Destillerat eller kranvatten

Otee skrev:
Varför tittade du inte in till mig? Vi har hur mycket dest vatten som helst i 115 & 314.

Hade ju kunnat passa på att bjuda dig på lite skitsnack och kaffe.
Jaså? En kollega... trevligt! :tummenupp
 
amullo skrev:
Skall du ha destillerat vatten så är det billigast att få det från torktummlaren hemma.

Har torktummlaren uppsamlingskärl så är det enklast. Finns oftast det på de nyare modellerna. Kör vattnet genom ett kaffefilter för att få bort ev. avlagringar som kan följa med.

Glöm inte att ta bort luddet först. :D

Jag brukar köpa dest vatten på OK-macken.
 
CorbenDallas skrev:
Men det går lika bra med din mekonomen smörja? Isf kan jag ju lia bra ta det...
Tror att mekonomenjox och kranvatten funkar bra, man byter ju ändå minst 1 gång per år.

TP racing :D
 
GSXR1100R skrev:
Tror att mekonomenjox och kranvatten funkar bra, man byter ju ändå minst 1 gång per år.

TP racing :D

hehehe, varför inte. Vi börjar bli många nu... :tummenupp
Då ska en annan till mekonomen idag då.
 
CorbenDallas skrev:
hehehe, varför inte. Vi börjar bli många nu... :tummenupp
Då ska en annan till mekonomen idag då.
Mekonomen i Lund hade inget av det men MMR hade Water Wetter så nu är man kirrad för ett tag frammåt. Billigt var det INTE... men det är rätt drygt...
 
CorbenDallas skrev:
Mekonomen i Lund hade inget av det men MMR hade Water Wetter så nu är man kirrad för ett tag frammåt. Billigt var det INTE... men det är rätt drygt...
Vad kostar det?
Och hur långt räcker det?

Tänkte också byta till halkfritt kylmedel då hojen ibland behagar glida i stället för rulla... :död

Onödigt att dra med någon annan i fallet.
Sannolikheten är ju stor att det kan bli du, du brukar ju ligga efter... :7peta
 
Minns inte så noga. 170:- kanske. Det varar länge. Du blandar i en 1/4 av flaskan eller nåt.

Om jag ligger efter lovar jag att köra över dig om du trillar. :D
Och om cykeln glider redan i vår långsamma hastighet så har du kanske andra problem att titta på?


Tokas skrev:
Vad kostar det?
Och hur långt räcker det?

Tänkte också byta till halkfritt kylmedel då hojen ibland behagar glida i stället för rulla... :död

Onödigt att dra med någon annan i fallet.
Sannolikheten är ju stor att det kan bli du, du brukar ju ligga efter... :7peta
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top