Denna gång slapp jag inte undan...

3003833 Att ge 500 kr onödigt är lite idiotiskt men eftersom emcom gjorde fel så borda han betala.

Men hur är det med reg skylts grejen är det bar agasa iväg och dem kan inte göra något sen?
Varför ska han betala för ett brott han inte begått? Nog för att han gjorde fel, men han har fortfarande inte fått böterna för det brott han begått. Polisen är ett yrke det med och jag tycker inte de ska få överseénde med sina brister och fel när man själv inte får det. Och det är väll isådana fall bara bra att överklaga då de får kritik och förhoppningsvis skärper sig och gör sitt jobb bättre.

fint att inte behöva besiktiga mc! :fakta

Dom brukar va glada om man stannar, inte så vanligt kanske. :va

att dom tackade dig för att du stannade betydar att dom vet att dom inte har en chans att komma ifatt dig vilket är ett bra tecken på dagens poliser :)

3006102 att dom tackade dig för att du stannade betydar att dom vet att dom inte har en chans att komma ifatt dig vilket är ett bra tecken på dagens poliser :)
som sagt det fanns en cykletunnel 20 meter bort som kanppt 2 cyklar kan mötas i.. så jag skulle ju kunna ha dragit. men men jag har väll respekt för poliser vad vet jag.

btw så har jag tappat bort boten, :gnissla vat ska jag göra?
ringa dom?

3006448 som sagt det fanns en cykletunnel 20 meter bort som kanppt 2 cyklar kan mötas i.. så jag skulle ju kunna ha dragit. men men jag har väll respekt för poliser vad vet jag.

btw så har jag tappat bort boten, :gnissla vat ska jag göra?
ringa dom?
"hej!
jag har tappat min böteslapp, kan ni skicka en ny?snäääälla.."

:rolleyes:

Du behöver nog inte smöra för att få en ny.. dom skickar nog en på posten till dig sen är det inget mer med det..

3006650 Du behöver nog inte smöra för att få en ny.. dom skickar nog en på posten till dig sen är det inget mer med det..
"vi skickar även med en debiteringsavgift (hur man nu stavar det) på 400 kr för att du är så slarvig"

kanske jag får då :gnissla

nu har jag iallfall mailat dom. så vi får väll se

Last edited:
kunde polis tagit dig för fler saker isåfall ska du inte överklaga han kanske bara hjälpte dig och nästa gång tar dig för så mycket som möjligt

3009355 kunde polis tagit dig för fler saker isåfall ska du inte överklaga han kanske bara hjälpte dig och nästa gång tar dig för så mycket som möjligt
Ja, för polisen är utskickat som djävulens hantlangare och är ena rena ilbattingar.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...