Depeche Mode ikväll?!

• Thread starter Thread starter Zandrah
  • Start date Start date

Zandrah

Guest
Är det fler än jag som ska iväg till Stockholm och Globen ikväll för att se DM?

Personligen tycker jag det ska bli grymt kul, eftersom jag aldrig sett dem live förut..
Är som ett litet barn på julafton :banana :hoppa :Rockbanan

Zandrah skrev:
Är det fler än jag som ska iväg till Stockholm och Globen ikväll för att se DM?

Personligen tycker jag det ska bli grymt kul, eftersom jag aldrig sett dem live förut..
Är som ett litet barn på julafton :banana :hoppa :Rockbanan

Jag såg dem i Köpenhamn i lördags.
Helt OK konsert, bra mix.
Tack och lov inte allt för många låtar från senaste skivan...

Jag såg dem för 4 år sen och de var minst lika bra denna gång.

:yoparty

Kickic skrev:
Jag såg dem i Köpenhamn i lördags.
Helt OK konsert, bra mix.
Tack och lov inte allt för många låtar från senaste skivan...

Jag såg dem för 4 år sen och de var minst lika bra denna gång.

:yoparty

Låter ju lovande! :tummenupp

Jag vill gå!!!
men just nu har jag inte pengar till det :gråta
jag gick på deras konser fösta gången -90 tror jag att det var, The World Violation Tour... :rock :yoparty :banana
Har varit på alla deras konserer i sthlm sedan dess, är grymt besviken på mig själv att jag inte har lyckat planera detta bättre.

Vill ha en resenion i morgon!!!

Jaa, vad kan man säga om gårdagen annat än att det var otroligt bra! Min första gång att se Depeche Mode gjorde det nog till att jag var extra exalterad. Men, jag blev knappast besviken :)
Att komma ihåg alla låtar som spelades är jag kass på, men den som fastnat i mitt huvud mest "Everything counts", underbar låt!

Öppningslåten blev första spåret på Playing The Angel; A Pain That I'm Used To. (Det hade jag nästan räknat ut, då introt på den låten är rätt coolt.)
Tittar man på skivan The Singles 86-98 så finns många av låtarna med på den, av de som spelades igår, bl.a; Personal Jesus, I Feel You, Walking In My Shoes, Policy Of Truth, Behind The Wheel m.fl. (minns inte alla) Den avslutande låten som Dave Gahan och Martin Gore sjöng "framme på podiet", kände jag dock inte igen? (Är ju nybörjarlyssnare av DM.)Men den var riktigt bra.

Sen spelades det såklart en del låtar från nya skivan också, bl.a så sjöng Martin Gore "Macro" (och även fler låtar själv) som var otroligt bra. Nästan så M.Gore är strået vassare än Dave Gahan.. Men å andra sidan har de ganska olika röster.

Många av mina favoritlåtar spelades och jag ger konserten högsta betyg. (Trots att det blev försenat och man fick stå ute och frysa.) Tyckte även att The Bravery gjorde en grym insats som förband, trots att många inte ens hade kommit in i Globen då.
Ni som inte var där, av en eller annan anledning; ni missade nåt!
Fler rescensioner, någon??

//en lycklig Zandrah :banana

Zandrah skrev:
Jaa, vad kan man säga om gårdagen annat än att det var otroligt bra! Min första gång att se Depeche Mode gjorde det nog till att jag var extra exalterad. Men, jag blev knappast besviken :)
Att komma ihåg alla låtar som spelades är jag kass på, men den som fastnat i mitt huvud mest "Everything counts", underbar låt!

Öppningslåten blev första spåret på Playing The Angel; A Pain That I'm Used To. (Det hade jag nästan räknat ut, då introt på den låten är rätt coolt.)
Tittar man på skivan The Singles 86-98 så finns många av låtarna med på den, av de som spelades igår, bl.a; Personal Jesus, I Feel You, Walking In My Shoes, Policy Of Truth, Behind The Wheel m.fl. (minns inte alla) Den avslutande låten som Dave Gahan och Martin Gore sjöng "framme på podiet", kände jag dock inte igen? (Är ju nybörjarlyssnare av DM.)Men den var riktigt bra.

Sen spelades det såklart en del låtar från nya skivan också, bl.a så sjöng Martin Gore "Macro" (och även fler låtar själv) som var otroligt bra. Nästan så M.Gore är strået vassare än Dave Gahan.. Men å andra sidan har de ganska olika röster.

