Desmosedici RR

Gillar inte sidobilden på den, den ser så intetsägande ut. Kanske med lite piffigare lackning.

Det finns 2 intressenter i sthlm som tar den bara de får den, 1 av dem har tydligen fått ett "ja" på att få sin...

Allt detta är ett rykte, men kommer från en som BORDE vara insatt..

har jag fel när jag säger att ducatiägare har företräde på att få köpa dem? vad jag hört.

Jag trodde att hojar som till exempel MV Agusta F4 1000Veltro&Corse&Tamburini borde räknas till den "exklusiva" klassen med massa kolfiber&titan&bjäffs och en prislapp på ungefär 500.000 kr. Fast jag kanske har fel?

Aftonbladet istheshit. Vad menar man exakt med att det inte finns någon exklusiv motorcykel som motsvarar en Ferrari eller en Lambourghini?

lorkan skrev:
2354842
Aftonbladet istheshit. Vad menar man exakt med att det inte finns någon exklusiv motorcykel som motsvarar en Ferrari eller en Lambourghini?

precis. vi har cbr 125r till exempel

lorkan skrev:
2354842 Jag trodde att hojar som till exempel MV Agusta F4 1000Veltro&Corse&Tamburini borde räknas till den "exklusiva" klassen med massa kolfiber&titan&bjäffs och en prislapp på ungefär 500.000 kr. Fast jag kanske har fel?

Jag håller med dig, tycker det finns en hel drös med hojar som motsvarar Ferrari/Lamborghini. Alla Bimota/MV Agusta är helt klart lika mycket lyx och racing som dessa bilar.

callekula skrev:
2354856 Jag håller med dig, tycker det finns en hel drös med hojar som motsvarar Ferrari/Lamborghini. Alla Bimota/MV Agusta är helt klart lika mycket lyx och racing som dessa bilar.

Jepp. Värstingduccarna bör väl räknas in i den klassen också. 999R/749R tex.

R1 SP också kanske? :rolleyes:

,,en fråga! Dem skriver "Världens dyraste sporthoj", men är inte
MV Augusta (eller vad den nu heter) ca 200´000kr dyrare?
,,bara en undran.

Avelin skrev:
2354927 ,,en fråga! Dem skriver "Världens dyraste sporthoj", men är inte
MV Augusta (eller vad den nu heter) ca 200´000kr dyrare?
,,bara en undran.

MV Agusta F4 Veltro ligger väl någonstans där också, men om den är dyrare vet jag inte.

540k för en hoj. Tjaa.

lorkan skrev:
2354842 Jag trodde att hojar som till exempel MV Agusta F4 1000Veltro&Corse&Tamburini borde räknas till den "exklusiva" klassen med massa kolfiber&titan&bjäffs och en prislapp på ungefär 500.000 kr. Fast jag kanske har fel?

Münch Mammut gick väl på en 700 000 kr. Jag skulle dock tro att Desmosedicin är mer hoj förr pengarna.

mammut.jpg

Aftonbladet :va

Visst är den fin men ärligt så lite snabbhet för pengarna, på svensk RR-bana smiskar vilken NSB hoj som helst den där lilla go-biten. Ev A-torp kan den bli svårslagen, annars tveksam till att den skulle vara snabbare med en svensk A-förare i sadeln.

björn

Det skall tydligen byggas en värre hoj efter desmondicin, läste nåt om det i "allt om mc". Tydligen var det en 1188 cc hoj dom skulle ha som nästa supersporthoj. Lär ju bli brutal.

Motogp har väll om jag inte har hört helt fel 5 års karantän på alla saker som sitter på dom hojarna, så det kommer ju bara mer och mer godis snart för oss. Väntar på japanesernas svar på Duccen den kommer bli nice :tummenupp

björn

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...