Design: DB5 Mille (Bimota)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjena mors,
Den här killen: sergio robbiano
http://www.robbianodesign.com/

Han skickade ett email om sin sida. Han verkar vara designaren för endel av Bimotas hojar, samt även en ny cool och flashig hoj.

Ni kan ju spana in hans sida. Visas en hel del om uppbygganden av den nya DB5 Mille-hojen

db5_7.jpg

Last edited:
Undrar om han har dragit dit en luft/oljekyld fyrventilare :va :yoparty

Riktigt grym design på hans hojar på sidan :tummenupp

emullo skrev:
Det är väl en Ducati 1000DS rova i den där va....

Länk franska

Ok :tummenupp

På tal om DualSpark så såg jag på kaemna (tror jag) toppar till t.ex. min 900 motor med två stift :yoparty Undrar om det blir bättre?

vågen skrev:
Ok :tummenupp

På tal om DualSpark så såg jag på kaemna (tror jag) toppar till t.ex. min 900 motor med två stift :yoparty Undrar om det blir bättre?

Maila och fråga dem.. :tummenupp

Dom (Alex) är mycket hjälpsam, så kolla först vad de tycker.

De kanske rekomenderar någon annan mod som ger mer för samma pengar.

Swedie skrev:
Tjena mors,
Den här killen: sergio robbiano
http://www.robbianodesign.com/

Han skickade ett email om sin sida. Han verkar vara designaren för endel av Bimotas hojar, samt även en ny cool och flashig hoj.

Verkar vara lite väl flashig hemsida, jag hatar när folk prackar på mig en massa ljud... Så jag stänger ner sånt ganska fort. E en principsak.

/lastu

lastu skrev:
Verkar vara lite väl flashig hemsida, jag hatar när folk prackar på mig en massa ljud... Så jag stänger ner sånt ganska fort. E en principsak.

/lastu

kanske prova att stänga av volumen lr vet du inte vart kanppen sitter :pannkyss

Tycker den ser ut som en korsning av en GSXR (fronten), Mv (Baken) och en ducce (ram+motor).... Men visst e den fin!

Har kollat lite mer och såg att jag förhastat mig något. Den har en 2-ventils luftkyld motor med 90 hästar och kostar 250'. Jag har dubbelt så mycket av det första och hälften så mycket av det andra så jag står över. :)

jo han är halv duktig, ingen personlig favorit dock

Ninjaboy skrev:
Har kollat lite mer och såg att jag förhastat mig något. Den har en 2-ventils luftkyld motor med 90 hästar och kostar 250'. Jag har dubbelt så mycket av det första och hälften så mycket av det andra så jag står över. :)
Tja din hoj är charmlös och inte laxrosa, så jag tycker nog att den där hojen är värd sina pengar :hihi

Poacher skrev:
Tja din hoj är charmlös och inte laxrosa, så jag tycker nog att den där hojen är värd sina pengar :hihi
Jag tycker nog också att DB5:an är charmig men jag vill hellre ha den i de officiella Bimota färgerna i stället för någon mockup lerfärg. Köp en du då. :7peta

Ninjaboy skrev:
Jag tycker nog också att DB5:an är charmig men jag vill hellre ha den i de officiella Bimota färgerna i stället för någon mockup lerfärg. Köp en du då. :7peta

Laxrosa.. de e ju bara modellen..

Bifogat

• untitled3.JPG
    untitled3.JPG
    31.1 KB · Visningar: 59
  • untitled2.JPG
    untitled2.JPG
    30.3 KB · Visningar: 51
Back