.

Vill du lära känna crossfolk, häng på crossbanan, chanserna att du blir inbjuden till en privat bana är astronomiskt mycket större om du lär känna crossförare.

Dock är just yngre mc förare rätt svårt för det finns inte så många naturliga sociala samlingsplatser.

Precis som alla andra internetförstsåsigpåare så är jag skit dålig på det, men så gäller även
Vill du träffa folk utan socialförmåga, leta där man inte behöver nån för att "umgås" med andra dvs internet :tungan

Varannan polare har en hoj ståendes i nåt hörn.

Dock aldrig nån som kör.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...