Depåstöd R1/R6

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250 GS -22, BMW R1100 RT -96, KTM 690 Enduro -23
Tydligen så har R1/R6 olika mått på "nedsticket" under hjulaxeln på vänster/höger gaffelben, vilket gör att man måste använda sig av speciellt anpassade stöddobbar till depåstödet för ovan nämnda modeller.
Till min fråga, är det någon som har koll på om det är samma typ av stöddobbar till alla årsmodeller av R1/R6??

offeranod skrev:
Tydligen så har R1/R6 olika mått på "nedsticket" under hjulaxeln på vänster/höger gaffelben, vilket gör att man måste använda sig av speciellt anpassade stöddobbar till depåstödet för ovan nämnda modeller.
Till min fråga, är det någon som har koll på om det är samma typ av stöddobbar till alla årsmodeller av R1/R6??

Swedie är ju kung på R1 så han måste ju veta. Det han inte vet om r1 är inte värt att veta :Bugar

sportarn skrev:
Swedie är ju kung på R1 så han måste ju veta. Det han inte vet om r1 är inte värt att veta :Bugar
Jag vet en hel del iaf.. Men sån här fråga kan jag bara ge ett generellt svar på. :rolleyes:

Jag har förresten använt ett vanligt hederligt främre depåstöd till min R1a utan problem. Det som sker är ju då kanske att stödet står lite snett. Annars är det ju inga problem.

offeranod skrev:

Kolla med en handlare, har de bara en modell så passar den med stor säkerhet alla årsmodeller...

det stödet som passar på min r1 98 passar inte på en r6 02

det är det jag vet!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion