WEST
Gudomlig sporthojare
Läs om. Serotonin, Dopamin, Adrenalin, mfl signalsubstanser spelar in. Dopaminet är "belöningssubstansen" det naturliga knarket. men även Serotoninet spelar in. Kontentan är att det är kemiska processer som sker när vi blir lyckliga. Rubbas dessa blir det knas i psykhälsan. Sen kan det vara olika saker dessa rubbningar beror på. En väldigt tråkig händelse, hälsa (mad, motion), stress (stresshormon är bra i rätt doser och under en överskådlig tidsperiod. får man för mycket av det konstant en längre tid påverkas man väldigt illa).
Du skrivar så bra saker, så du vet kanske nått om Endorfiner, en läkare sa till mig att mår du dåligt så ge dig iväg ut och tokspring, du ska var helt slut för att sedan jogga sig ner i ett lugnt tempo. Då sätter man fart på Endorfinerna i kroppen och av Endorfiner blir man pigg i huvudet.
Jag har provat det själv mot mina hjärnspöken/demoner och det funkar bara man tar sig i nackskinnet och ger sig ut.
Själv kämpar jag varenda djävla dag som så många andra och det borde man fan prata mer om med kompisar och folk som orkar lyssna.