derbi senda 125?

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
himmel skrev:
2558731 hade drd racing modellen gjorts som 2t skulle det ju bli succé. derbis moppar håller ju hög klass så om deras 125:eek:r va 2t skulle de antagligen också sälja som smör.:fakta

Japp, tror det också. Är det enbart för miljösaker som de inte gör 2 taktare, nån som är insatt?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Joockey skrev:
2558902 Kul att ha en sådan då. Visst den är ju snygg men det är samma ram, gaffel, hjul osv som på mopparna. Den är altså lika stor som derbis moppar! :näsblod
Och? Dom är ju "lagom" stora.
 

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
Loy skrev:
2558940 Och? Dom är ju "lagom" stora.

Man kan ha rätt kul iom att de smälter in så bra bland moppar också :p Lite vadslagning här och där..

Men lite tjockare bakdäck, det är bara 130, skulle varit grymt, bara för att markera att den är liiite bättre.. Bromsarna är ju tillräckligt stora (300 mm enligt bikez.com, och de ser ut o stämma om man kollar på bilden.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Joockey skrev:
2558902 Kul att ha en sådan då. Visst den är ju snygg men det är samma ram, gaffel, hjul osv som på mopparna. Den är altså lika stor som derbis moppar! :näsblod

Kan passa på att säga att Derbis komponenter på deras moppar är "överdimensionerade" som Prulle säger. Dom är av mycket hög klass och tål grymmt mycket stryk.. Om inte de vätskekylda nya 4 taktar motorerna kostar alltför mycket så kommer dom bli säkerligen en hit, dom kommer ju ut nu till 2007.
Själv tycker jag att GPRen och DRDen är grymmt snygga :tummenupp
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Ah, det är ju en 4-taktare.
Tycker det är riktigt slött jämförtmed 2-takt.
Försök få tag i nån 2-taktare istället, mycket rappare!
 

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
BigAir skrev:
2559132 Ah, det är ju en 4-taktare.
Tycker det är riktigt slött jämförtmed 2-takt.
Försök få tag i nån 2-taktare istället, mycket rappare!

WTF, var inte du bannad för att ha använt två konton o hoppat nån om deras kände fighter atlasfighter eller nåt..? Eller blandar jag ihop dig med nån annan?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Loy skrev:
2558940 Och? Dom är ju "lagom" stora.
Eller hur! Desutom fatta kul, Vad går din moppe i? Den är orginal.. okej ska vi racea?! Nemen varför gör din moppe 130 orginal?! :hihi
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bärgren skrev:
Öhh 2 taktare i 115? skamligt... nej men det skulle inte dröja länge innan det fanns vettigt trim om gemene mf konventera till anabol moppe.. tyvär skulle väll alla premier 27 dubblas dock..
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
prulle skrev:
2559310 Öhh 2 taktare i 115? skamligt... nej men det skulle inte dröja länge innan det fanns vettigt trim om gemene mf konventera till anabol moppe.. tyvär skulle väll alla premier 27 dubblas dock..


Men nu är det ju ingen tvåtaktare :6surkart
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
prulle skrev:
2559239 Eller hur! Desutom fatta kul, Vad går din moppe i? Den är orginal.. okej ska vi racea?! Nemen varför gör din moppe 130 orginal?! :hihi
Kan bara lägga in en liten kul kommentar. Tänk dig då Niklas_gripens LV reggade KTM EXC 300 2t. Ser ut och låter även som en sådan... på 65hk.
profilepic12932_3.gif
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
2559393 Kan bara lägga in en liten kul kommentar. Tänk dig då Niklas_gripens LV reggade KTM EXC 300 2t. Ser ut och låter även som en sådan... på 65hk.
profilepic12932_3.gif
Den där lv regad!?! BRUTALT!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
prulle skrev:
2559423 Den där lv regad!?! BRUTALT!
Japp LV reggad. :tummenupp Blir väl att han monterar mina motardsulor snart också (han fick låna dem medan jag är utomlands) Då kommer den nästan bli lägre än en moppe dessutom.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
2559428 Japp LV reggad. :tummenupp Blir väl att han monterar mina motardsulor snart också (han fick låna dem medan jag är utomlands) Då kommer den nästan bli lägre än en moppe dessutom.
coolt
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Bärgren skrev:
2559494 Derbi senda DRD 4-takt är fortfarande inte en 2-taktare. Eller?

vem vet :rolleyes: Nej, men såg fel.. :p Trodde dom som var längst ner på sidan var 125orr.. 2t assåå.. :tungan
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top