derbi gpr

stefan90

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
derbi gpr 125
Hej jag undrar om någon här vet hur stor säkring man ska sätta in för att få bort säkringen på en derbi gpr 125? jag har försökt söka på internet men hittar ej så tänkt om nån av er skulle veta:)

stefan90 skrev:
2351400 Hej jag undrar om någon här vet hur stor säkring man ska sätta in för att få bort säkringen på en derbi gpr 125? jag har försökt söka på internet men hittar ej så tänkt om nån av er skulle veta:)

förstår inte vad du menar, du villsätta dit en säkring som du tar bort?

stefan90 skrev:
2351400 Hej jag undrar om någon här vet hur stor säkring man ska sätta in för att få bort säkringen på en derbi gpr 125? jag har försökt söka på internet men hittar ej så tänkt om nån av er skulle veta:)

vad menar du? ska du ta bort en säkring eller sätta dit en? får förklara lite mer vad du menar

Alltså gpr:en är bara el strypt, och enda man behöver göra för att få bort strypningen är att sätta in en säkring under sadeln. Jag undrar om nån här skulle veta hur stor den säkringen skall vara som jag skall sätta in.
:)

stefan90 skrev:
2354988 Alltså gpr:en är bara el strypt, och enda man behöver göra för att få bort strypningen är att sätta in en säkring under sadeln. Jag undrar om nån här skulle veta hur stor den säkringen skall vara som jag skall sätta in.
:)
Bara ta en säkring, du ska ju bara ha kontakt, du kan lika gärna använda ett spik eller nåt sånt.

Solid snake skrev:
2355039 Bara ta en säkring, du ska ju bara ha kontakt, du kan lika gärna använda ett spik eller nåt sånt.
Ta en 10 amptror inte den pajar..

GPR? har inte dom "samma" motor som TZR:n? eller är jag ute och cyklar? sökte på det hela på eniro och såg att du hade fått ett svar av en nisse på Bike.se som sa 15A.

Last edited:
vad jag vet har derbi en egen motor, ala utveckling av ebe/ebs 050 moppemotorn. som de använder i gpren. skall väl utveckla typ 22hk ostrypt ..

jepp ska prova med en 10 ampere säkring och byter till 15 om den brinenr direkt. Derbi anvädner nog yamha motor och vad jag har förståt så är det samma som i TZR R men förnyad förstås.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP