Deprimerad

Var det månne därför du hamnade i Visby? Är det inte skitläskigt att bryta upp från en värld som kanske inte är bra, men som man iaf känner till och är van med, och flytta till något helt nytt, och antagligen helt okänt, när man är deprimerad? Jag förstår att det kan vara en viktig pusselbit i lösningen i slutändan, men det måste vara ett extremt svårt steg att ta! Jag ser en viss risk att man blir ännu mer ensam när man hamnar i en helt ny stad där man inte känner en käft, inte hittar osv :va

Det var inte nödvändigtvis min situation jag använde som exempel. Visbysvängen var en kombination av grejer och har varit grymt skönt. Många borde testa att bryta mönster lite utan att låta klyschig. Resultatet blev dessutom att jag förnyade i fallskärmsklubben här och kommer fortsätta att hoppa på ön somrarna framöver. grymt sköna människor i den.

Det var inte nödvändigtvis min situation jag använde som exempel. Visbysvängen var en kombination av grejer och har varit grymt skönt. Många borde testa att bryta mönster lite utan att låta klyschig. Resultatet blev dessutom att jag förnyade i fallskärmsklubben här och kommer fortsätta att hoppa på ön somrarna framöver. grymt sköna människor i den.
En sk win-win situation med andra ord :)

Fast OT, du kan aldrig övertyga mig om att den som hoppar ut ur ett helt flygplan, som flyger, är vid sina sinnens fulla bruk :fakta Det känns lika listigt som att hoppa av en hoj i 140 mitt på motorvägen :dummer

Fast OT, du kan aldrig övertyga mig om att den som hoppar ut ur ett helt flygplan, som flyger, är vid sina sinnens fulla bruk :fakta Det känns lika listigt som att hoppa av en hoj i 140 mitt på motorvägen :dummer

vaddå, hjälm användes i båda fallen? :confused:

Måste erkänna att jag gjort båda sakerna upprepade gånger.:näsblod

Något som däremot är förbjudet är att använda frasen "hoppar ut ur ett helt flygplan" -"(korrekt utförd) Jag förstår inte hur man kan hoppa ur ett fullt fungerande flygplan". Den ligger i samma korg som "Jag skulle aldrig kunna ha en sporthoj, jag skulle bara köra ihjäl mig dIrEcKt" och "BMW är fina bilar men de är dyra när de går sönder.

Måste erkänna att jag gjort båda sakerna upprepade gånger.:näsblod

Något som däremot är förbjudet är att använda frasen "hoppar ut ur ett helt flygplan" -"(korrekt utförd) Jag förstår inte hur man kan hoppa ur ett fullt fungerande flygplan". Den ligger i samma korg som "Jag skulle aldrig kunna ha en sporthoj, jag skulle bara köra ihjäl mig dIrEcKt" och "BMW är fina bilar men de är dyra när de går sönder.
Hoppat av hojar, check. Däremot har jag suttit kvar i planen när dom har gått i backen istället :näsblod

Du menar att man måste bli utsparkad? :D Antingen skulle jag bara få dödsångest och glömma dra i handtaget samtidigt som nödutlösarn går sönder, eller så skulle jag tröttna på kickarna och börja med base istället. Så jag avstår nog :)

Hoppat av hojar, check. Däremot har jag suttit kvar i planen när dom har gått i backen istället :näsblod

Du menar att man måste bli utsparkad? :D Antingen skulle jag bara få dödsångest och glömma dra i handtaget samtidigt som nödutlösarn går sönder, eller så skulle jag tröttna på kickarna och börja med base istället. Så jag avstår nog :)

Man hoppar inte fallskärm för kickar. Det är skönt att flyga, man får nära på ribba av jetbränslelukten.

Man hoppar inte fallskärm för kickar. Det är skönt att flyga, man får nära på ribba av jetbränslelukten.
Jo, men det är ju bara nån minut varje gång, man kan ju inte hoppa entimmeshopp om det är fint väder :) Iofs segeflög jag i 10 år nånting, och då kan man ju inte alltid bestämma hur länge man vill vara uppe heller, men lite mer val har man ju iaf :) Men jag håller med om ljuden, dofterna och krafterna, flygplan är mäktiga grejer! :tummenupp

Jo, men det är ju bara nån minut varje gång, man kan ju inte hoppa entimmeshopp om det är fint väder :) Iofs segeflög jag i 10 år nånting, och då kan man ju inte alltid bestämma hur länge man vill vara uppe heller, men lite mer val har man ju iaf :) Men jag håller med om ljuden, dofterna och krafterna, flygplan är mäktiga grejer! :tummenupp

Det är många moment. Packa skärmen för att korrigera om det är något med öppningen man vill ändra på, hoppa ur planet :), flyga och ha skoj, få ett kvitto på packningen när man öppnar, sen flyger man skärm vilket är skoj som fan och sist få till en skön landning.

