Jaa, vad kan man säga om gårdagen annat än att det var otroligt bra! Min första gång att se Depeche Mode gjorde det nog till att jag var extra exalterad. Men, jag blev knappast besviken
Att komma ihåg alla låtar som spelades är jag kass på, men den som fastnat i mitt huvud mest "Everything counts", underbar låt!
Öppningslåten blev första spåret på Playing The Angel; A Pain That I'm Used To. (Det hade jag nästan räknat ut, då introt på den låten är rätt coolt.)
Tittar man på skivan The Singles 86-98 så finns många av låtarna med på den, av de som spelades igår, bl.a; Personal Jesus, I Feel You, Walking In My Shoes, Policy Of Truth, Behind The Wheel m.fl. (minns inte alla) Den avslutande låten som Dave Gahan och Martin Gore sjöng "framme på podiet", kände jag dock inte igen? (Är ju nybörjarlyssnare av DM.)Men den var riktigt bra.
Sen spelades det såklart en del låtar från nya skivan också, bl.a så sjöng Martin Gore "Macro" (och även fler låtar själv) som var otroligt bra. Nästan så M.Gore är strået vassare än Dave Gahan.. Men å andra sidan har de ganska olika röster.
Många av mina favoritlåtar spelades och jag ger konserten högsta betyg. (Trots att det blev försenat och man fick stå ute och frysa.) Tyckte även att The Bravery gjorde en grym insats som förband, trots att många inte ens hade kommit in i Globen då.
Ni som inte var där, av en eller annan anledning; ni missade nåt!
Fler rescensioner, någon??
//en lycklig Zandrah