Destillerat eller kranvatten

Är man storförbrukare så kan man köpa en tub aktivt kol och
köra reningsverk hemma.
 
Pilsner skrev:
Mekonomen?

Köp "water wetter". Det håller temperaturen nere lite bättre och om jag missförstått allt rätt så är mekonomensmörjan bara olja och emulgeringsmedel, dvs lika snorhalt som glykol men mycket sämre på att kyla.

Fast, det är ju klart, du kan ju ha fått tag i smäckonomens motsvarighet till waterwetter.

Kuta ner till MMR och handla riktiga grejer så är du säker!

Brumm på dig
Tappade ur glykolen idag och hällde i kranvatten och mekonomensmörja, skitsamma dom får väl ändå gräva upp mig ur sandfållan snart :tungan
 
Nej for fon, ta en kastrull (stor) börja koka upp vattnet sen fäster ni en 2#4 bräda över. Vattnet leder ni sedan rakt ner i kylaren...
 
GSXR1100R skrev:
Tappade ur glykolen idag och hällde i kranvatten och mekonomensmörja, skitsamma dom får väl ändå gräva upp mig ur sandfållan snart :tungan

Varför tittade du inte in till mig? Vi har hur mycket dest vatten som helst i 115 & 314.

Hade ju kunnat passa på att bjuda dig på lite skitsnack och kaffe.
 
Otee skrev:
Varför tittade du inte in till mig? Vi har hur mycket dest vatten som helst i 115 & 314.

Hade ju kunnat passa på att bjuda dig på lite skitsnack och kaffe.
Fulmeck råkkar :yoparty Jag ska utvärdera detta i sommar, om den kalkar igen så kör jag kaffebryggar avkalkning i den :tungan
 
Japp, visst är det så. Fulmek råkkar, liksom kranvatten. Kranvatten är RR-Sveriges förstahandsval när det gäller kylarvätska. Kolla på tävlingarna hur många som springer in på muggen och fyller PET-flaskan med kranvatten och sedan häller den rätt ner i kylarn. Jag kan faktiskt inte dra mig till minnes att jag någonsin sett någon släpa runt på en femlitersdunk med destilerat vatten på en tävling.
 
Teddy skrev:
Japp, visst är det så. Fulmek råkkar, liksom kranvatten. Kranvatten är RR-Sveriges förstahandsval när det gäller kylarvätska. Kolla på tävlingarna hur många som springer in på muggen och fyller PET-flaskan med kranvatten och sedan häller den rätt ner i kylarn. Jag kan faktiskt inte dra mig till minnes att jag någonsin sett någon släpa runt på en femlitersdunk med destilerat vatten på en tävling.
Jajemensan så ÄR det nog :tummenupp
 
Teddy skrev:
Japp, visst är det så. Fulmek råkkar, liksom kranvatten. Kranvatten är RR-Sveriges förstahandsval när det gäller kylarvätska. Kolla på tävlingarna hur många som springer in på muggen och fyller PET-flaskan med kranvatten och sedan häller den rätt ner i kylarn. Jag kan faktiskt inte dra mig till minnes att jag någonsin sett någon släpa runt på en femlitersdunk med destilerat vatten på en tävling.
Hoho, då ska jag visa dig mina 5-litersdunkar i sommar!! :tummenupp Två sådana ska alltid stå fyllda i bussen innan man ger sig av. Varför inte lixom?! Men håller ändå med de flesta här, tror inte det spelar speciellt stor roll...
 
Jåke skrev:
Förmodligen så är det väl det... :död
Men jag sa aldrig att det kokade vattnet skulle vara "destillerat" och utan salter. Jag sade bara att om du kokar s.k hårt vatten blir det mjukt och du kan använda det i kylaren.

:felämne

...iaf litegrann

Det är linolja du pratar om! :D
 
Avjonat vatten.

Om du vill ha en eller ett par dunkar med avjonat vatten kan jag fixa det. Använder det hela tiden i mitt jobb.

Skulle du ångra dig ang kranvattnet så är det bara att säga till så fixar jag ett par dunkar.

/Dr B.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top