Denna eviga bakfylla!

The Ace

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Hur gör ni för att slippa den ? hörde en kompis som satte i sig en näve salt och drack massa vatten innan sängdags, saltet skulle tydligen binda vattnet man drack, låter ju lagom gott. :sjuk
Några andra roliga tips ?

Drick ett glas vatten efter varje drink/Öl.
Ser mesigt ut men du slipper baksmällan.

Dricka massa mjölk innan man slocknar på natten ska visst oxå vara bra har jag hört.. Har aldrig testat dock.. har ju aldrig mjölk i mitt tomma kylskåp. :gnissla

Edit: Va fan.. redan sagt ju.. :hihi

Hm jag bara lägger mig när jag är relativt nykter eller nykter och får ingen baksmälla.. Är jag guds barn?

Strunta i dom där sista shoten man tjötar till sig i baren när dom ska stänga :död
Samarin, vatten, mat, ett par panodil o nån multivitamin innan man går o lägger sig brukar hjälpa lite iaf.

cRoC skrev:
Hm jag bara lägger mig när jag är relativt nykter eller nykter och får ingen baksmälla.. Är jag guds barn?

Bra idé, men lite svårt ibland.. Orka hålla sej vaken till man är nyker.. :tråkad

Skippa kaffet på morgonen dagen efter... Man kan tro sig bli piggare av det, men faktum är att man är så uttorkad pga vätskebristen så hjärnan drar ihop sig innanför skallbenet. Vissa får huvudvärk av det. Sen är ju kaffe vätskedrivande också, så det är bara vatten (eller salthaltig energidryck) som gäller. En NÄVE salt låter inte speciellt bra, vanligt koksalt är ju inte direkt nyttigt i stora mängder, men det funkar säkert bra.

Ha sex.... tamefan bästa medicinen. :tummenupp

Bara vatten hjälper inte, ät salt! Köp pommesfrites på vägen hem från krogen o dra i dig massa med salt! Osså vatten! O sen att inte dricka sig redlös :D

Bakfylla beror på uttorkning. Uttorkning löses som redan sagts med vatten. Drick MYCKET innan du går och lägger dig.

Bakfylla beror även på saltbrist då du pissar ut det, samt sömnbrist, samt att man ofta får i sig massa rök frågen krogen!

Det som oftast orsakar baksmälla är sömn- och vätskebrist. Ca 2L innan man lägger sig, och sova länge så borde man inte ha någon baksmälla, teoretiskt.

Vissa är även känsliga mot vissa smaksättningar i sprit, tex i rödvin. Vanlig alkohol (tex vodka) och öl ger för många mindre baksmälla.

cRoC skrev:
Det som oftast orsakar baksmälla är sömn- och vätskebrist. Ca 2L innan man lägger sig, och sova länge så borde man inte ha någon baksmälla, teoretiskt.

Vissa är även känsliga mot vissa smaksättningar i sprit, tex i rödvin. Vanlig alkohol (tex vodka) och öl ger för många mindre baksmälla.

Alldeles riktigt. Likaså att "blanda" kvällens drycker och dricka både öl, sprit, vin och cider och alltmöjligt är ingen bra idé.

Bakfull? Vad är det? Det är för amatörerna och de ovana. Drick mycket och ofta så blir du härdad. Då kommer du slippa bakfylla för evigt :tuttar

Då får jag lägga till med en fet skål för nu sörplar jag sprit! Tjoho!! :fyllisar
Kommer inte att kommaihåg hur jag ska bota min bakfylla när jag kommer hem.

The Ace skrev:
Hur gör ni för att slippa den ? hörde en kompis som satte i sig en näve salt och drack massa vatten innan sängdags, saltet skulle tydligen binda vattnet man drack, låter ju lagom gott. :sjuk
Några andra roliga tips ?

Låter kanske knäppt men ladda upp under dagen med banan och apelsinjuice.
Det hjälper faktiskt :tummenupp

Köp Semper väteskeersättning. Ta en brustablett innan du somnar och en på morgonen. Tillsammans med vatten, så är det ett mycket bra recept mot bakfylla.

Det var längesedan jag hade en riktig bakfylla nu... :hihi

Det bästa...

Vaknar du o mår baja dagen efter är det bara att knäppa upp en öl o börja om. Du skjuter ju visserligen upp bakfyllan o dubblerar den, men man får ju två roliga dagar :banana :fyllisar :banana . Det brukar funka på midsommar, semestern o festivaler... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back