Depåstöd

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 SM
Vad har ni för depåstöd till era motarder??
Jag bytte till mig ett sån crosspall som man trycker upp med foten mot den jag hade till ninjan ( för övrigt ett kasst byte).

Men men problemet är att den är så jävla instabil.
Fick nog idag och satte 2 pallbockar under motorn, funkade stabilt. :yoparty

Kanske finns andra modeller som är bättre??


//Josefsson
 
Depåstöd fram och bak, med hjulaxlarna fria, är den i särklass stabilaste lösningen när man byter hjul stup i kvarten. Antar att Du hade gänggångar i svingen, eller tappar under, på din Ninja.

Gissar att de flesta "konverterade" MX/Enduro-cyklars svingar saknar gänggångar för tappar.

Jag ska svetsa dit rör att gänga när jag ruttnar totalt på mitt bakre depåstöd (som har fulplattor i stället för hakar). En operation som sannolikt kräver seriös anlöpning.




Josefsson skrev:
Vad har ni för depåstöd till era motarder??
Jag bytte till mig ett sån crosspall som man trycker upp med foten mot den jag hade till ninjan ( för övrigt ett kasst byte).

Men men problemet är att den är så jävla instabil.
Fick nog idag och satte 2 pallbockar under motorn, funkade stabilt. :yoparty

Kanske finns andra modeller som är bättre??


//Josefsson
 
Depåstöd medföljer om man köper en Husqvarna :tummenupp
 
En hederlig gammal stubbe funkar bra för mig, typ 45cm bred och tillräckligt hög för att bägge hjulen ska hamna ovanför golvet. Träning i marklyft rekommenderas innan tillskaffning :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top