Vemodet sitter som ett skruvlock över livets syltburk ikväll.
Polare som sviker och planer går åt pipsvängen.

Efter att under kvällen ha trängts med Canada Goose-jackor ligger jag nu i min säng med laptopen på magen och hade helst sett kvällen både fortskrida samt sluta annorlunda.
Folk i min egen ålder är fittor eller idioter. Jag längtar till jobbet på måndag.

Det är många moment. Packa skärmen för att korrigera om det är något med öppningen man vill ändra på, hoppa ur planet :), flyga och ha skoj, få ett kvitto på packningen när man öppnar, sen flyger man skärm vilket är skoj som fan och sist få till en skön landning.

Skärmflygning har jag velat testa ända sedan det var uppvisning på skandinaviska räservägen (Superbike VM 91?).
[YOUTUBE-ID]ItRc39cnw84[/YOUTUBE-ID]
Milda depresioner har jag varje vår.
Hundar och hustru hjälper i mitt fall.

Skärmflygning har jag velat testa ända sedan det var uppvisning på skandinaviska räservägen (Superbike VM 91?).

Milda depresioner har jag varje vår.
Hundar och hustru hjälper i mitt fall.

Jag med, jag skulle vilja testa horisontalskärmeri. Att det sitter fast en nitrobil på selen sas.

Musik hjälper mig är min "kompis". Av en låt kan man känna sig så jävla nera av, tills det slår runt och man blir GLAD av den! Då vet man att det gått över, för den här gången...

Nu vill jag passa på att skänka varma kramar till alla som känner sig lite ensamma och modfällda. :krama

Livet är en prövning, och ingen kan veta i förväg hur man påverkas av negativa händelser. Det gör mig ont att höra om all ensamhet och lidande.

Själv är jag förskonad från det allra värsta. Såklart att man varit lite på kant i tillvaron, men med vilja och kanske lite tur, är jag på banan. Och jag brukar ägna flera tacksamhetstankar för allt jag har som är bra i livet. För det finns ju dom, som inget har.

Förstås så har jag inga miljoner på banken eller ett hus i Spanien. Men jag bor i ett fint hus, har trygghet i tillvaron och är så gott som friskt. Och det är väl egentligen det som är eftersträvansvärt och något att vara tacksam för.

God fortsättning på er.

Från en som försöker vara en god medmänniska
//Madelene

Livet är en prövning, och ingen kan veta i förväg hur man påverkas av negativa händelser. Det gör mig ont att höra om all ensamhet och lidande.
<snip>
För det finns ju dom, som inget har.
Här kan man nog dra fördelarna av nätet. Det är otroligt få som törs säga ens till nära och kära att dom känner sig ensamma och att dom är ledsna/nedstämda/deprimerade, än mindre till främmande människor. Men på nätet kan man vara anonym(are) och berätta för hela världen hur man mår och känner, och få stöd från människor man inte ens visste fanns, som är eller har varit i samma situation. Jag tror att vi alla känner någon som är ensam, utan att ens veta om det :(

Var glad att du ej är för lycklig!
Då kan det sluta så här... Aj aj...

http://www.youtube.com/watch?v=GP5YVTAN6mk

(Herregud, vad är det där? Någon religössekt som har tondöva ungdomar som "vapen"?).

haha, min polare är med och sjunger där. Dom andra som sjunger är religiösa, min polare var med för att han hade stulit en bil och fick samhällstjänst på den kyrkan :hihi

Alla människor stöter på motgångar någon gång i livet, det jag tror är viktigast är förmågan att hantera dem på ett bra sätt. Depression är skit, men lyckas man ta sig igenom det så lär man sig mycket om sig själv. Och den styrkan, att kunna ta hand om sig själv, är viktig!
Så försök att faktiskt våga hantera deppigheten och fundera på varför den dyker upp och vad du kan göra för att inte hamna där igen.

Mina 5 cent. Hoppas ni alla mår bättre snart oavsett nivå på deppigheten! :krama

Och förresten. Teo har galet rätt i att kroppens hormoner påverkar mycket. Lär er mer om dem! Både dopamin, oxytocin, endorfin, adrenalin och alla de andra.

Och förresten. Teo har galet rätt i att kroppens hormoner påverkar mycket. Lär er mer om dem! Både dopamin, oxytocin, endorfin, adrenalin och alla de andra.

Visst har han rätt, men han utskrev dopamin till den som "avgör" vilket är fel.
Ska man läsa upp om alla hormoner som kan tänkas påverka ens välbefinnande kommer man få läsa mer än många doktorer gjort.

Teo skrev sedan att träning kan göra en deprimerad vilket också är fel (ber om ursäkt om jag misstolkat) då det är en sjujävla mängd endorfiner som frigörs efter ett ordentligt tungt pass.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT