Det är dags att stanna klockorna…Mantorp

Nej, nu tänker du fel.

Hade ni båda kört i 268km/h så hade din transponder kunna suttit 67cm längre bak om Filips transponder passerat slingan 0,009 s före din.

Vid ALLA hastigheter mindre än 268km/h så är Filip först över slingan.

Sedan kanske inte slingan och mållinjen är på samma ställe på Mantorp, vad vet jag?

Min röst går fortfarande till Filip.

:rofl

Go Freddy!! Du vann helt klart!:tummenupp

Nästan som när du spöade mig på "GP 500" i Portugal om du minns? :D

HAHA.... du det var kul.. du vart lite impad va ;) synd om ungen som nästan började gråta för jag slog hans banrekord som han övat på hela dan ;) haha!! ooops;)
trevlig helg va det iaf lite kallt.. men klart man måste se bayliss sista race...

Jag tror att Igelhammar menar högern som leder fram till sista vänstern som i sin tur leder ut på start/mål. Där brukar det finnas ett airfence till vänster för att skydda mot räcket som delar av banan från depåinfarten.

Finns inga airfence där längre, istället har man satt upp softfence permanent. De ligger alltså kvar där även när bilarna kör.

HAHA.... du det var kul.. du vart lite impad va ;) synd om ungen som nästan började gråta för jag slog hans banrekord som han övat på hela dan ;) haha!! ooops;)
trevlig helg va det iaf lite kallt.. men klart man måste se bayliss sista race...

va jag minns så fick du duktigt med stryk av mej på Göteborgsmotor show 2007 i Moto Gp 3 på X-box :D:D

enda rättvisa är ju att dela på vinsten men vinnare på det hela blir ju Jimmy Lindström då:näsblod

Last edited:

Hehehe, ja jag har fina kort på när vi kör & ungen står bredvid:hihi
Du ska få några utvalda av mig, bl a kortet på din drinkrekommendation i baren.;)

Idag kördes Worldsuperstock ett spännande race med en segermarginal på
10tusendelar. Vad som var märkligt var att det inte sprang teamchefer och andra och protesterade över resultatet. Kanske några glada amatörer i sverige skall ta efter detta beteende.:ajjabajja:fatta!

det vore underbart:)
hoppas det kan få folk i sverige och tänka över sina beteende och hurvida protester och och luddiga reglementen ska få avgöra tävlingarna....
tydligen varit lite strul med viket reglemente de skulle köra med i 1000 och quickshifterns vara eller inte vara i 600 stk på förarmötet i anderstorp.fantastiskt att inte reglementet är självklart när tävlingar pågår.vet att torpet har rätt kompetent personal så det vore kul att veta varför den disskussionen kom upp?

och quickshifterns vara eller inte vara i 600 stk på förarmötet i anderstorp.fantastiskt att inte reglementet är självklart när tävlingar pågår.vet att torpet har rätt kompetent personal så det vore kul att veta varför den disskussionen kom upp?

Det står ju "Quickshifter får inte monteras" i STK600-reglementet, hur missar man en sån grej? :va

Är det inte det gamla vanliga att någon monterat en dödarknapp på styret och trycker på den när de ska växla? Det är ju inte per se en quickshifter...

Det står ju "Quickshifter får inte monteras" i STK600-reglementet, hur missar man en sån grej? :va

Och om quickshiftern sitter från fabrik då?:va

Rätt kul med dessa tekniskt laddade reglementena.
Traction control, ABS bromsar, Launch Control, Quickshifter, slirkoppling, Elektroniska fjädringskomponenter..

Allt finns ju på produktionscyklar av diverse märken..
Dock inte på Supersport 600 och 1000cc hojar, men det är väll mest en frågan om tid

Vet att man även diskuterade byte av bromspump på mötet. En del i Superbike kör original, andra har bytt till eftermarknadsmodeller.

När man bestämde sig för att det skulle finnas 4 st Superbike-klasser/serier undrar vän av ordningen om ingen slogs av tanken att förarna kanske kommer att delta i flera av klasserna och att det behövs ett gemensamt reglement?
Eller är det kanske så enkelt att förarna från de klasser där man får byta mest grejer struntar i att anpassa sina hojar när det deltar i de "mindre" klasserna?

Är det inte det gamla vanliga att någon monterat en dödarknapp på styret och trycker på den när de ska växla? Det är ju inte per se en quickshifter...

Nej, det handlar om vanliga quickshifters.

Och om quickshiftern sitter från fabrik då?:va

Rätt kul med dessa tekniskt laddade reglementena.
Traction control, ABS bromsar, Launch Control, Quickshifter, slirkoppling, Elektroniska fjädringskomponenter..

Allt finns ju på produktionscyklar av diverse märken..
Dock inte på Supersport 600 och 1000cc hojar, men det är väll mest en frågan om tid

På vilken gatlegal hoj sitter det QS monterad original?

Last edited:
för att göra allt mycket enkelt och att det skall bli missförtånd så skulle det bara finnas ETT REGLEMENTE för superbike i sverge !!! allra bästa vore å ha samma i norden,men vare land i norden tycker att deras reglemente är bäst,så vad jag har förstått så har man svårt att enas ???

för att göra allt mycket enkelt och att det skall bli missförtånd så skulle det bara finnas ETT REGLEMENTE för superbike i sverge !!! allra bästa vore å ha samma i norden...
Antagligen är man för dåligt insatt i problematiken för på pappret ser det väldigt enkelt ut att få till ett gemensamt Superbike-reglement för Norden :)

Hur många i SST 600 tävlar på en sån hoj?

Det vet du nog lika bra som Jag men du undrade vilka gatlegala hojar som hade det som standard och som Amullo skrev (och du själv quotade) så finns det inte på SS 600/1000 än. S1000RR kommer dock att finnas med både ABS, traction control och qs från fabrik senare i år.

Enligt den utredning som Svemo gjorde verkar det ha varit gott om folk som koncentrerade sig på målgången:

Målgången observerades visuellt av ett flertal faktadomare såsom tidtagningschef, tidtagaren, måldomaren, tävlingsledaren biträdande tävlingsledaren, personalen i racecontroll och SVEMO domare. Detta skedde av alla på mycket bra positioner, rakt från sidan på olika höjd ovanför och på lämpliga avstånd. Alla hade en enhetlig bild av förloppet vid passagen av de båda ekipagen över mållinjen och att nr 1 är cirka 15-20 centimeter före nr 14 över mållinjen, varför nr 1 dömdes som segrare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman