Depåstöd och förvaring i lägenhet

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Mig veterligen så finns det inget som säger att du inte får ha en mc i din bostadsrätt. Däremot får du inte ha mer än 10l brandfarlig vätska inne i lägenheten.

Vår ordförande håller på att kolla upp om tanken räknas som ett godkänt kärl, vilket jag tror.
I värsta fall får jag ha tom tank.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Om det är trägolv, tänk på att en sådan matta säkert blockerar UV rätt effektivt, så du kommer få en mörkare fyrkant på golvet när området runt om sakta solbleks.

Kanske?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Om det är trägolv, tänk på att en sådan matta säkert blockerar UV rätt effektivt, så du kommer få en mörkare fyrkant på golvet när området runt om sakta solbleks.

Kanske?

Har också tänkt på det..

Men kollde nu under vardagsrumsmattan och ingen skillnad mot övriga golvet. Tanken är att ha hojen i vardagsrummet typ en månad sen ställa in den i sovrummet, där har jag aldrig sol dels pga läget men också för att persiennerna alltid är nerfällda.
 

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Jag har ett depåstöd i garaget som jag inte har någon användning för längre, det kan du få gratis om intresse finns? Eftersom jag är en bekväm jävel så får du dock hämta det om du vill ha det. :tummenupp

Det är ett gult Valter Moto, försökte bifoga en bild men det gick skitdåligt från iPaden. :gnissla
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jag har ett depåstöd i garaget som jag inte har någon användning för längre, det kan du få gratis om intresse finns? Eftersom jag är en bekväm jävel så får du dock hämta det om du vill ha det. :tummenupp

Det är ett gult Valter Moto, försökte bifoga en bild men det gick skitdåligt från iPaden. :gnissla

Du har PM! :tummenupp


Ja det får vi se, men jag tror nog det blir mysigt på vintern att kunna titta på den och längta till våren! Nu vill jag bara hitta en hoj!
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Måste bara fråga

Vad säger tanten om denna idé? :va

Vet att jag hade blivit halshugggen av bara komma med förslaget :glömdet
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Måste bara fråga

Vad säger tanten om denna idé? :va

Vet att jag hade blivit halshugggen av bara komma med förslaget :glömdet
Hade ungefär den här konversationen med exet apropå hojar inne :D:crash :näsblod
".. Då skulle man kunna ha hojen i vardagsrummet"
- Är du knäpp eller? De är ju som om jag skulle ha bilen i vardagsrummet!
"får du bara in den så är de lugnt för min del"
-Idiot...
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Hade ungefär den här konversationen med exet apropå hojar inne :D:crash :näsblod
".. Då skulle man kunna ha hojen i vardagsrummet"
- Är du knäpp eller? De är ju som om jag skulle ha bilen i vardagsrummet!
"får du bara in den så är de lugnt för min del"
-Idiot...

Haha! ja nått i den stilen :rofl :lol :smasha
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
14089260_10153860481147963_5992935161452018330_n.jpg Jag har en sån för mek och biltema för smörja kedjan typ! 2500kr för den hemskickad och klar men givetvis måste adapterplattan finnas för just din hoj !
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Måste bara fråga

Vad säger tanten om denna idé? :va

Vet att jag hade blivit halshugggen av bara komma med förslaget :glömdet

Jag är smart nog att vara singel. Nej men skämt och sido, jag bor själv och har inga planer på att skaffa tjej heller. Speciellt inte nu när jag ska skaffa hoj. Lite därför jag vill ha hojen i lägenheten med, tror det inte är en nackdel att det står en snygg sporthoj i vardagsrummet direkt. :yoparty:tuttar

STORT tack till Onewall72, nu har jag ett fint depåstöd hemma, mattan från 24mx är beställd.
Nu fattas bara det viktigaste..
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
hjulafton.jpg

Klart som fan hojen ska stå inne! Det är ju det mest värdefulla man har! Dom som försöker skylla på att dom inte får för tjejen får helt enkelt kolla om pungkulorna finns kvar mellan benen.....
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tänkte uppdatera tråden lite..

Igår bestämde jag mig för att förverkliga en dröm jag haft i över 20 år.. Jag beställde en sprillans ny GSX-R750 30th anniversary. Skickas från generalagenten på måndag och sen ska den komma fram, monteras ihop lite och leveransservas.

Just nu känns det jävligt bra, hoppas inte att det kommer en ny 750 nästa år eller att det iallafall inte är allt för stora förbättringar. :D

Fy fan vad fint det kommer bli i vardagsrummet snart.

Suzuki-GSX-R1000-30th-Anniversary-3.jpg
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Ang mattor så funkar vanliga golvläggningsmattor, valfri storlek och mönster:tummenupp
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top