Den ultimata pendlarhojen för motorväg??

Solklart en Yamaha FJR1300.
Den har kardan samt elektriskt justerbar ruta.
Dessutom 145Hk som drar c.a 0,55l/mil.
Du kan säkert få en 01:a neråt 50 papp.

Solklart en Yamaha FJR1300.
Den har kardan samt elektriskt justerbar ruta.
Dessutom 145Hk som drar c.a 0,55l/mil.
Du kan säkert få en 01:a neråt 50 papp.

Helt klart ett ypperligt val, det enda jag kan klaga på är bristen på mångsidighet, den hojen är ju i princip omöjlig att ligga och nöta lite bana eller bakhjul med eller...?

dessutom finns det inte en ända under 70k. Ska vi dra upp dyrare alternativ så har du BMW K 1200 S, ZZR 1400..

dessutom finns det inte en ända under 70k. Ska vi dra upp dyrare alternativ så har du BMW K 1200 S, ZZR 1400..

Jag har haft både BB och zx12 och 12an vinner i alla lägen. Det är absolut den mest bekväma hoj jag haft. Har även haft Bandit (som det talas om i tråden) men den känns inte som touring, är dock en mkt bra allroundhoj.

Kanske lite OT men var det inte en BB det där halvgalna 67åriga mc-budet i England kört i 987987465498484164 nånting mil och var hans fav hoj.
Han borde ju vara en bra riktlinje om man vill ha något som funkar.

ZX12 har diskuterats här tidigare. Det är för hög premie på den. Fazer 1000 också ett alternativ. Tidiga modellerna är baserade på R1 motor med lite mindre förgasare därav lite mindre effekt. Bör funka till lite bus också om du vill det.

Black Bird känns givet, annars kanske K1200RS eller K1100S skulle smaka?
BMW har som sagt billiga försäkringar bl.a...

Chassit och komforten på en GSXR 1100 från 91 är väl ljusår efter Blackbirden..? Har själv kört 80 mil på en dag utan några som helst problem på min bb, låg o marschade mellan 150-180 i stort sett hela tiden..

Knäskrap med bb går alldeles utmärkt det oxå..

Jodå - om man höjer den 30 bak och stiffar upp gaffeln lite.
Men javisst.
Körde på Gelleråsen förra året, och det gick helt ok.

Höjde nog min med en 6 mm bricka, framgaffeln återstår tyvärr. Du kör väl på Mickes gamla? Provkörde den en gång, superskön fjädring på den.

Varför köra motorvägen när det finns ett alldeles utmärkt alternativ som knappt är längre?

Höjde nog min med en 6 mm bricka, framgaffeln återstår tyvärr. Du kör väl på Mickes gamla? Provkörde den en gång, superskön fjädring på den.

Jepp - Mickes gamla.
Fjädringen är helt kanon!
Och ja en 6mm bricka ger 30 mm via utväxlingen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT