Desmosedici RR

Gillar inte sidobilden på den, den ser så intetsägande ut. Kanske med lite piffigare lackning.
 
Det finns 2 intressenter i sthlm som tar den bara de får den, 1 av dem har tydligen fått ett "ja" på att få sin...

Allt detta är ett rykte, men kommer från en som BORDE vara insatt..
 
har jag fel när jag säger att ducatiägare har företräde på att få köpa dem? vad jag hört.
 
Jag trodde att hojar som till exempel MV Agusta F4 1000Veltro&Corse&Tamburini borde räknas till den "exklusiva" klassen med massa kolfiber&titan&bjäffs och en prislapp på ungefär 500.000 kr. Fast jag kanske har fel?

Aftonbladet istheshit. Vad menar man exakt med att det inte finns någon exklusiv motorcykel som motsvarar en Ferrari eller en Lambourghini?
 
lorkan skrev:
2354842
Aftonbladet istheshit. Vad menar man exakt med att det inte finns någon exklusiv motorcykel som motsvarar en Ferrari eller en Lambourghini?

precis. vi har cbr 125r till exempel
 
lorkan skrev:
2354842 Jag trodde att hojar som till exempel MV Agusta F4 1000Veltro&Corse&Tamburini borde räknas till den "exklusiva" klassen med massa kolfiber&titan&bjäffs och en prislapp på ungefär 500.000 kr. Fast jag kanske har fel?

Aftonbladet istheshit. Vad menar man exakt med att det inte finns någon exklusiv motorcykel som motsvarar en Ferrari eller en Lambourghini?

Jag håller med dig, tycker det finns en hel drös med hojar som motsvarar Ferrari/Lamborghini. Alla Bimota/MV Agusta är helt klart lika mycket lyx och racing som dessa bilar.
 
callekula skrev:
2354856 Jag håller med dig, tycker det finns en hel drös med hojar som motsvarar Ferrari/Lamborghini. Alla Bimota/MV Agusta är helt klart lika mycket lyx och racing som dessa bilar.

Jepp. Värstingduccarna bör väl räknas in i den klassen också. 999R/749R tex.

R1 SP också kanske? :rolleyes:
 
,,en fråga! Dem skriver "Världens dyraste sporthoj", men är inte
MV Augusta (eller vad den nu heter) ca 200´000kr dyrare?
,,bara en undran.
 
Avelin skrev:
2354927 ,,en fråga! Dem skriver "Världens dyraste sporthoj", men är inte
MV Augusta (eller vad den nu heter) ca 200´000kr dyrare?
,,bara en undran.

MV Agusta F4 Veltro ligger väl någonstans där också, men om den är dyrare vet jag inte.


540k för en hoj. Tjaa.
 
lorkan skrev:
2354842 Jag trodde att hojar som till exempel MV Agusta F4 1000Veltro&Corse&Tamburini borde räknas till den "exklusiva" klassen med massa kolfiber&titan&bjäffs och en prislapp på ungefär 500.000 kr. Fast jag kanske har fel?

Aftonbladet istheshit. Vad menar man exakt med att det inte finns någon exklusiv motorcykel som motsvarar en Ferrari eller en Lambourghini?

Münch Mammut gick väl på en 700 000 kr. Jag skulle dock tro att Desmosedicin är mer hoj förr pengarna.

mammut.jpg


Aftonbladet :va
 
Visst är den fin men ärligt så lite snabbhet för pengarna, på svensk RR-bana smiskar vilken NSB hoj som helst den där lilla go-biten. Ev A-torp kan den bli svårslagen, annars tveksam till att den skulle vara snabbare med en svensk A-förare i sadeln.

björn
 
Det skall tydligen byggas en värre hoj efter desmondicin, läste nåt om det i "allt om mc". Tydligen var det en 1188 cc hoj dom skulle ha som nästa supersporthoj. Lär ju bli brutal.
 
Motogp har väll om jag inte har hört helt fel 5 års karantän på alla saker som sitter på dom hojarna, så det kommer ju bara mer och mer godis snart för oss. Väntar på japanesernas svar på Duccen den kommer bli nice :tummenupp

björn
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top