Många av mina favoritlåtar spelades och jag ger konserten högsta betyg. (Trots att det blev försenat och man fick stå ute och frysa.) Tyckte även att The Bravery gjorde en grym insats som förband, trots att många inte ens hade kommit in i Globen då.
Ni som inte var där, av en eller annan anledning; ni missade nåt!

:)

Det låter verkligen som jag missade något riktigt bra.

Fotade och filmade lite med min digitalkamera, blev inga höjdarbilder direkt.. men åtminstone minnen :)

Två av de bättre kommer här..

Bifogat

• IMG_0853.jpg
    IMG_0853.jpg
    111.7 KB · Visningar: 71
  • IMG_0878.jpg
    IMG_0878.jpg
    102.5 KB · Visningar: 82
anja skrev:
:)

Det låter verkligen som jag missade något riktigt bra.

De spelar ju i sommar igen på Stockholm stadion 7:e Juli, dock ute men det kan nog bli grymmt det med...... Jag såg konserten i Göteborg och vad ska man säga..... Grymmt bra...... Stadion nästa...... :yoparty

Fan vad jag är avis!!!
JAG VILLE!!!

Jonas skrev:
De spelar ju i sommar igen på Stockholm stadion 7:e Juli, dock ute men det kan nog bli grymmt det med...... Jag såg konserten i Göteborg och vad ska man säga..... Grymmt bra...... Stadion nästa...... :yoparty
den 7:e juli så är dom inte i sthlm, utan i Aarhus, Denmark. Aarhus Stadium.

Zandrah skrev:

Tja, jag håller inte med dig om Bravery. Jag undrar mest varför DM släpar med dem runt. Jag förstår att de är glada, men jag saknade Nitzer Ebb :rofl

Tyckte själv att konserten inte riktigt fick fart förrän halvvägs när Martin fått göra sitt första "inlägg", sen blev det liv. :yoparty Publiken stod mest och såg förvånade ut de första låtarna tyckte jag...

Jag tycker även att Martin blivit mycket bättre på att sjunga med åren, tidvis håller jag med om han han nästan är i klass med Dave. Vissa saker sjunger han ju bättre, Sometime har aldrig varit så bra som nu t.ex.

Det märks att DM har varit lite på dekis sedan Violator, när de tog fram Personal Jesus och det lite äldre gardet tyckte jag läget tog sig riktigt bra. De nya låtarna sitter inte riktigt och att ingenting var med från albumen mellan Violator och Playing... förvånar väl ingen? Tyckte det var speciellt kul att de tog fram gamla Leave in Silence och Everything Counts. :Bugar

Törs nästan inte säga när jag var på DM-konsert sist, det var så länge sedan att det inte går att jämföra dem. Man kan väl iaf säga att de har blivit lite mer "tillrättalagda" under åren, men de kan åtminstone fortfarande göra snygga ljusshower!

Last edited:
Jåke skrev:
Det märks att DM har varit lite på dekis sedan Violator, när de tog fram Personal Jesus och det lite äldre gardet tyckte jag läget tog sig riktigt bra. De nya låtarna sitter inte riktigt och att ingenting var med från albumen mellan Violator och Playing... förvånar väl ingen? Tyckte det var speciellt kul att de tog fram gamla Leave in Silence och Everything Counts. :Bugar

Spelade de ingenting från vare sig Songs of Faith and Devotion eller Ultra? Finns ju några klockrena låtar på de plattorna, t.ex. In your room.

Coola Ola skrev:
Spelade de ingenting från vare sig Songs of Faith and Devotion eller Ultra? Finns ju några klockrena låtar på de plattorna, t.ex. In your room.
Jag var lite snabb, de spelade naturligtvis både Walking In My Shoes och I Feel You från "Songs..." :yoparty

Vet en kille som köpte tre biljetter till sig, en kompis o en till................nu när det äntligen var dags att gå................så hittade han inte biljetterna !!!! Lite surt.................. :huvet

Jåke skrev:
Jag var lite snabb, de spelade naturligtvis både Walking In My Shoes och I Feel You från "Songs..." :yoparty
Home från Ultra och naturligtvis den sista, Goodnight Lovers från Exciter. Amatörer. ;)

Jonas skrev:

men jag kan ju inte gå själv ju! :huvet och pappa är bortrest.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg